پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام فدای طرح‌های مهر ماندگار نشود

چکیده: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اتمام تمامی طرح‌های مهر ماندگار در دولت دهم را نباید جدی گرفت، تأکید کرد: نباید برای اینکه آماراجرا و اتمام طرح‌های مهر ماندگار افزایش یابد از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام اولویت‌دار در کشور غفلت شود.

به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت  کمال علی‌پور خنکداری با بیان اینکه اتمام تمامی طرح‌های مهرماندگار در دولت دهم را نباید جدی گرفت، گفت: بیش از ۶۰ درصد طرح‌های مهر ماندگار که در سفرهای استانی به تصویب رسیده، اجرایی نشده است.

نماینده مردم نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: دولتی که در طول این مدت فقط ۳۰ درصد طرح‌های مهر ماندگار را اجرایی کرده نمی‌تواند در سال پایانی عمر خود این پروژه‌ها را به سرانجام برساند.

وی توضیح داد: هنوز برخی از مصوبات استانی هیئت دولت باقی مانده از سفر اول استانی رئیس جمهور به اجرایی نشده است؛ برای مثال کارخانه کک‌سازی مازندارن که جزء طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفتٰ، نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و با وجود کلنگ زنی آن هنوز یک ریال هم برای اجرای شدن این طرح هزینه نشده است.

علی‌پور خنکداری با تأکید بر اینکه در یک سال باقی مانده از عمر دولت باید طرح‌های عمرانی نیمه تمام اولویت داشته باشد، ادامه داد: بسیاری از طرح‌های مهر ماندگار هنوز اجرایی نشده و این طرح‌های اجرایی نشده باید در اولویت‌های بعدی باشد.

وی تصریح کرد: نباید برای اینکه آمار اجرایی شدن و اتمام طرح‌های مهر ماندگار بالا برود از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در داخل کشور غفلت کرد.

اعتبارات عمرانی کمتر از ۱۵ میلیارد تومان تخصیص می‌یابد

عضو کمیسیون عمرانی مجلس پیش بینی کرد که با توجه به شرایط تحریمی و ویژه‌ای کشورمان تجربه می‌کند میزان تخصیص اعتبارات عمرانی کمتر از ۱۵ هزار میلیارد تومان باشد.

اعتبارات عمرانی بودجه ۹۱ حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان بوده و به علت اینکه ۷ هزار میلیارد تومان از اعتبارات مهر ماندگار از بودجه‌های عمرانی تأمین می‌شود. سایر اعتبارات طرح مهر ماندگار که مجموعاً ۷۰ هزار میلیارد تومان است از دو محل فروش اوراق مشارکت و بودجه‌های شرکتی تأمین می‌شود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.