پروژه‌ه‌های آب و برق از منابع صندوق توسعه استفاده می‌کنند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

13.gif

وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی تفاهم نامه‌ای برای تامین منابع مالی مورد نیاز سرمایه گذاران بخش غیر دولتی در جهتی اجرای طرح‌های صنعت آب، برق و فاضلاب و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های مذکور امضا نمودند.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موضوع این تفاهم نامه اختصاص سالانه حداکثر تا سقف پنج میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه iبه صورت ارزی و همچنین ریالی (در صورت تمدید اجزا ۱-۵- و ۲-۵ قانون بودجه سال ۹۱ در سالهای بعد) iبه بخش خصوصی، تعاونی و بخش عمومی غیر دولتی در چارچوب اساس‌نامه و نظام‌نامه ضوابط و شرایط پرداخت تسهیلات صندوق در طرح‌های صنعت آب، برق و فاضلاب کشور طی سال‌های برنامه پنجم توسعه است.

همچنین مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضا تا پایان سال آخر برنامه پنجم توسعه یعنی سال است و براساس توافقات طرفین صندوق طرح‌های نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های تجدیدپذیر، نیروگاه‌های تولید پراکنده، نیروگاه‌های برق‌آبی، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب، آب شیرین کن، تامین و انتقال آب جزو اولویت‌ها لحاظ می‌شود.

همچنین صندوق توسعه در صورت نیاز سقف قراردادهای عاملیت منعقده با بانک‌های عامل را مطابق با سقف تعیین شده در این تفاهم نامه افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر صندوق پس از دریافت طرح‌های تایید شده در بانک‌های عامل و کنترل مدارک در اسرع وقت نسبت iبه صدور گواهی مسدودی سهمیه ارزی و ریالی از طریق بانک مرکزی ایران اقدام خواهد نمود.

وزارت نیرو نیز نسبت iبه معرفی سرمایه گذاران بخش خصوصی iبه بانک‌های عامل برای استفاده از منابع صندوق در جهتی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بخش‌های آب، برق و فاضلاب در چارچوب این تفاهم نامه اقدام می نماید.

همچنین وزارت نیرو پیگیری‌های لازم برای ارسال طرح‌ها iبه بانک عامل را iبه عهده دارد تا پس از بررسی و تایید گزارش تفسیری توجیه فنی، مالی واقتصادی طرح در ارکان اعتباری بانک، نتیجه iبه صندوق منعکس شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.