پروژه آشتی ملی راه حل مسئله سوریه است

جام جم آنلاین: «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه عصر یکشنبه با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با اشاره به لزوم توجه به رهیافت و راه حل سیاسی برای حل مسئله سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفت‌وگوی ملی و راه حل سوری برای مسئله سوریه اصرار داشته و پروژه آشتی ملی را چشم انداز حل و فصل چالش‌های موجود می‌داند.

سعید جلیلی با تاکید بر لزوم پایان یافتن خشونت‌ها و جمع آوری سلاح و خودداری کشورها از حمایت از عناصر مسلح، استفاده از ابتکارات جدید و مشارکت طیف‌های مختلف مردم در گفت‌وگوهای ملی سوریه را ضروری دانست.

وزیر آشتی ملی سوریه با بیان اینکه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و سوریه عمیق و بی‌نظیر می‌باشد، تصریح کرد: مردم سوریه از طوایف مختلف خواهان تعیین سرنوشت خود در چارچوب راهکارهای دموکراتیک و بدون دخالت خارجی هستند و بدین منظور سوریه آماده هرگونه گفت‌وگو با تاکید بر حفظ استقلال و کنار گذاشتن خشونت‌هاست.

وی افزود: سوریه در نهایت این شرایط را در چارچوب منافع مردم این کشور پشت سر خواهد گذاشت و همچنان در محور مقاومت باقی خواهد ماند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.