پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۰۵م اسفند ،

به گزارش ایرنا، ˈمحمود محمودزادهˈ روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه در استان قم ۶۵ درصد پیشرفت داشته ولی در تهران کار خاصی در این زمینه انجام نشده است.

به گزارش ایرنا، پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال با هزینه ‪ ۱/۵‬میلیارد دلار به بهره‌برداری می‌رسد.

با بهره‌برداری از قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران این مسیر در مدت ‪ ۲/۵‬تا سه ساعت پیموده خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین گفت: این اداره کل پس از ادغام دو وزارتخانه،شش وظیفه حکومتی شامل چهار وظیفه در حوزه مسکن و ساختمان و دو وظیفه در حیطه راه و راهداری را برعهده گرفت.

وی گفت: این شش وظیفه سبب شد بیش از۷۰ درصد فعالیت های عمرانی استان در این اداره کل انجام شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه از سال۸۶ تاکنون بیش از۲۱۰ هزار واحد مسکونی در این استان احداث شده است، تاکید کرد: دولت برای ساخت این تعداد واحد بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخته است.

وی اضافه کرد: این رقم با اضافه آورده های شخصی، رقمی معادل هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان را تشکیل می دهد.

به گفته وی، این ارقام بالا در حالیست که کل بودجه استان در سال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است، بنابراین بودجه اختصاص یافته به مسکن سازی اصفهان در پنج سال اخیر معادل ۲۳ سال بودجه عمرانی کل استان اصفهان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، ساخت هر واحد مسکن مهر در استان دو اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی افزود: در مجموعه ساخت بیش از۲۱۰ هزار واحد مسکن در پنج سال اخیر بیش از ۴۰۰ هزار شغل در استان ایجاد یا حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان رکورددار افتتاح مسکن مهر در کشور است، تاکید کرد: تاکنون هیچ استانی نتوانسته است به این آمار دست پیدا کند.

وی اظهارکرد: نزدیک به۴۰ هزار واحد مسکن مهر دیگر این استان در آینده نزدیک آماده واگذاری می گردد.

به گفته وی، اکنون ۱۵هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل شده است که با رفع مشکل تاسیسات زیربنایی آب و فاضلاب و برق به بهره برداری می رسد.

پ/۷۱۴۳/۱۰۴۲

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.