پریوس باز هم ارزان شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 پریوس باز هم ارزان شد

پریوس باز هم ارزان شد

ممتازنیوز: درست زمانی تویوتا تصمیم به کاهش قیمت خودروی پریوس قابل شارژ با پریز برق گرفته که میزان علاقه و استقبال مردم نسبت به این خودرو روند نزولی پیدا کرده است.

به گزارش ممتازنیوز، مصرف کنندگان خودرو در آمریکا خیلی تحت تأثیر مزایای خودروهای هیبریدی و برقی قرار نگرفته اند و شواهد روز به روز بیشتر نشان می دهد که این نوع خودروها جای خود را در بین مردم باز نکرده اند. شاید زمانی مردم به خودروهای برقی یا هیبریدی رو بیاورند که قیمت بنزین به شدت بالا برود و دیگر مقرون به صرفه نباشد.
هفته گذشته تویوتا قیمت پریوس هیبریدی قابل شارژ از طریق پریز برق را بسته به نوع و مدل و امکانات آن بین ۲ تا ۴ هزار دلار کاهش داد. پیشرفته ترین پریوس با امکانات بالا از ۳۵ هزار دلار شروع می شود و پایین ترین قیمت یک پریوس با حداقل امکانات ۳۰ هزار دلار است.
هوندا، شورولت، فیات و نیسان همگی قیمت خودروهای برقی را پایین کشیده اند اما با آن که فروش کل خودرو در همه بخش ها در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ با رونق غیرمنتظره ای رو به رو شده اما این رونق شامل حال خودروهای برقی و هیبریدی نبوده است.
الکس گوتیرز از تحلیل گران مؤسسه تحقیقاتی کاب Kbb.com می گوید: این فضا (منظور بازار خودروهای هیبریدی و برقی) هنوز از دسترس بسیاری از مردم خارج است. حتی کاهش قیمت هم به فروش آن شتاب نمی بخشد. به عنوان مثال کرولای تویوتا به مراتب بهتر از پریوس به فروش می رود، چون با پیمایش حدود ۴۰ مایل به ازای هر گالن بنزین قیمتی در حدود ۲۰ هزار دلار دارند. پریوس با هر بار شارژ کامل باتری فقط ۱۱ مایل طی می کند و باید دوباره بخش بنزین سوز آن فعال شود تا باتری را دو باره شارژ کند. البته پیمایش پریوس به ازای هر گالن بنزین ۹۵ مایل است که حداقل دو برابر خودروهای بنزینی کنونی است. قیمت هر گالن بنزین در سال جاری به طور متوسط ۳٫۶۴ دلار است در حالی که در سال گذشته ۳٫۵۴ دلار بود.
از ابتدای سال تا آخر سپتامبر کل خودروهای هیبردی و برقی فروخته شده به رقم ۲۶۷ هزار و ۳۴۰ دستگاه رسیده است که نسبت به ۹ ماه مشابه سال گذشته ۱۶٫۷ درصد رشد داشته است. ۷۰ درصد از این رقم هم به فروش پریوس تویوتا اختصاص داشته است. در این ۹ ماه شورولت ولت و نیسان لیف هر یک نزدیک به ۱۶ هزار دستگاه به فروش رسیده اند.
پیمایش محدود، تعداد کم جایگاه های عمومی شارژ، پرهزینه بودن نگهداری باتری از مشکلات مهمی است که خودروسازان باید بر آن فائق بیایند.
به گزارش فورچون، با این که خودروهای برقی خودروسازان بزرگ مثل جنرال موتورز، تویوتا و نیسان با استقبال خیلی زیادی مواجه نشده اما در بخش خودروهای پرتجمل برقی تسلا موفق عمل کرده و از ابتدای سال تا به حال ۱۵ هزار دستگاه فروخته است. قیمت خودروهای تسلا از ۶۰ هزار دلار به بالا است. شاید به همین دلیل است که جنرال موتورز هم با ارائه کادیلاک ELR قصد ورود به بخش خودروهای برقی پرتجمل و گران را دارد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.