پر سرعت ترین ستاره و سیارات کشف شدند

۰۲م اسفند ،

اگر شما هم فکر می کنید که زمین با سرعت بالایی در مدار خود در حال حرکت است بد نیست که بدانید در فضا اجرامی وجود دارند که ۴۰۰ برابر پر سرعت تر از زمین در حال چرخش می باشند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران: دانشمندان توانستند طبق مطالعات تازهی که بر روی سیارات و ستارگان انجام شده است دریابند که سیاراتی می باشند که با سرعت بالایی حدود ۴۸ میلیون کیلومتر در حال حرکت می باشند و مسیری به سمت کهکشان راه شیری را طی می کنند.
 
در علوم فیزیکی آمده است که تنها نانو ذرات می باشند که می توانند در این چنین سرعتی به حرکت در آمده و این نشان می دهد که آسمان واقعا پویاتر از دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم.
 
تمامی اطلاعات بدست آمده حاصل ملاحظات هفت ساله چندین ستاره شناس است که در ابتدا دانشمندان یک ستاره با سرعت بالا رصد کردند؛ همین امر سبب شد این تحقیق وسیع تر شده و سیارات و سرعت آنها را مورد بررسی قرار دهند.
 
ستاره ای که نظر دانشمندان را به خود جلب کرد با سرعت حدود ۴/۲ میلیون کیلومتر بر ساعت به سمت راه شیری در حال حرکت بود.
 
محققان سبب اصلی سرعت بالای این ستاره ها را ناشی از حرکت ستاره هایی که به دور هم درحال چرخش می باشند می دانند که چنین حالتی در بسیاری از سیارات و کهکشان های دور در حال رخ دادن است.
 
اگر اشخاص و ناظران زمینی بتوانند چنین سیارات یا ستارگانی را رصد کنند می بینند که در زمان بسیار کوتاهی از سیارات مجبور کرده و به سرعتی توسط دوربین های نجومی مورد بررسی قرار می گیرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.