پزشکیان: باید با تمام کشورهای دنیا حرف بزنیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

وی افزود: اینکه نباید با هیچ کس حرف بزنیم نمی‌دانم چه منطقی دارد،‌ اگر نظر مرا بخواهند معتقدم باید با تمام کشورها بنشینیم حرف بزنیم بدون آنکه بخواهیم زیر بار زور برویم.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: می‌توانیم با عزت و جسارت حرف خودمان را بزنیم تا نگویند ما با هیچ کشوری حرفی نداریم و اهل دعوا هستیم.

پزشکیان خاطر نشان کرد: اینکه از زبان دیگران و از زبان رسانه‌ها حرف‌ها رد و بدل شود و آن کسی که ناقل است حرف‌ها را جابه جا کند منطقی نبوده و باید خودمان مستقیم حرف بزنیم.

وی در پایان گفت: معتقدم حرف زدن با مخالفان اشکال ندارد چراکه می‌توانیم ضمن حرف زدن با دیگران از حقوق خودمان دفاع کنیم.

این در حالی است که شصت‌و هشتمین نشست عمومی سازمان ملل به عنوان مهم‌ترین نهاد تصمیم‌گیری بین‌المللی که ۱۹۳ کشور عضو آن است، سه‌شنبه ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران آغاز به کار خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأتی بلندپایه در این نشست شرکت خواهد کرد.

همچنین سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در این راستا به باشگاه خبرنگاران گفت: به‌منظور شرکت بنده در این اجلاس پیشنهادهایی از طرف هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است.

وی افزود: اما اینکه این پیشنهادها اجرایی شود یا نه، فعلا چیزی قطعی نیست.

مره‌صدق تصریح کرد: هر زمانی که هیئت‌ رئیسه تصمیم بگیرد به منظور دفاع از منافع ملی و انجام وظیفه این پیشنهاد را قبول خواهم کرد.

وی در خصوص ساز و کارهای معرفی نمایندگان به منظور همراهی رئیس‌جمهور در سفر به اجلاس سالانه سازمان ملل گفت: از جزئیات ساز و کار انتخاب نمایندگان اطلاعی ندارم اما فاکتورهای زیادی مطرح بوده و یک فاکتور به تنهایی مدنظر نیست.

نماینده کلیمیان اظهار داشت: باید نمایندگان معرفی شده بتوانند از منافع ملی دفاع کرده و نظرات مردم کشورمان را به نحو احسن در این اجلاس منعکس کنند.

وی در خصوص برنامه‌های احتمالی نمایندگان در جریان سفر به نیویورک گفت: برنامه‌ریزی توسط ریاست جمهوری انجام می‌شود ولی معمولا در این سفرها، نقش نمایندگان شرکت در دیپلماسی عمومی است چرا که نمایندگان می‌توانند آزادانه‌تر با رسانه‌ها و افکار عمومی ارتباط برقرار کرده و واقعیت‌های ایران را بازگو کنند.

مره‌صدق تاکید کرد: در این اجلاس واقعیت اتفاقات جمهوری اسلامی ایران، واقعیت نحوه اندیشه مردم،‌ اینکه مردم ایران همواره به اصول و رهنمودهای مقام معظم رهبری پایبند می باشند و با تغییر سیاستمدارها در اصول و ارزش‌های بنیادی تفاوتی رخ نداده است را به اطلاع افکار عمومی برسانیم.

وی افزود: معمولا مسئولان دولتی در چنین شرایطی از لحن پیچیده دیپلماتی استفاده می‌کنند ولی نمایندگان چون الزامی ندارند، آشکارتر می‌توانند مواضع ملت ایران را بیان کنند.

نماینده کلیمیان در ادامه به انعکاس زندگی مسالمت‌آمیز اقلیت‌های دینی با مردم مسلمان ایران در این اجلاس اشاره کرد و گفت: این موضوع بیشتر از ۳۰ قرن است که در سطح دنیا مطرح بوده ولی بعضا رسانه‌های استکباری سعی دارند این واقعیت را وارونه نشان بدهند.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.