پزشکان مصری خواستار تامین حقوق صنفی و افزایش بودجه بهداشتی شدند

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا از قاهره، ˈ خیری عبدالدایمˈ رییس اتحادیه پزشکان مصری در گفت وگو با خبرنگاران گفت: توافقی برای اتخاذ اقدامات شدیدتر علیه رییس جمهور یا دیگر مقام های صورت نگرفته و این اتحادیه به اعتصاب چهار روزه خود اکتفا می کند.

وی افزود: تماس های مستمر با وزارت بهداشت وریاست جمهوری برای بررسی چگونگی پاسخگویی به خواسته های پزشکان معترض ادامه دارد.

ˈعبدالدایمˈ با اظهار امیدواری به پاسخگویی به خواسته های پزشکان تاکید کرد روز گذشته هیچ شکایتی درباره اعتصاب پزشکان به اتحادیه نرسیده است .

وی گفت: هیچ مشکلی در اقدام وزیر بهداشت برای قانع کردن شماری از پزشکان اعتصاب کننده برای بازگشت به سر کار خود وجود ندارد.

هزاران پزشک معترض ،از دوشنبه گذشته در راستای پاسخگویی به تصمیم مجمع عمومی اتحادیه پزشکان در ۵۴۰ بیمارستان دولتی در سراسر مصر از اول اکتبر در اعتراض به سطح پائین خدمات پزشکی وپایین بودن حقوق پزشکان، دست به اعتصاب زدند و خواستار افزایش بودجه ۱۵ درصدی بخش بهداشت شدند.

نیروهایی امنیتی به منظور جلوگیری از هر گونه بروز خشونت و درگیری در مراکز درمانی این کشور مستقر شدند.

بر اساس این گزارش بیش از ۳۵ هزار پزشک در۵۴۰ بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت به منظور اعمال فشار بر دولت برای بهبود اوضاع مالی آنها و نیز درخواست افزایش ۱۵ درصدی بودجه وزارت بهداشت طی ۳ سال و تامین امنیت بیمارستان‌ها، دست به اعتصاب زدند.

مترجمام**۱۴۵۳**۵۹۸۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.