پزشک خانواده از امور پایه ای سلامت مردم

جام جم آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ یکی از مواردی که ما برآن تاکید داریم و امیدواریم با دقت دنبال شود، پزشک خانواده است که می‌دانم دکتر دستجردی بر آن اهتمام ویژه‌ای دارد زیرا این هم از امور پایه‌ای وزارت بهداشت برای سلامت مردم است.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از وزارت بهداشت، دکتر علی لاریجانی که در مراسم دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران سخن می گفت، ضمن بیان مطلب فوق، افزود: پزشک خانواده نوعی عدالت بهداشتی را در کشور می‌تواند تامین کند. امیدواریم این مساله پیگیری و عام شود و در همه کشور بسط پیدا کند.

وی اظهارداشت: یکی از ارکان تکامل یک اجتماع داشتن حکیمانی است که جامعه را از نظر سلامت به پیشرفت برسانند.

رییس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از وزیر بهداشت، گفت: دکتر دستجردی که ظاهرا از آقایان وزرا هم جلو زده و اهتمام ویژه‌ای به کار بهداشت و درمان در کشور دارند و من شاهد تلاش‌هایشان در زمینه‌های مختلف در تدوین برنامه پنج ساله و همچنین بودجه سالانه در مجلس بودم.

وی که در مراسم دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران سخن می گفت، همچنین ضمن قدردانی از رییس این دانشگاه، افزود: از برادر عزیزمان دکتر باقر لاریجانی که تلاش کرد تا دانشگاه علوم پزشکی تهران از دانشگاه‌ های معتبر کشور در علوم پزشکی شود و در ابعاد مختلف عرصه پزشکی رشد کند تشکر می‌کنم. این باعث افتخار ماست و امیدواریم که انشاءالله در آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتر این دانشگاه باشیم.

رییس قوه مقننه خطاب به دانش آموختگان دانشگاه گفت: برای شما دانش‌موختگان دانشگاه هم باعث افتخار است که در بهترین دانشگاه علوم پزشکی در ایران تحصیل کردید و امروز روز مهمی برای شما هست و امیدواریم که انشاءالله در زندگی‌تان  آیین اصیل پزشکی را به کار ببندید و بتوانید فرد فرهیخته ای در جامعه باشید.

وی با بیان اینکه شما پزشکان در گذشته «حکیم» نامیده می شدند، افزود: شما دانش آموختگان در حال ورود به اجتماع هستید و یک مسوولیتی را خواهید پذیرفت، این مسوولیت شما مسوولیت بزرگی است. یکی از ارکان تکامل یک اجتماع، داشتن حکیمانی است که جامعه را از نظر سلامت به پیشرفت برسانند. بخشی از نظام حکمت در تفکر اسلامی مربوط به کار شماست. این حکمت هم مربوط به خصوصیات جسمی می‌شود و هم مختصات روانی و در واقع شما وقتی با یک بیمار مواجه می‌شوید باید همه‌ وجوه شخصیتی او را درنظر بگیرید. سلامت یک بیمار حتما وجوه روانی و روحی هم خواهد داشت بنابراین شما مسوولیت بزرگی در اجتماع دارید. هم جامعه باید قدر پزشکان را که حکیمان جامعه هستند را بدانند و هم شما خودتان باید قدر این نعمت را که یک مسوولیت بزرگ را در جامعه برعهده گرفته‌اید، بدانید. نقش شما در پیشرفت کشور بسیار پر اهمیت است.

لاریجانی افزود: تمام شئون یک پزشکی باشید که از جهات مختلف به نیازهای کشور توجه دارید. سمبل شما باید شخصیت‌های چون «ابن ‌سینا» باشد که طبیب حاذق و حکیم مسلطی در فنون مختلف بود و خب جایگاه مرتفعی هم داشت. این جشن برای این است که شما اتصالی با این عالم معنا که عالم بعثت است پیدا کنید و فرخندگی شروع کار شما با این شب بسیار ارزشمند است و انشاءالله بر شما خانواده‌های شما مبارک باشد و زندگی موفقی را در پیش داشته باشد.

 رییس قوه مقننه با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس برای حوزه‌ سلامت، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تلاش وزیر بهداشت و مجلس کارهای خوبی برای وزارت بهداشت درنظر گرفته شد. در قانون برنامه شورای عالی سلامت و سازمانی برای بیمه سلامت در نظر گرفته شد و همچنین همین سال جاری هم برای اینکه مساله پزشکی و سلامت از مسائل عمده جامعه است مجلس علاوه بر بودجه‌های متعارف در زمینه بهداشت و درمان که از رشد برخوردار بود شش هزار میلیارد تومان را هم در نظر گرفتیم تا از هدفمند کردن یارانه‌ها در اختیار وزارت بهداشت و درمان گذاشته شود. برای اینکه بیمارستان‌ها و بخش‌های دولتی کشور بتوانند بیماران را به صورت رایگان مداوا کنند و این یک گام بسیار مهم برای کشور است.

وی افزود: در سال گذشته هم علاوه بر بودجه متعارفی که برای وزارت بهداشت بود برحسب نیازهایی که احساس شد این وزراتخانه برای امور عمران و تجهیز بیمارستان‌ها سه هزار میلیارد تومان از مازاد درآمد ارز را در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد داد تا بتواند بیمارستان‌های خودش را تجهیز کند و سرویس بهتری به بیماران بدهد. گام‌های مهمی هم سال ۹۰ و هم ۹۱ برای وزارت بهداشت برداشته شد و امیدواریم که به درستی هزینه و باعث شود بیمارستان‌ها بتوانند خدمات خودشان را بهتر ارائه دهند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.