پسماندهای شهری در بخش کشاورزی استفاده می شود

 به گزارش ایمنا، دکتر پیام نجفی در همایش بین المللی بازیافت و استفاده از مواد آلی که در دانشگاه خوراسگان برگزار شد در مورد اهداف این کنگره، گفت: ارایه راهکارهای جدید در جهت بهره برداری هرچه مطلوب تر از مواد آلی تجدید شونده در کشاورزی از جمله دغدغه های متخصصان داخلی و خارجی بود که به واسطه آن مقالات زیادی از سراسر جهان و کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شد.
وی با بیان اینکه توجه به فن آوری های نو بر فرآیند بازیافت تاثیر چشمگیری دارد،افزود: استفاده از پسماندهای شهری در کشاورزی روش موثر در بهینه سازی بازیافت مواد آلی است.
معاون پژوهش و فن آوری واحد خوراسگان پا اشاره به اینکه این چهارمین کنگره ملی بازیافت است که در دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان برگزار می شود، ادامه داد: در حال حاضر این همایش به صورت بین المللی در این دانشگاه برگزار می شود.
وی میهمانان شرکت کننده در این کنگره را از کشورهای هنگ کنگ، آمریکا، کانادا، یونان، کویت، سودان و انگلیس ذکر کرد و بیان داشت: از این گروه ها تعداد ۱۲۵ مقاله بصورت زبان اصلی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است .
دبیر علمی کنگره ادامه داد: تعداد مقالات وارده از کشور ایران را ۵۳ مقاله بوده که از این تعداد ۳۴ مقاله آن در قالب سخنرانی ارائه می شود .
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در حاشیه این کنگره، تصریح کرد: برگزاری میزگردهای تخصصی ارائه ۸ سخنرانی کلیدی و راه اندازی آزمایشگاه معتمد محیط زیست و نیز افتتاحیه مرکز تحقیقات پسماند و پساب از جمله دستاوردهای این تجمع بزرگ علمی است.
نجفی گفت : پروفسور canoulis مدیر محیط زیست حوزه بالکان یونسکو سخنرانی کلیدی خود را جهت محققین ارائه خواهد داد و مقالات برگزیده همایش در مجلهrecycling of organic waste in agri culture چاپ می شود .

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.