پس‌انداز مبنای اولیه‌ خانه‌دار شدن/ وجود ۶۰۰ هزار خانه خالی در تهران

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه پس‌انداز مبنای اولیه‌ خانه‌دار شدن مردم است برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری و پس‌انداز در حال تدوین است که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی این برنامه‌ها اجرا شوند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) احمد مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به نیاز کشور به مسکن با اشاره به اینکه یکی از وظایف عمده‌ دولت ساخت مسکن است، اظهار کرد:‌ در قبل با عقب‌ماندگی در بخش مسکن مواجه بودیم که در چهار سال اخیر با ساخت مسکن مهر کمی جبران شد.

وی گفت: از حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهری که برای ساخت آن برنامه‌ریزی شده بود دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد در حال ساخت است که از این تعداد ۹۵۰ هزار واحد توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

مجیدی افزود: تسهیلات لازم به این واحد‌ها داده شد و عده‌ بسیاری که تاکنون از تسهیلات دولتی بهره نگرفته بودند، خانه‌دار شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور ویژه دولتی، مدیریت بحران و هماهنگی استان‌ها اظهار کرد: از میان یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر سهم دولت، ساخت ۸۰۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ساخت ۴۰۰ هزار واحد در شهرهای تازه درنظر گرفته شده است.

صرف ۴۲٫۵ میلیارد تومان برای ساخت خانه‌های مهر

به گفته مجیدی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ساخته شده مسکن مهر تاکنون تنها ۶۰۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شد و ۶۰۰ هزار واحد دیگر باقی‌مانده است.

 

وی اظهار کرد: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان خط اعتباری در نظر گرفته شد که تاکنون ۴۲٫۵ میلیارد تومان آن تامین و پرداخت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به دنبال تامین مابقی این اعتبار هستیم.

پس‌انداز مبنای اولیه‌ خانه‌دار شدن

مجیدی دربارهٔ‌ ساخت واحد‌های مسکونی و طرح جایگزین مسکن مهر که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده است، گفت: به دنبال برنامه‌های ساخت واحد‌های مسکونی هستیم و نمی‌خواهیم دوباره مردم ناچار به خرید واحد‌هایی باشند که ما معماری داخلی آن را طراحی کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که خرید مسکن بزرگ‌ترین اتفاق اقتصادی خانوار است، افزود: همان‌گونه که مردم برای خرید کوچک‌ترین لوازم پس‌انداز می‌کنند باید برای خرید مسکن نیز پس‌انداز داشته باشند و پس‌انداز مبنای اولیه‌ خرید مسکن باشد.

وجود ۶۰۰ هزار خانه خالی در تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در حال حاضر در استان تهران ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با مقررات موجود این واحد‌های خالی را ساکن‌دار کنیم.

مجیدی معتقد است: با واحد‌های مسکونی ساخته‌ شده و در حال ساخت، فعلا نیاز مردم در بخش مسکن تامین شده است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.