پشتوانه اجرایی افزایش مدت زمان اجاره‌نشینی چیست؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ثبات قیمت‌ها از طریق عرضه خانه‌های خالی به بازار

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اگر احتکار خانه‌های خالی شکسته شود، قطعا قیمت‌ها در این بازار به ثبات می‌رسد، گفت: باید دید، پشتوانه اجرایی پیشنهاد وزیر مسکن مبنی بر افزایش مدت زمان اجاره‌نشینی چیست؟

حامد قادر مرزی نماینده مردم کردستان و قروه در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هنوز برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در رابطه با افزایش مدت زمان اجاره‌نشینی عنوان شده است و این مسئله بیشتر در حد یک پیشنهاد بوده است. اظهار داشت: در این مسئله باید به دنبال پشتوانه اجرایی آن باشیم، چرا که اگر دولت ابلاغ کند که مدت اجاره‌بها از یک سال به ۲ تا ۵ سال افزایش یابد. آیا قانونی است که صاحب‌خانه را اجبار به انجام این کار کند یا خیر.

وی به نحوه ارائه این موضوع توسط وزیر راه و شهرسازی به مجلس اشاره کرد و افزود: این موضوع در حدی نیست که دولت بخواهد در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد و از طرفی با وضعیت کنونی طرح این موضوعات در صحن علنی با هدف مجلس سازگار نیست.

قادر مرزی با اشاره به خانه‌های خالی در کشور، اذعان داشت: دولت می‌تواند پس از شناسایی قطعی خانه‌های خالی، اقدام به اخذ عوارض و یا مالیات از صاحبان آنها به میزان مدت زمان خالی بودن خانه نماید، چرا که به همان اندازه که راه برای شناسایی خانه‌های خالی وجود دارد، به همان میزان راه برای فرار وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه لازم است برنامه‌ای برای خانه‌دار شدن، اجاره‌نشینان تدوین شود، گفت: مسکن نیاز اولیه همه آحاد جامعه است، ، از این‌رو مجلس عزم خود را جهت حل مشکلات جزم کرده است. اما با این وجود نیاز به یک برنامه مدون برای این مسئله ضروری است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.