پشت درهای بسته نمی‌شود مدیریت کرد/تصمیم‌گیری‌ در مناطق آزاد برعهده مدیرعامل است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اولین جلسه شورایعالی مناطق آزاد با حضور رئیس جمهور، گفت: رئیس جمهور برای اجرای کامل ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در مناطق آزاد دستور داده است و کلیه دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای این قانون هستند.

پشت درهای بسته نمی‌شود مدیریت کرد/تصمیم‌گیری‌ در مناطق آزاد برعهده مدیرعامل است

به گزارش ممتاز نیوز، سعید محمد امروز (هشتم آذرماه) در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بر اساس این قانون، تصمیم گیری‌ها در مناطق آزاد برعهده مدیرعامل این مناطق است.

وی افزود: کلیه دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای این قانون و رفع تداخل های موجود هستند.

محمد، اجرای شش طرح مهم شامل کیش پایگاه شهر هوشمند، تاسیس بانک آف شور، تاسیس بورس بین المللی، اجرای برنامه‌های توسعه مناطق آزاد (تجارت، تولید و خدمات) کیش پایگاه فرهنگی و اجتماعی کشور و توسعه فناوری‌های نوین و رمز ارزها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در نشست‌های بعدی مصادیق اجرای این طرح‌ها بررسی می‌شود و مسئولان این حوزه با جدیت برنامه ریزی کنند تا شاخص‌ها شکل گیرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد از تلاش محمدرضا نوایی لواسانی برای حضور میان مردم و اقدامات اخیر قدردانی کرد و گفت: پشت درهای بسته نمی‌شود مدیریت کرد و با پیروی از سیره امام راحل باید با مردم بود و برای مردم کار کرد.

محمدرضا نوایی لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و سیزدهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری کشور گفت: این نمایشگاه‌ها از اهداف ابتدایی خود دور شدند و امسال قرار است نقاط قوت و ضعف این نمایشگاه‌ها بررسی تا اهداف اولیه محقق شود.

وی با اشاره به مشکلات کارآفرینان در کیش گفت: بروکراسی اداری، اعمال سلیقه و زمان طولانی صدور مجوز ها، توسعه کیش و سرمایه گذاری را پیچیده کرده است.

نوایی لواسانی، اصلاح فرآیندهای سازمان منطقه آزاد کیش را در اولویت برنامه خود عنوان کرد و گفت: رفع موانعی که فعالان اقتصادی را دچار مشکل می‌کند و موجب فساد می‌شود در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت در اطلاع رسانی و اجرای طرح‌های مختلف موجب رفع احساس بی عدالتی و رونق کسب و کار می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه سه سرپرست جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی، عمرانی و زیر بنایی، توسعه مدیریت و سرمایه گذاری را منصوب کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.