پشت پرده اعزام یک کشتی حامل سلاح به لبنان

امروزنامه – ۱۲/۰۲/

 

روزنامه آرمان

«کشف یک تخلف دیگر در شبکه بانکی» تیتر یک روزنامه آرمان است.

گفتگو با حسین کمالی با عنوان «اصلاحات اقتصادی در واحدهای تولیدی»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه آرمان است.

گفته های معاون اول رییس جمهور با عنوان « واردات ۲۴ میلیارد دلاری برا ی کنترل بازار»، در صفحه نخست روزنامه آرمان به چاپ رسیده است.

 

روزنامه ابتکار

اعلامیه سازمان بازرسی با عنوان «کشف یک تخلف بزرگ دیگر در شبکه بانکی کشور»، تیتر یک روزنامه ابتکار است.

«حمایت رسمی جبهه پایداری از ریاست حدادعادل بر مجلس نهم»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه ابتکار است.

«واکنش مجلس به بخشنامه جدید احمدی‌نژاد»، عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه ابتکار است. بر اساس این گزارش رئیس‌جمهور گفته: «مکاتبه لاریجانی با دستگاه‌های دولتی، غیرقانونی است».

عناوین برگزیده ابتکار:

رمز کارت ها را هر ۳ ماه یکبار عوض کنید! 

ماه گذشته در پی اعلام منتشر شدن اطلاعات بانکی مردم، بانک مرکزی در وب سایت خود به مردم توصیه کرد که رمز کارت اعتباری و بانکی خود را جهت موارد ایمنی تغییر دهند. این موضوع نگرانی‌های وسیع و جدی در میان مردم و دارندگان کارت‌های بانکی به‌ وجود آورد و بلافاصله شایعات آغاز شد. نگرانی‌های مردم بیشتر از آن جهت بود که عده‌ای می‌گفتند از حسابشان پول بر داشت شده‌است. اگر چه برخی مسئولین تلاش کردند در ابتدا به کتمان و یا کوچک کردن مسئله اقدام کنند، اما واقعیت اینجاست که به نظر می‌رسد اطلاعات مربوط به کارت‌های بانکی و رمز عده‌ای از هموطنان کشورمان درز کرده و منتشر شده‌است!بنا بر گزارش برخی خبرگزاری‌ها، یکی از مدیران سابق یک از شرکت‌های ارائه کننده خدمات کارت‌های بانکی، پس از فرار به خارج از کشور، اطلاعات میلیون‌ها کارت متعلق به بانک‌های مختلف کشور را روی وبلاگ خود در اینترنت منتشر کرده‌است. در این میان بسیاری از فعالان حوزه آی. تی اعلام کردند که مردم نباید نگران باشند چرا که همه چیز طبق روال پیش می‌رود. در عین حال آنها هشدار می‌دهند که ضروری است هرچند وقت یکبار رمز کارت‌ها عوض شود. با توجه به اینکه مدتی است که از این قضیه می‌گذرد اما صحبت آن همچنان داغ است و نگرانی‌های مردم روز به روز بیشتر می‌شود.در این رابطه کارشناس ارشد حوزه اینترنت و شبکه رایانه می‌گوید: نگرانی مردم در زمینه رمزهای کارت بیهوده بود و هیچ فردی به رمز و حساب افراد دسترسی نخواهد داشت. پیام کرباسی اظهار داشت: اقدامی که در زمینه حساب‌ها صورت گرفت به هیچ وجه هک محسوب نمی‌شود و دسترسی نسبت به حساب‌ها و پول‌های مردم غیرمجاز و غیرممکن است. وی تصریح کرد: ظاهراً فردی که در یک شرکت طرف قرارداد با بانک‌ها فعالیت داشته به دلیل اغراض شخصی یا با هر هدفی دیگر، اطلاعاتی را منتشر کرده که حسب قانون جرائم رایانه‌ای مواد اول و سوم مصداق هک و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات نیست و شاید مصداق خیانت در امانت مناسب تر باشد.وی ادامه داد: فرد یا مجموعه‌ای به صورت غیرمجاز وارد شبکه بانکی کشور نشده‌اند و هیچ کسی رمز را کشف و خارج نکرده و مردم مطمئن باشند هرگز نسبت به پول‌ها و حساب‌های آنها دسترسی وجود نخواهد داشت. وی تاکید کرد: مجموعه‌هایی که با مراکز حساس کشور چه بخش خصوصی و چه دولتی همکاری می‌کنند باید یک نظام نظارتی، در داخل مجموعه داشته باشند و سطوح دسترسی پرسنل مشخص باشد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک تعداد اعداد و ارقام و رمز در میان یکدیگر قرار گرفته‌است، مردم بدانند هیچ گونه سوءاستفاده‌ای از این رمزها برای خروج حساب‌هایشان وجود ندارد.وی با فرض اینکه حتی اگر ۳ میلیون رمز نیز لو رفته بود هم هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی‌شد، تأکید کرد: جای نگرانی و دغدغه‌ای برای مردم نیست و نگرانی بیهوده است.

احمدی‌نژاد: پروژه‌های ناتمام، بی‌معرفتی به دولت آینده است 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه عشق و علاقه ملت ایران به میهن و سرزمینشان از جنس وابستگی‌های قومیتی و نژادپرستانه نیست، تاکید کرد: عشق ملت ایران به سرزمینشان، عشقی عمیق و آگاهانه است که راه آینده را ترسیم خواهد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر دیروز در جریان سفر به استان گلستان در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی دراین استان، با اشاره به اینکه این روزها مصادف با روز ملی خلیج فارس است، گفت: نگاه ما به ایران فراتر از قوم و قبیله است، نگاهی انسانی و فرهنگی است که ریشه و منشاء در گذشته تاریخی و فرهنگی پرافتخار این سرزمین دارد، چرا که نام ایران مفهومی فراتر از محدوده جغرافیایی است. رئیس‌جمهور افزود: ایران یکی از سرزمین‌هایی است که خداوند همه مواهب طبیعی را در آن قرار داده‌است و بالاتر از آن، این سرزمین مملو از زیبایی‌های فرهنگی بوده که این عوامل عشق عمیق‌تر و گسترده‌تر به ایران اسلامی را موجب می‌شود. احمدی نژاد تصریح کرد: ‌اگر همه تاریخ را در ذهن خود مرور کنیم، هیچ ملت و سرزمینی را نخواهیم یافت که به اندازه ایران به فرهنگ انسانی، پاکی، عدالت، فرهنگ الهی و اعتلای انسان کمک کرده باشد و این میراث ملموس و معنوی حاصل کار، تلاش و جهاد طاقت فرسا، مخلصانه و فداکارانه ملت ایران در طول قرون و اعصار است.رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز باید ایران را بسازیم و هرکس چه به ایران و چه به ارزش‌های الهی تعصب داشته باشد باید همه تلاش خود را صرف ساختن و آبادانی ایران بکند، اظهار داشت: ایرانیان باید خوب زندگی کنند و رمز تداوم ماندگاری ایران پیشرفت و تعالی است و در کشوری که همه امکانات برای پیشرفت فراهم است باید با همدلی، کار و تلاش کنیم تا بر دشمنی‌ها و مانع‌تراشی‌های شیاطینی که همه با هم متحد شده‌اند تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرند، غلبه کنیم و همه جای ایران را بسازیم. رئیس‌جمهور با اشاره به بسته جامع دولت بر اساس مطالعات مفصل برای تکمیل همه طرح‌های اساسی نیمه تمام که در دولت نهم و دهم به تصویب رسیده‌است، اظهار داشت: تمام طرح‌های اساسی نیمه تمامی که در دولت‌های نهم و دهم شناسایی شده، بودجه کافی برای آنها تامین شده تا در همین دولت دهم اجرای آنها نهایی شود. چرا که اگر این پروژه‌های نیمه‌کاره برای دولت‌های بعد بماند آنها مجبور خواهند بود قبل از پرداختن به برنامه‌های خود ابتدا این طرح‌ها را اجرا کنند که این بی‌معرفتی است؛ این حرف به معنای آن نیست که دولت‌های قبلی بی‌معرفتی کرده‌اند بلکه اگر پروژه‌های این دولت برای آینده بماند، بی‌معرفتی خواهد بود.

پشت پرده اعزام یک کشتی حامل سلاح به لبنان  

توقیف مقادیر قابل توجهی اسلحه در لبنان که برای قاچاق به سوریه آماده شده بود، ابعاد جدیدی به خود گرفته و اخبار منتشر نشده از وجود پشت پرده و دست های پنهانی گسترده ای در این راستا حکایت دارد. به گزارش ایرنا، در همین راستا یک مسئول قضایی با اشاره به اجرای تحقیقات در مورد توقیف کشتی قاچاق اسلحه در سواحل شمال لبنان گفت: طبق اطلاعاتی که بدست آمده است، این کشتی توسط دو تجار سوری مقیم در عربستان حمایت مالی شده است.روزنامه لبنانی ‘السفیر’ روز دوشنبه به نقل از این مسئول قضایی با اشاره به عبور این کشتی از سه بندر دریایی منطقه بدون انجام هیچگونه عملیات بازرسی و تحقیق اظهار داشت: چگونه این کشتی بدون انجام هیچگونه عملیات بازرسی و تحقیق از مرزهای دریایی کشور ترکیه و مصر عبور کرده و به سوی مرزهای آبی لبنان نیز روانه شده است.روزنامه لبنانی ‘النهار’ نیز با اشاره به موضوع توقیف کشتی قاچاق حامل ۱۵۰ تن اسلحه نوشت: عملیات توقیف این کشتی، حیرت و تعجب سوریه و جامعه بین‌المللی را برانگیخته است و این مقامات از سرعت العمل نیروهای امنیتی و اطلاعاتی لبنان اظهار شگفتی کرده اند.این کشتی که سفر خود را از بندر طرابلس کشور لیبی شروع کرده بود، توانسته مسافت ۱۲ مایل را بدون هیچ گونه بازرسی در آب های لبنان طی کند و اگر توسط نیروهای دریایی لبنان توقیف نمی‌شد، امکان داشت، همچنان به مقصد خود به سوی بندر ‘سلعاتا’ در شمال لبنان ادامه دهد. النهار با اشاره به واکنش های بین‌المللی نسبت به کشتی قاچاق اسلحه به سوریه تأکید کرد: مسئولان بین‌المللی می‌خواهند بدانند که آیا کشورهای عربی منطقه که به تجهیز نظامی و مالی مخالفان سوریه می‌پردازند، آیا در موضوع ارسال کشتی اسلحه به سوریه، دست داشته اند یا خیر؟نتایج تحقیقات در لبنان و لیبی سرانجام نشان خواهد داد که آیا موضع ضد سوری کشور لیبی، منجر به ارسال سلاح به این کشور شده است یا نه و یا اینکه مسئولان لیبی به صورت عمدی از وجود اسلحه در کشتی ابراز بی خبری کرده اند.

اجرای طرح‌های آبخیزداری در ماسوله 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از جنگل کاری هزار و ۲۰۰ هکتاری در بالا دست شهرک تاریخی ماسوله خبر داد. رحمت الله رحمانی افزود: از سال ۱۳۳۳ تا ۱۳۸۳ تعداد ۲۴۴ مورد سیل در استان رخ داده که در دهه اول پنج مورد، دهه دوم هشت مورد، در دهه سوم ۱۲ مورد، در دهه چهارم ۸۲ مورد و دهه پنجم ۱۳۷ مورد بوده است.وی همچنین مهمترین عامل وقوع سیل را عدم پوشش گیاهی دانست و تاکید کرد: نسبت به ایجاد پوشش گیاهی باید اقدامات موثرتری انجام داد. مدیرکل منابع طبیعی گیلان از تهیه نقشه سیل خیزی و لغزش در استان خبرداد و گفت: در استان ۹۰ نقطه، لغزش و رانش مهم رخ می‌دهد که باید به این امر توجه شود.وی افزود: هر پروژه که در استان به ویژه در بالا دست اجرا شود باید با مجوز منابع طبیعی باشد تا تخریب کمتری رخ دهد. رحمانی همچنین با اشاره به اینکه بیشتر حوزههای استان به دلیل وجود شیب زیاد و بارندگی فراوان به لحاظ سیل خیزی مستعد هستند، گفت: با اجرای عملیات آبخیزداری می‌توان از بارشهای که در برخی موارد موجب بروز حوادث ناگوار می‌شوند به صورت بهینه و مطلوب استفاده کرد. وی اظهارداشت: دراین زمینه ضمن بهره گیری از مشارکت مردمی، مساعدت تمامی دستگاههای اجرایی نسبت به همکاری و همدلی با این بخش برلزوم افزایش اعتبارات استانی و ملی با هدف اجرای بیشتر و بهتر عملیات آبخیزداری در استان تاکید کرد. مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: در راستای استفاده موثر و سودمند از منابع طبیعی خدادادی و حیات بخش استان اجرای پروژههای آبخیزداری از وظایف اصلی این اداره کل است. وی افزود: اجرای عملیات آبخیزداری براساس مطالعات انجام گرفته از سوی مهندسان مشاور با توجه به وضعیت منطقه و بررسی تمامی پارامترهای مورد مطالعه که در تعیین نوع پروژه به منظور اهداف آبخیزداری از قبیل کنترل و کاهش خطرات سیل، فرسایش خاک ناشی از هرز رفت روان آبهای سطحی و پیشگیری از تجمع رسوب در پشت سد هاست، صورت می‌گیرد که با طراحی عملیات مکانیکی و بیولوژیکی در حوضه های آبخیز پیشنهاد شده و پس از تامین اعتبار ازسوی پیمانکاران واجد صلاحیت به مرحله اجرا در خواهد آمد.

دلالان در کمین دامهای عشایر 

در حالی عشایر و دامداران شهرستان پلدختر از کمبود و گرانی علوفه گلایه مند هستند که دلالان در کمین نشسته اند تا دامهای عشایر را به قیمت نازل بخرند. جمعی از دامداران و عشایر شهرستان پلدختر در گفتگو با مهر اظهار داشتند: متاسفانه با توجه به کمبود علوفه و خشکسالیهای اخیر به دلیل افزایش هزینه ها نسبت به درآمد به مرور زمان مجبور به فروش دام خود هستیم. آنها با تاکید بر اینکه در حال حاضر کار تعلیف دامها را به صورت دستی انجام می‌دهند، از هزینه های بالای این موضوع گلایه کردند. این در حالیست که با توجه به متکی بودن زندگی روستائیان و عشایر به دامداری افزایش قیمت علوفه تاثیر زیادی بر معیشت این قشر دارد که باید برای آن چاره اندیشی شود. علی محمد حسنوند با اشاره به اینکه تنها چرخه اقتصاد عشایر دام است که وابسته به شرایط جوی و بارندگی است، افزود: در این بین دلالان دام از این فرصت نهایت استفاده را کرده و با کمترین قیمت ممکن، گوسفندان دامداران و عشایر را می‌خرند. وی خواستار توجه متولیان امر به این مشکل دامداران و عشایر پلدختری شد و افزود: دامدار و عشایر قشر محروم و زحمت کشی هستند که خشکسالی خسارت زیادی به آنها تحمیل کرده که به علت کمبود نقدینگی ناتوان و درمانده و بعضا بدهکار بانکها هستند. دهیار روستای چم مهر سفلی پلدختر نیز در این رابطه به خبرنگار گفت: با بالا رفتن قیمت علوفه و تمام شدن علوفه انبار شده، دولت باید در این خصوص چاره اندیشی کند تا دامداران و عشایر مجبور نشوند به علت کمبود نقدینگی به مرور زمان دامهای خود را برای گذران زندگی، به فروش برسانند. علی بازگیر تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود، حمایتهای دولتی از دامداران و عشایر باید افزایش یابد. وی یادآور شد: نیاز است با تخصیص اعتبار لازم و به موقع، فعالان بخش دام شهرستان تقویت شوند تا علاوه بر تأمین امنیت روانی شاغلان این حرفه، انگیزه فعالیت برای سالیان آینده وجود داشته باشد. این مسئول ابراز امیدواری کرد که با حمایت متولیان امر از ایجاد بحران در صنعت دام استان و شهرستان پلدختر جلوگیری شود.

 

روزنامه ابرار

«کشف یک تخلف بزرگ دیگردر شبکه بانکى کشور»، تیتر یک روزنامه ابرار است که به نقل از سازمان بازرسى منتشر شده است.

«احمدى نژاد لغو مصوبات مقامات دولتى از سوى مجلس را غیرقانونى اعلام کرد»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه ابرار است.

سخنان على مطهرى با عنوان «حداد عادل براى کارهاى اجرایى مناسب نیست»، در صفحه نخست روزنامه ابرار به چاپ رسیده است. به نوشته این روزنامه، مطهری همچنین گفته: «هر فردى که غیر مقام معصوم باشد اگر از جایگاه انتقاد دور باشد هم خود فاسد  مى شودوهم جامعه اى را به فساد  مى کشاند».

گفته های رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با عنوان «واردات خودرو منوط به برخوردارى از ضوابط فنى و استانداردها است»، نیز در صفحه نخست روزنامه ابرار منعکس شده است. بنا بر این گزارش ثبت سفارش واردات خودرو باز شد.

عناوین برگزیده ابرار:

حمله ۳ بعدى گاو خشمگین به راننده تاکسى

مارتین اسکورسیزى کارگردان شهیر سینما قصد دارد پس از موفقیت فیلم سه بعدى هوگو، آثار قبلیش را نیز به شکل سه بعدى روانه سینما کند. به گزارش مهر، این کارگردان در گفت گویى اعلام کرده که قصد دارد تا به زودى فیلم هایى چون راننده تاکسى و گاو خشمگین را به شکل سه بعدى تصویر کرده و بار دیگر اکران کند. در هر دو فیلم که از آثار برجسته اسکورسیزى به شمار مى آیند رابرت دنیرو به ایفاى نقش پرداخته است. اسکورسیزى سال گذشته با فیلم هوگو موفقیت هاى زیادى را در عرصه جهان کسب کرد که نخستین تجربه سه بعدى سازى وى محسوب مى شد.

«سووشون» دانشور بررسى مى شود

در نهمین نشست باشگاه کتاب تهران، رمان «سووشون» سیمین دانشور امروز -سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت- ساعت ۳۰:۱۷ در فرهنگسراى ارسباران نقد و بررسى مى شود. در این نشست، حسین پاینده و حسین سناپور به نقد و بررسى کتاب بانوى فقید ادبیات داستانى ایران خواهند پرداخت. «سووشون» معروف ترین اثر دانشور در سال ۴۸ توسط انتشارات خوارزمى و مدت کوتاهى پیش از مرگ جلال آل احمد منتشر شد. دانشور نخستین زن ایرانى بود که به صورت حرفه یى در زبان فارسى داستان نوشت و مهم ترین اثر او رمان «سووشون» با نثرى ساده به ۱۷ زبان ترجمه شده است.

جسد وزیر نفت قذافى در رودخانه دانوب پیدا شد

پلیس اتریش از پیدا شدن جسد وزیر نفت سابق لیبى در رودخانه  دانوب در پایتخت این کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه اى القدس العربى، رومان هاسلینگر، سخنگوى پلیس اتریش عنوان داشت: جسد شکرى غانم، وزیر نفت سابق لیبى در رودخانه دانوب در وین پیدا شده است. وى در ادامه افزود: علامت ضرب و جرح بر روى بدن غانم پیدا نشده و قرار است پیکر وى کالبد شکافى شود. هیچ اثرى از اعمال خشونت در جسد غانم دیده نشده و ممکن است وى به درون رودخانه سقوط کرده باشد. این در حالى است که اخبار ضد و نقیضى در خصوص فوت غانم منتشر شده به طورى که افراد خانواده وى در گفت وگو با خبرنگاران عنوان داشتند که غانم در منزل خود و احتمالا به دلیل عارضه قلبى فوت کرده است. وزیر نفت دوره معمر قذافى،  رهبر سابق لیبى از زمان جدا شدنش از نظام وى در ژوئن ۲۰۱۱ در وین زندگى مى کرد. غانم در آن زمان با غیرقابل تحمل بودن وضعیت کشور حمایت خود را از انقلابیون لیبى اعلام نموده و کشور را ترک کرد. وى در فاصله سال هاى ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ نخست وزیر و بعد تا سال ۲۰۱۱ وزیر نفت لیبى بود. وزیر نفت سابق لیبى که ۶۹ سال داشت، به عنوان مشاور براى یک شرکت در وین کار مى کرد. پلیس گفت که او ظاهرا صبح زود روز یکشنبه خانه اش را ترک کرده بود. یک عابر پیاده جسد غانم در زیر پلى در نزدیکى یک محله گردشگرى در وین مشاهده و به پلیس گزارش کرد. رومان هاسلینگر سخنگوى پلیس گفت که هیچ نوع کارت شناسایى در لباس هاى غانم وجود نداشت، اما کارتى با نام شرکتى که براى آن کار مى کرد، همراه داشت. به گفته وى یک کارمند این شرکت غانم را شناسایى کرده است. تاریخچه ارتباط غانم با این شهر به زمانى بازمى گردد که براى سازمان کشورهاى صادرکننده نفت، اوپک، کار مى کرد و بعدا به عنوان وزیر نفت لیبى مراجعات زیادى به آنجا داشت.

موافقت مسکو با اقامت دائم على عبدا… صالح در روسیه

در حالى که اخبارى در خصوص برنامه على عبدا… صالح براى ترک موقت یمن و رفتن به امارات منتشر شده است، منابع خبرى از موافقت مسکو با اقامت دائمى رئیس جمهورى سابق یمن در این کشور خبر دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتى یمن پرس این منابع دیپلماتیک در صنعاء عنوان داشتند، روسیه موافقت خود را با حضور دائمى على عبدا…صالح ،رئیس جمهورى سابق یمن در این کشور اعلام کرده است. این منابع در ادامه افزودند: پیش بینى مى کنیم که مسئولان اماراتى از تصمیم خود مبنى بر پذیرفتن على عبدا… صالح عقب نشینى کنند. آن ها پیشتر موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده بودند. منابع دیپلمات یمنى عنوان داشتند که موافقت مسکو با اقامت دائمى على عبدا… صالح در این کشور همزمان با پیش بینى منابع مبنى بر عدم موافقت دولت امارات با پذیرفتن على عبدا… صالح به مدت دو سال صورت گرفت. منابع دیپلمات معتقدند که حضور على عبدا… صالح در یمن بعد از انتقال قدرت به عبد ربه منصور هادى مانعى بر سر انجام اصلاحات در این کشور و مفاد طرح شوراى همکارى خلیج فارس به شمار مى آید. عبد ربه منصور هادى روز شنبه با سفیر روسیه در یمن دیدار کرده و گفته مى شود که در این دیدار در خصوص موافقت روسیه با پذیرفتن على عبدا… صالح بحث و تبادل نظر شده است. به دنبال آن سفیر روسیه در سفرى پنهانى به روسیه و با مسئولان مسکو در این خصوص تبادل نظر کرده است. منابع دیپلمات همچنین پیش بینى کردند که مذاکرات عربستان و آمریکا با امارات در خصوص اقامت على عبدا… صالح از سر گرفته شود. پیشتر اخبارى در خصوص سفر موقت على عبدا… صالح به امارات براى حضور در این کشور منتشر شده بود.

واکنش فرمانده نیروى زمینى ارتش به خبر تحرکات مرزى در آذربایجان

فرمانده نیروى زمینى ارتش با بیان اینکه درباره خبر استقرار تانک هاى آذربایجان در مرز ایران اطلاعى ندارد گفت: اگر چنین هم باشد یک چیز عادى است و ممکن است این تحرکات براى رزمایش باشد. امیر احمد رضا پوردستان در گفتگو با مهر در خصوص تحرکات نظامى اخیرجمهورى آذربایجان گفت: ارتباط ما با کشور آذربایجان رابطه بسیار خوبى است و روابط دیپلماتیک خوبى با این کشور داریم. وى در ادامه خاطرنشان کرد: ما این تحرکات جمهورى آذربایجان را براى خود تهدیدى نمى دانیم. فرمانده نیروى زمینى ارتش اظهار داشت: ممکن است این تحرکات براى رزمایش باشد. امیر پوردستان در ادامه افزود: ما به عنوان نیروهاى نظامى وظیفه داریم از تمام مرزهاى جمهورى اسلامى ایران حفاظت کرده و هرگونه تحرکى در خارج از مرز هاى کشورمان را نیز رصد کنیم تا در صورتى که خطا یا خطرى صورت گرفت بتوانیم به موقع مقابله کنیم.

 

روزنامه اطلاعات

گفته های سلطانیه نماینده ایران در آژانس با عنوان «غنی‌سازی را هرگز متوقف نمی‌کنیم»، تیتر یک روزنامه اطلاعات است.

سخنان دکتر لاریجانی با عنوان «مجلس مرجع رفع ابهام از قوانین است»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه اطلاعات است.

«بهره‌برداری از ۳ طرح اقتصادی در استان گلستان»، عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه اطلاعات است.

عناوین برگزیده اطلاعات:

ظرفیت ذخیره‌سازی سدهای کشور از ۵۰ درصد گذشت

مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور ۸/۴۶ میلیارد مترمکعب است که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت مخازن سدهای کشور پر از آب است.به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت نیرو؛ حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای مهر پارسال تاکنون حدود ۲۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته نزدیک به ۴۸۰ میلیون مترمکعب (دو درصد) کاهش نشان می‌دهد این درحالی است که حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته؛ حدود ۲۴ میلیارد و ۱۹۰ میلیون مترمکعب بوده است.

بیمار دزدی و تعرفه بالا از تخلفات عمده اورژانس خصوصی است

رئیس اورژانس کشور با انتقاد از صدا و سیما در ارائه تصویر نامناسب از اورژانس گفت: مهمترین تخلف آمبولانس‌های خصوصی، دریافت تعرفه‌های بالا و غیر معقول است و متأسفانه براساس قوانین فعلی، وزارت بهداشت برای نظارت بر مراکز آمبولانس خصوصی، اختیاری ندارد.غلامرضا معصومی در گفت و گو با فارس، افزود:نظارت بر آمبولانس‌های خصوصی به عهده وزارت بهداشت است، این وزارتخانه و مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی(اورژانس کشور) به نمایندگی از این وزارتخانه اختیاری برای نظارت و برخورد با آمبولانس‌های خصوصی متخلف ندارد و به همین علت بسیاری از این مراکز بی‌پروا به تخلفات و گرانفروشی‌های خود ادامه می‌دهند.وی ادامه داد: تلاش اورژانس کشور این است که هر سال با توجه به تورم و افزایش هزینه‌ها، تعرفه‌های مناسبی برای خدمات آمبولانس‌های خصوصی تصویب شود، اما بسیاری از این مراکز تعامل و مشارکتی با وزارت بهداشت ندارند و به تعرفه‌های مصوب پایبند نیستند.رئیس اورژانس کشور در پاسخ به این پرسش که مهمترین تخلف آمبولانس‌های خصوصی چیست گفت: عمده‌ترین تخلف آمبولانس‌های خصوصی، دریافت تعرفه‌های بالاو نا معقول از بیماران و همراهان آنهاست. تعداد مراکزی که این تخلفات را انجام می‌‌دهند را به درستی نمی‌دانیم اما مساله این است که چند شرکت بزرگ آمبولانس خصوصی هستند که حجم عمده این خدمات را انجام می‌دهند و مرتکب این تخلف می‌شوند و این موسسات هستند که با وزارت بهداشت هم همکاری ندارند. بیمار دزدی که معنای آن جا به جایی یک بیمار از یک موسسه پزشکی که عمدتاً بیمارستان‌ها و مراکز دولتی هستند به یک مرکز خصوصی یا نزد یک پزشک خاص یا جابجایی مرده از دیگر موارد تخلف است.

ورود ۴۰۰ واگن جدید مسافری به ناوگان ریلی

ورود ۴۰۰ واگن جدید مسافری به ناوگان ریلی از مهمترین برنامه‌های امسال راه آهن در بخش مسافری است.‏ به گزارش مهر، منصور یارمحمدی معاون امور مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰۰۰‏‎ ‎واگن در گردش به خدمات رسانی و جابجایی مسافر در شبکه ریلی می‌پردازند، اظهار داشت: ‎از آنجا که کیفیت بخشی خدمات مسافری از اولویت‌های راه آهن است بنابراین در سال‎ ‎جاری بنا داریم با اضافه کردن حدود ۴۰۰ واگن جدید به شبکه حمل و نقل ریلی خدمات‏‎ ‎رسانی بهتری برای هموطنان رقم بزنیم.‎ وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی، افزود‏: ‎‎عمده این واگن‌ها توسط شرکت راه آهن حمل و نقل و شرکت راه آهن شرقی بنیاد خریداری‎ ‎خواهد شد.‎ عضو هیأت مدیره راه آهن افزایش ۷ رام ترن ست و ۶ ست ریل باس به شبکه حمل و‏‎ ‎نقل ریلی، بازسازی و نوسازی سکوهای مسافری، تجهیز ایستگاه‌های مهم مسافری به ایکس‎ ‎ری، تعمیر و بازسازی واگن‌ها و استمرار نظرسنجی از مسافران را از دیگر برنامه‌های‎ ‎پیش‌بینی شده امسال راه آهن در زمینه کیفیت بخشی خدمات مسافری برشمرد‏.‎ یارمحمدی افزایش نمایندگی‌های فروش بلیت را از دیگر برنامه‌های امسال راه آهن اعلام کرد و گفت: در خرداد فراخوانی به منظور افزایش تعداد آژانس‎ ‎ها خواهیم داشت و حدود ۲۰۰ مجوز جدید آژانس در شهرهایی که مورد نیاز باشد، صادر‎ ‎خواهد شد.‎ وی خاطرنشان کرد: برای آژانس‌هایی که با صداقت و سلامت کاری سعی در کسب‎ ‎رضایت هموطنان داشته باشند، تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد. در عین حال، با‎ ‎آژانس‌های متخلف هم برخورد خواهد شد، به طوری‌که تاکنون مجوز ۳ آژانس به دلیل ارتکاب‏‎ ‎تخلف لغو شده است.‎ معاون امور مسافری راه آهن با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید‎ ‎ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: سیاست راه آهن در سالهای گذشته حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده و امسال هم این مهم با شدت بیشتری انجام خواهد‎ ‎گرفت؛ بدین ترتیب که شرکت‌های مالک در صورت عقد قرارداد با سازندگان داخلی واگن و‎ ‎قطعات ریلی برای استفاده از تسهیلات بانکی در اولویت هستند.‎ یارمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد نوروزی راه آهن پرداخت و‎ ‎گفت: در ایام پیک نوروز روزانه به طور متوسط ۱۳۵ رام قطار به نقاط مختلف اعزام و در‎ ‎این مدت حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مسافر از طریق شبکه ریلی جابه‌جا شدند که این‏‎ ‎میزان رشد ۵/۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است‏.‎

 

روزنامه اعتماد

«بازداشت قاضی کهریزک» تیتر یک روزنامه اعتماد است. به نوشته این روزنامه قاضی که پس از ۳ سال به زندان اوین رفت

«روزگار معلم در سال سخت معاش» با روتیتر «هنوز درس شان زمزمه محبت است»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه اعتماد است که به مناسبت روز معلم منتشر شده است.

گزارشی از افشای زوایای تازه‌یی از فساد در شبکه بانکی کشور با عنوان «تخلف تازه بانک دولتی و لغو مجوز بانک خصوصی»، نیز در صفحه نخست روزنامه اعتماد منعکس شده است.

روزنامه اعتماد همچنین گزارشی از سختگیری‌های جدید را با عنوان «جای خالی بزرگان در نمایشگاه کتاب»، در صفحه نخست خود منعکس کرده است.

عناوین برگزیده اعتماد:

دانشجویان بسیجی نگران عاقبت حسینیان

جمعی از مسئولان و اعضای سابق شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نامه‌یی سرگشاده خطاب به رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعلام کردند: مواضع شما در دو، سه سال اخیر، سر نوشت تلخ بعضی از یاران قدیمی انقلاب را در ذهن ما تداعی ساخته و نگران عاقبت کار شما کرده است. در این نامه آمده است: تذکر ناوارد شما در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۵/۲/۹۱ و ذکر مواردی خلاف واقع درباره جناب آقای دکتر زاکانی از بلندگوی مجلس شورای اسلامی، اینجانبان، جمعی از مسوولان و اعضای سابق شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها را بر آن داشت تا نگرانی عمیق خویش را از ورود جنابعالی به راهی که عاقبت خوبی نخواهد داشت ابراز داریم. اما دانشجویان بسیجی به سابقه این مضوع نیز اشاره کرده‌اند و نوشته‌اند نخستین بار موضع تامل‌برانگیز شما در ماجرای یک انتصاب و سپس استعفایتان در مجلس هشتم در دی ماه ۸۸ در آن شرایط خاص، رگه‌هایی از نگرانی را در ذهن ما ایجاد کرد اما به تدریج مواضع تاسف‌برانگیزتان در بیان قانع شدن نمایندگان از پاسخ‌های نامناسب ریاست محترم جمهوری در ماجرای سوال مجلس،خصوصا خانه‌نشینی، اظهار واگذاری هیات رییسه مجلس به زنان به شوخی یا جدی، اظهارنظرتان درباره ریاست آینده مجلس این نگرانی را در ما جدی‌تر ساخت تا آنکه تذکر خلاف واقع، ناوارد و تامل‌برانگیزتان در روز سه‌شنبه ما را به این اطمینان رساند که متاسفانه قدم در مسیری گذاشته‌اید که عاقبت خوبی ندارد.

ذوالنور: غرب چاره‌یی جز مذاکره با ما ندارد

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه، در مسجد اعظم قم اعلام کرد غرب خود را برای امتیاز دادن بیشتر به ایران در بغداد آماده می‌کند و این امر نیز به برکت اقتدار نیروهای مسلح کشور است. به اعتقاد ذوالنور در حال حاضر ۱۴ نقطه استراتژیک در دنیا وجود دارد که هر اتفاقی در این مناطق رخ دهد تبعات جهانی خواهد داشت که دو نقطه از این چهارده نقطه در اختیار ایران است. وی با بیان اینکه غرب با همه تلاش‌های خود راهی چیز مذاکره با ایران پیش‌رو ندارد، افزود: دشمن وقتی هزینه حمله به ایران را سنگین برآورد کرد مجبور شد پای میز مذاکره بیاید و در اجلاس ترکیه امتیاز دهد و غنی‌سازی ۲۰ درصد ایران را بپذیرد. در حالی که در سه سال قبل، غرب از تحویل سوخت ۲۰ درصد برای رآکتور هسته‌یی تهران امتناع می‌کرد اما امروز شاهدیم که این سوخت توسط دانشمندان جوان ایرانی تولید شده است. امروز بیش از ۶۰۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد غنی‌سازی شده است و وقتی غرب دید که از این قافله جا مانده و ملت ایران حاضر به عقب‌نشینی نیست مجبور شد در اجلاس ترکیه حق ملت ایران را به رسمیت بشمارد و امتیاز دهد.

واکنش ایران به هتک حرمت قرآن از سوی یک کشیش امریکایی

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام سخیف، توهین‌آمیز و تحریک‌کننده یک کشیش‌نمای امریکایی در اهانت آشکار به ساحت مقدس قرآن کریم، معجزه بزرگ پیامبر رحمت (ص) را شدیدا محکوم و آن را در راستای پروژه شکست‌خورده اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی طراحان جنگ تمدن‌ها و مذاهب در امریکا و غرب می‌داند. به گزارش ایسنا، در بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه ایران آمده است: بدون شک این اقدامات سخیف کشیش امریکایی موجب ایجاد تنفر مذهبی شده و خشم و انزجار مسلمانان جهان را درپی خواهد داشت، امری که مسوولیت دولت امریکا را در اقدام نکردن برای پیشگیری از تکرار چنین اقدامات افراط‌گرایانه‌یی سنگین‌تر می‌کند. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن شدید چنین اقدامات توهین‌آمیزی در امریکا که هربار به بهانه‌های مختلف و همراه با پشتیبانی تبلیغاتی و رسانه‌یی صورت می‌گیرد، معتقد است جامعه بین‌المللی در انتظار واکنش فوری، شدید و صریح دولت امریکا در برخورد با عوامل آن و انجام اقدامات روشن و عملی جهت پیشگیری از تکرار چنین جنایت فرهنگی است.

امریکا از ترس ایران اقدامی جدی علیه سوریه انجام نمی‌دهد

نماینده سابق امریکا در سازمان ملل در مقاله‌یی که در یکی از روزنامه‌های امریکا منتشر شد، اعلام کرد که رییس‌جمهوری امریکا از ترس انتقام ایران حاضر به اتخاذ اقدام جدی علیه دولت سوریه نیست. به گزارش فارس به نقل از روزنامه امریکایی «وال استریت ژورنال» به قلم «جان‌بولتون»، با وجود ماه‌ها مذاکرات «کوفی عنان» دبیرکل سابق سازمان ملل متحد، خشونت‌ها در سوریه همچنان ادامه دارد. گرچه به‌طور کلی خشونت‌ها تا حدودی کمتر شده‌اند و شورای امنیت سازمان ملل ناظران خود در این کشور را به ۳۰۰ نفر افزایش داده است اما آمار تلفات غیرنظامیان در سوریه رو به افزایش است. دولت سوریه طرح «آتش‌بس» کوفی عنان را نادیده می‌گیرد و هیچ‌گونه علائمی درباره اینکه قصد استعفا دارد از خود نشان نداده است. بولتون با اشاره به این مطلب ادامه داد: به نظر می‌رسد که باراک اوباما، رییس‌جمهوری امریکا به دو دلیل عمده نمی‌تواند با دولت بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه مقابله کند؛ اول آنکه وی به روند صلح سازمان ملل که به‌طور قطع با شکست مواجه می‌شود پایبند است و دوم آنکه نگران است در صورت تقابل با دولت سوریه با انتقام ایران مواجه شود. وی ادامه داد که تصمیم به استقرار ناظران نظامی بیشتر در سوریه، یک گام مثبت بوده است اما ناظران سازمان ملل که هم‌اکنون در سوریه مستقر هستند به ندرت از خود ابتکار عمل نشان می‌دهند؛ برای مثال آنها حاضر نیستند بر تظاهرات ضد اسد نظارت کنند تا به این وسیله ماموریت آنها با بخشی از این درگیری‌ها همراه نشود.

واکنش به استقرار جنگنده‌های «اف-۲۲» امریکا در امارات

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به استقرار جنگنده‌های امریکا در امارات گفت: استقرار هواپیماهای اف- ۲۲ امریکا در یک پایگاه اماراتی، اقدامی مضر است و امنیت منطقه را به هم می‌زند. به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ احمد وحیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: تضمین امنیت در منطقه از طریق همکاری کشورهای منطقه امکانپذیر است. وی با اشاره به حضور نیروهای خارجی در منطقه تصریح کرد: این حضورها را در منطقه بی‌فایده و مضر می‌دانیم و بیشتر در جهت ایجاد یک جو روانی و جو ناامنی در منطقه است و ما اینها را مفید نمی‌دانیم. وحیدی که با شبکه خبری العالم گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد: کشورهای منطقه خودشان باید تامین‌کننده امنیت منطقه باشند و بومی‌سازی امنیت از مسیر همکاری بین کشورها می‌گذرد. وزیر دفاع همچنین اظهار کرد: حضور کشورهای فرامنطقه‌یی در منطقه جز پیچیده‌تر کردن وضعیت و ناامن‌سازی، آثار دیگری نخواهد داشت. بنابراین گزارش، طی چند روز گذشته برخی رسانه‌ها از استقرار چندین فروند جنگنده اف – ۲۲ امریکا برای نخستین بار در یکی از پایگاه‌های هوایی امارات خبر داده‌ بودند.

شورای عالی نیروهای مسلح مصر به ترمیم کابینه رضایت داد

به دنبال به حالت تعلیق درآمدن جلسات پارلمان در اعتراض به عدم برکناری دولت کمال الجنزوری، شورای عالی نیروهای مسلح مصر از ترمیم کابینه به زودی خبر داد. ? به گزارش ایسنا اخوان‌المسلمین مصر با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: «محمد حسین طنطاوی، رییس شورای عالی نیروهای مسلح مصر، به سعد الکتاتنی، رییس مجلس شعب، اعلام کرده که قصد دارد به زودی ساختار کابینه را تغییر دهد.»? پارلمان مصر روز یکشنبه اعلام کرد در اعتراض به مخالفت شورای عالی نیروهای مسلح این کشور با برکناری دولت کمال الجنزوری نشست‌های خود را به حالت تعلیق درآورده است. پیش‌تر مجلس شعب از طنطاوی خواسته بود به دنبال عملکرد ضعیف دولت کمال الجنزوری این دولت را برکنار کند. الکتاتنی نیز عنوان داشته بود: در پایان بررسی‌های نمایندگان به این نتیجه رسیدیم که نشست‌های پارلمان به مدت چند روز به حالت تعلیق درآید. وی تاکید کرد مخالفت شورای عالی نیروهای مسلح مصر با این درخواست پارلمان غیرقابل قبول است. بعد از بیانیه اخوان‌المسلمین درباره تصمیم طنطاوی برای تغییر ساختار کابینه، الکتاتنی عنوان داشت: «شورای عالی نیروهای مسلح مصر به دنبال ترمیم کابینه این کشور است و قرار است این مسئله طی ۴۸ ساعت آینده از سوی شورای عالی نیروهای مسلح اعلام شود.» منابع دولتی نیز اعلام کردند قرار است اسلام‌گراها به ترکیب جدید کابینه ملحق شوند. آنها همچنین اعلام کردند طنطاوی به الکتاتنی تاکید کرده وزرای وابسته به اسلام‌گرایان در ترکیب جدید کابینه حضور خواهند داشت.

اختلاف ۶ درصدی سارکوزی و اولاند در دور دوم انتخابات

یک مؤسسه معتبر با انجام یک نظرسنجی از اختلاف ۶ درصدی آرای اولاند و سارکوزی در دور دوم انتخابات خبر داد که موجبات ریاست‌جمهوری اولاند را فراهم می‌آورد. به گزارش مهر دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه روز ۶ مه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) با رقابت نزدیک میان فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست‌ها و نیکلا سارکوزی برگزار می‌شود. خبرگزاری فرانسه دیروز نتایج نظرسنجی انجام‌شده از سوی موسسه ایپسوس را منتشر کرده که بر مبنای آن، سارکوزی در دور دوم انتخابات تنها می‌تواند ۴۷ درصد آرای مردم فرانسه را به دست آورد. بر این اساس، فرانسوا اولاند در دور دوم انتخابات با ۵۳ درصد (۶ درصد بیشتر از سارکوزی) رییس‌جمهور فرانسه می‌شود.

دولت لیبی به‌طور مشروط ابقا شد

شورای ملی انتقالی لیبی به دولت عبدالرحیم الکیب نخست‌وزیر این کشور یک بار دیگر ولی به‌طور مشروط رای اعتماد داد. به گزارش ایلنا، مصطفی عبدالجلیل رییس شورای ملی انتقالی لیبی در کنفرانسی مطبوعاتی پس از نشست شورای ملی انتقالی گفت دولت باید در این مرحله حساس از تاریخ لیبی برای تمرکززدایی و گسترش خدمات در سراسر کشور تلاش کند. عبدالجلیل افزود: «دولت همچنین باید امنیت را در سراسر شهر‌ها و روستا‌ها برقرار کرده و تمام سلاح‌ها را جمع‌آوری و امنیت مرز‌ها را برقرار کند.» وی تصریح کرد دولت همچنین باید حقوق انقلابیون را پرداخت کرده و هزینه‌های زخمی‌های انقلاب لیبی را نیز تامین کند. دولت الکیب علاوه بر آن باید در هیات‌های دیپلماتیک لیبی تجدیدنظر کند و از سرمایه‌گذاری‌ خارجی‌ها در لیبی حمایت کند. به گفته عبدالجلیل، دولت الکیب باید دادگاه رسیدگی به اتهام‌های نزدیکان معمر قذافی، رهبر سرنگون‌شده لیبی، را برگزار کند.

محاکمه غیابی طارق الهاشمی در عراق

شورای عالی قضایی عراق روز دوشنبه اعلام کرد محاکمه طارق الهاشمی، معاون فراری رییس‌جمهوری عراق، در ارتباط با اقدامات تروریستی و قتل روز پنجشنبه به‌صورت غیابی آغاز خواهد شد. به گزارش ایرنا عبدالستار البیرقدار، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق، روز دوشنبه با صدور بیانیه‌یی گفت: «محاکمه غیابی الهاشمی و شماری از اعضای گارد شخصی وی به اتهام اقدامات تروریستی روز پنجشنبه آغاز خواهد شد.» البیرقدار با تاکید بر اینکه اعضای گارد الهاشمی که در بازداشت به‌سر می‌برند، به ۱۵۰ جنایت قتل اعتراف کرده‌اند، افزود: «این پرونده‌ها در ارتباط با ترور مقامات وزارت امنیت ملی، افسرانی در وزارت کشور و وکلای الهاشمی است. الهاشمی و اعضای گارد مخصوص وی جنایت‌های زیادی مرتکب شده‌اند که از آن جمله می‌توان به ترور شش قاضی در بغداد اشاره کرد.» حکم بازداشت الهاشمی که در حال حاضر در ترکیه به‌سر می‌برد، در آذرماه گذشته (دسامبر) صادر شد. صدور این حکم بازداشت تنش‌هایی را بین نیروهای سیاسی به ویژه لیست العراقیه با ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری‌المالکی نخست وزیر عراق به وجود آورد.

آب دریای خزر ۶۰ سانتی‌متر کاهش یافت

امیر عبدوس، مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه آب دریای خزر در سال جاری حدود ۶۰ سانتی‌متر پایین‌تر از سال گذشته آمده است، گفت: این کاهش سطح آب همچنین موجب کاهش عمق آب تالاب بین‌المللی انزلی شده هرچند که سطح تراز فعلی این تالاب از سطح تراز اولیه ثبت شده در کنوانسیون رامسر هنوز بالاتر است. به گفته وی، همچنین در پی بارندگی‌های شدید اخیر و جاری شدن سیلاب در استان گیلان حجم قابل توجهی زباله، تالاب بین‌المللی انزلی را دربرگرفت.

ابلاغ آیین‌نامه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از سوی هیات دولت

هیئت وزیران، آیین‌نامه مرجع ملى کنوانسیون حقوق کودک در ایران را برای اجرا ابلاغ کرد. هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت دادگستری و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و برای تحقق مفاد تصویب‌نامه، آیین نامه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران را تصویب کرد. بر این اساس، تدوین طرح‌ها و برنامه‌های ارتقای حقوق کودک و ترویج احترام به شخصیت وی، پایش و ارزیابی رعایت حقوق کودک در سطح ملی، ارائه نظرات مشورتی در زمینه قوانین، مقررات رویه‌ها و برنامه‌های مرتبط با حقوق کودک به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب ۱۳۸۶ و موسسات و تشکیلات غیردولتی، همکاری با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای ترویج و اجرای حقوق کودک با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط از طریق وزارت امور خارجه و انجام مطالعات مربوط به حقوق کودک از طریق همکاری با سایر موسسات و مراکز علمی از وظایف و اختیارات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است. همچنین تهیه گزارش‌های سالانه و موردی و ارائه آن به روسای قوای سه‌گانه و دفتر مقام معظم رهبری پس از تصویب شورای هماهنگی، پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات موجود و تهیه پیش‌نویس لوایح قانونی برای ارائه به شورای هماهنگی از دیگر وظایف و اختیارات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است.

 

روزنامه ایران

گزارش از پیگیری‌های ساماندهی بازار با عنوان «۹۰۰۰ پرونده گرانفروشی در ۱۱ روز»، تیتر یک روزنامه ایران است. بر اساس این گزارش رئیس سازمان حمایت گفته: «طرح تشدید بازرسی‌ها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بازرسان اصناف و بازرسان افتخاری تا پایان خردادماه ادامه دارد»

«کتاب گل می‌کند» تیتر دو صفحه نخست روزنامه ایران است که به موضوع افتتاح نمایشگاه کتاب اختصاص دارد.

«پدر سالاران پارلمان در پایان راه» گزارشی است از عملکرد جریانی که به حیثیت مجلس هشتم آسیب زد.

گزارشی از بخشنامه رئیس جمهور به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور با عنوان «لغو مصوبات دولت از سوی مجلس خلاف قانون اساسی است»، نیز در صفحه نخست روزنامه ایران منعکس شده است.

 

روزنامه تهران امروز

«پیام امنیتی ایران به اماراتی ها»، تیتر یک روزنامه تهران امروز است. بر اساس این گزارش سردار وحیدی گفته: «استقرار هواپیماهای اف- ۲۲ آمریکا در یک پایگاه اماراتی، اقدامی مضر است و امنیت منطقه را به هم می‌زند و ما اینها را مفید نمی‌دانیم».

بخشنامه ‌ احمدی نژاد به دستگاه‌های اجرایی با عنوان «مکاتبات لاریجانی غیر‌قانونی است عمل نکنید!»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه تهران امروز است.

«بازداشت یکی از قضات کهریزک»، عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه تهران امروز است. به نوشته این روزنامه هنوز دستگاه قضایی دلیل بازداشت حیدری فرد را اعلام نکرده است.

«درخواست برکناری مقصران گرانی» با روتیتر «نماینده تهران جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را ممکن دانست»، در صفحه نخست روزنامه تهران امروز منتشر شده است.

عناوین برگزیده تهران امروز:

سعیدلو جانشین غضنفری می‌شود؟!

شنیده‌ها حاکی است که به‌زودی علی سعیدلو با حکم‌رئیس‌جمهور به‌عنوان‌سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت جایگزین مهدی غضنفری می شود. به گزارش دنیای صنعت،بر اساس این شنیده‌ها ناتوانی وزارت صنعت،معدن و تجارت در کنترل قیمت‌ها و افزایش بی رویه و خارج از منطق آن،از جمله دلایلی برشمرده شده که رئیس جمهور را به این تصمیم رسانده است. برخی شنیده‌ها نیز حاکی از این است که غضنفری خود به دلایل شخصی خواهان ادامه خدمت در سمت فعلی نیست.

۱۲۰۰ نفرفعالیت‌های انتخاباتی را بازرسی می‌کنند

غلامعلی حاجی زاده، رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور گفت: تبلیغات در این دوره از انتخابات بی‌خلل‌ترین و بی‌اشکال‌ترین تبلیغات بوده است. رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور در ادامه با اشاره به وجود حدود ۱۵ هزار نفر در شبکه بازرسی کل کشور در بحث انتخابات مجلس گفت: حدود هزار و ۲۰۰ نفر قبل از انتخابات کلیه حرکات و تحرکات کاندیدا‌ها و فعالیت‌های آن‌ها را بازرسی می‌کنند که از این تعداد حدود ۱۸ هیات بازرسی استانی، ۳۳ هیات حوزه‌های اصلی و ۱۸۹ هیات بازرسی حوزه‌های فرعی به اتفاق ۱۰۰ نفر از بازرسان ویژه روند تبلیغات را رصد می‌کنند.

تخریب کردند، نفر۲۵ شدم

محمدرضا باهنر، دبیرکل‌جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که شما دارای رأی بالایی نیستید، گفت: اتفاقا آرای بالایی دارم؛ در مرحله اول در هر نظرسنجی که در تهران به دستم رسید، بنده رتبه پنجم، ششم یا حداکثر هفتم را داشتم اما حتماً در سه روز مانده به انتخابات اتفاقاتی پیش آمده که نفر ۲۵شدم. حتماً تخریب‌ها یا افشاگری‌هایی صورت گرفته که من نفر بیست و پنجم شدم.

هرگز غنی‌سازی را متوقف نخواهیم کرد

علی‌اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی هرگونه توقف در برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران را منتفی دانست.وی با اشاره به نشست آتی ایران و آژانس به خبرگزاری رویترز گفت: ما امیدواریم که این نشستی بسیار سازنده و موفق باشد. او افزود: هدف اصلی مذاکره درباره مدالیته و چارچوبی برای حل مسائل باقیمانده و رفع ابهامات است. سلطانیه بیان کرد که فقط پس از آن که چنین «چارچوبی» برای همکاری آینده مورد توافق قرار گیرد ایران می‌تواند تقاضای آژانس برای دسترسی به سایت پارچین را بررسی کند. سلطانیه در پاسخ به این سوال که آیا آژانس می‌تواند از پارچین دیدن کند؟ گفت: پس از آن، هر اقدامی مبتنی بر این چارچوب انجام خواهد شد. وی با «حق لاینفک» خواندن غنی‌سازی اورانیوم برای ایران تاکید کرد: ما هرگز فعالیت‌های غنی‌سازی در ایران را متوقف نخواهیم کرد.

رابرت مود: نظارت ما بدون همکاری بی تاثیر است

‌رابرت مود رئیس هیات ناظران بین‌المللی در سوریه که یک ژنرال نروژی به شمار می‌آید در زمان ورودش به دمشق عنوان داشت که تمام طرف‌های موجود در سوریه باید به خشونت‌ها پایان دهند. به گزارش خبرگزاری فرانسه وی در ادامه افزود: از همگان می‌خواهم تا به ما کمک کنند تا خشونت‌های مسلحانه از سوی تمام گروه‌ها در سوریه برای اجرای طرح کوفی عنان فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه متوقف شود. مود همچنین افزود:‌ وی در ادامه افزود: ناظران بین‌المللی از تمام کشورهای جهان به سوریه می‌آیند تا با همکاری مردم این کشور شرایط را برای زندگی بهتر فراهم کنند. ممکن است که راهکار سیاسی در اختیار داشته باشیم و بتوانیم آن را محقق کنیم. مود همچنین تاکید کرد: حضور ۳۰ یا ۳۰۰ یا هزاران ناظر در سوریه بدون همکاری طرف‌های مختلف هیچ تاثیری نخواهد داشت بنابر این وظیفه ما بسیار مهم است.

مذاکره با آمریکا اتلاف وقت است

رهبر گروه طالبان ضمن مخالفت با هرگونه مذاکره با آمریکا این اقدام را اتلاف وقت خواند. به گزارش روزنامه الوطن ملا عمر با صدور بیانیه‌ای ضمن مخالفت با هرگونه مذاکره طالبان با مسئولان آمریکایی اعلام کرد: آمریکایی‌ها به تعهدات و وعده‌های پیشین خود به طالبان عمل نکردند و لذا مذاکره با آنها چیزی جز اتلاف وقت نیست. وی گفت: آمریکایی‌ها باید به تعهدات سابق خود به عنوان تضمینی برای موافقت طالبان با مذاکرات و خواسته‌های آینده این کشور عمل کنند. در بیانیه مذکور آمده است: شرط طالبان برای ازسرگیری‌ مذاکرات با آمریکا آزادی پنج نفر از رهبران برجسته این جنبش در گوآنتانامو است.

القاعده مسئول انفجارهای سوریه

گروه تروریستی جبهه النصره در سایت وابسته به القاعده مسئولیت انفجار انتحاری صورت گرفته در روز جمعه در دمشق را به عهده گرفت. این گروه در ادامه تاکید کرد که انفجار مذکور مانند آنچه که در اخبار منتشر شده آمده در نزدیکی یک مسجد صورت نگرفته بلکه در مکانی نزدیک به محل تجمع نیروهای امنیتی سوریه انجام شد. این گروه تروریستی همچنین اعلام کرد که انفجار انتحاری توسط ابو عمر الشامی، عامل انتحاری این گروه صورت گرفت.  لازم به ذکر است به دنبال انفجار انتحاری دمشق دست کم ۱۱ نفر کشته و ۲۸ نفر دیگر زخمی شدند.

تعیین تعرفه پزشکی وظیفه وزارت‌بهداشت نیست

ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: وزارت بهداشت هیچ حقی در زمینه تعیین نرخ تعرفه خدمات پزشکی از نظر قانونی ندارد و نظام پزشکی تا زمانی که شورای عالی سلامت تشکیل نشده متعهد به انجام این کار است.یکی از دلایلی که مسئله تعرفه‌های پزشکی حل نشده باقی مانده ناتوانی بیمه در انجام تعهدات خود است.نرخ تعرفه‌های پزشکی هیچ تناسبی با وضع اقتصادی مملکت ندارد. سه، چهار سال است که تعرفه‌های پزشکی با وجود تورم ۲۵ درصدی ثابت نگه داشته شده است که این اجحاف بزرگی به ویژه به پزشکانی است که در بیمارستان‌های دولتی مشغول به کار هستند.البته من با پدیده زیر میزی به شدت مخالفم اما به آن‌ها حق ‌می‌دهم زیرا پاسخ به این بی‌عدالتی جز این نمی‌تواند باشد.کسانی که تعرفه‌های پزشکی را تعیین ‌می‌کنند باید بدانندکه آن‌ها مسئول انحرافات ناشی از آن هستند.

تغییر نام گردش قضایی ندارد

محمد ناظمی‌اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور: از این پس فرآیند تغییر نام، گردش قضایی نداشته و آیین‌نامه اجرایی تغییر نام نیز به مراکز استان‌ها ابلاغ شده است و مردم می‌توانند نام‌های خود را براساس کتاب فرهنگ نام‌گزینی، تغییر دهند. هم اکنون در چند استان کشور بخصوص استان‌های مرزی فراخوان صدور شناسنامه مکانیزه صادر شده و صدور این شناسنامه از سال گذشته آغاز شده است. شناسنامه‌های قدیمی نیز همچنان اعتبار خود را دارند و برای استفاده از آنها هیچ مشکلی وجود ندارد. صدور کارت هوشمند ملی نیز از شش ماه دوم سال جاری آغاز خواهد شد، این کارت دارای ظرفیت‌های متنوعی است، به طوری که می‌تواند جایگزین بسیاری از کارت‌های شناسایی و حتی کارت اعتباری نیز باشد.

 

روزنامه جام جم

«تغییر نام بدون حکم قضایی» تیتر یک روزنامه جام جم است. بر اساس این گزارش سالانه حدود۷۰۰۰ نفر در ایران درخواست تغییر نام می‌دهند.

«تعظیم دوباره آسیا در برابر وزنه‌برداری ایران» تیتر دو صفحه نخست روزنامه جام جم است. به نوشته این روزنامه ایران در رقابتی میلیمتری با کره‌جنوبی میزبان، بعد از ۹ سال بر بام قاره ایستاد.

«واکنش وزیر دفاع به استقرار جنگنده‌های F22 آمریکا در امارات»، عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه جام جم است. بنا بر این گزارش وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به استقرار جنگنده‌های آمریکا در امارات گفت: استقرار هواپیماهای F22 آمریکا در یک پایگاه اماراتی، اقدامی مضر است و امنیت منطقه را به هم می‌زند.

عناوین برگزیده جام جم:

کشتی مسافربری هند با ۲۵۰ مسافر غرق شد

پلیس هند اعلام کرد یک کشتی با حدود ۲۵۰ نفر مسافر روز دوشنبه با توفان سهمگین در شمال شرقی این کشور غرق شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس هند گفت ۵۰ نفر از مسافران این کشتی توانسته‌اند خود را با شنا به مکانی امن برسانند.بر اساس اعلام پلیس، این کشتی دو طبقه در رودخانه خروشان براهماپوترا در ایالت آسام غرق شده است.پلیس همچنین اعلام کرد در خصوص سرنوشت ۲۰۰ نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.دوردارشان یکی از شبکه‌های تلویزیونی دولتی هند اعلام کرد بیم آن می‌رود که بیش از ۱۰۰ نفر در این حادثه غرق شده باشند.سانحه حدود ۳۰۰ کیلومتری شهر گواهاتی بزرگ‌ترین شهر ایالت آسام روی داده است. قایق وسیله‌ای رایج برای حمل و نقل در مناطق روستایی دور دست هند است و به سبب فقدان معیارهای ایمنی و سوار شدن بیش از اندازه مسافر، حوادث زیادی روی می‌دهد.

تاکسی‌داران به جای افزایش کرایه، یارانه بگیرند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که در حال رایزنی با وزارت کشور برای تعیین تکلیف نرخ کرایه‌های ۹۱ هستیم، گفت: پیشنهاد شورای شهر این است که اگر دولت اصرار دارد کرایه‌ها افزایش نیابد، مبلغی به‌صورت یارانه نقدی به حساب رانندگان واریز کند. خسرو دانشجو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی مجدد لایحه نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی در جلسه هفته گذشته کمیسیون عمران، تاکید کرد: شهرداری مصرانه به دنبال افزایش متوسط ۲۰ درصدی کرایه تاکسی است و این در حالی است که درخواست اولیه شهرداری در لایحه، افزایش متوسط ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی بوده که با توجه به مخالفت شورای شهر، به متوسط ۲۰ درصد کاهش یافت. دانشجو با بیان این‌که برخی اعضای کمیسیون اعتقاد دارند که ۲۰ درصد افزایش رقم بالایی است و پیشنهاد افزایش متوسط ۱۰ درصدی کرایه تاکسی را مطرح کردند، افزود: در مورد برخی خطوط اتوبوسرانی بلیتی نیز اعضا پیشنهاد کردند که هیچ افزایشی نداشته باشیم. به این ترتیب، کمیسیون عمران وقت بیشتری را به بررسی این لایحه اختصاص داد تا ضمن بررسی دقیق‌تر میزان افزایش کرایه‌ها، رایزنی‌هایی با وزارت کشور انجام دهد.

 

روزنامه جمهوری اسلامی

«واکنش نمایندگان مجلس به اظهارات رئیس‌جمهور درباره نحوه اجرای قانون» تیتر یک روزنامه جمهوری اسلامی است.

سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی با عنوان «۹۴۰ مگاوات برق هسته‌ای نیروگاه بوشهر به شبکه برق کشور وارد شد»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه جمهوری اسلامی است.

«خداحافظی با بنزین ۱۰۰ تومانی از ابتدای خرداد ماه»، عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه جمهوری اسلامی است.

عناوین برگزیده جمهوری اسلامی:

جهت اطلاع 

پس از خروج اشغالگران از عراق برای اولین بار بالگردهای ارتش جدید عراق بر فراز مرزهای ساحلی این کشور با جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمومی اروندرود و روبروی منطقه مجتمع عظیم بندری خرمشهر به پرواز در آمدند. هلی کوپترهای عراقی بر فراز جزیره‌ام الرصاص و ساحل منطقه ابوالخصیب و در امتداد بندر ابوفلوس و جزیره سهیل عراق پروازهای شناسایی در ارتفاع پائین داشته‌اند. کارشناسان اعتقاد دارند این گشت‌ها بیشتر متوجه عوامل تروریست خرابکار و یا راهزنان عراقی در سواحل این کشور است. تا قبل از آغاز به کار این یگان هوایی هلی کوپترهای انگلیسی معمولاً در این مناطق مرزی با ایران به پرواز در می‌آمدند. هنوز معلوم نیست این بالگردها مربوط به ارتش عراق و یا گارد مرزی این کشور هستند.

منطقه‌ای مشهور به “آباد علی” در کوه‌های مشرف به بلوار چمران شیراز سه شنبه‌های اول هر سال شاهد حضور جمعی از مردم با عقاید خاص است که برای برآورده شدن حاجات خود در این مکان جمع می‌شوند و آداب و رسوم عجیب و غریبی را به جای می‌آورند! به گزارش شیعه آنلاین به نقل از شیرازنا، خرافه گرایی و درویش مسلکی این عده تا جایی است که یک درویش را واسطه حاجات خود و خدا قرار می‌دهند و با کشیدن تصویر حاجات خود بر روی زمین و سنگ، هفت مرتبه دور زدن به دور تپه‌ای در این منطقه، روشن کردن شمع و بستن پارچه سبز به درختان و… به دنبال برآورده شدن حاجات خود هستند. این افراد معتقدند در زمان‌های دور، شخصی که شغلش چوپانی بوده گوسفندان مردم را برای چرا به این منطقه می‌آورد اما گوسفتدانش کم ‌شدند و برای پیدا شدن گوسفندان اعمالی را انجام داد که سرانجام منجر به پیدا شدن گوسفندان گردید! این ماجرای موهوم، اکنون توسط عده‌ای ترویج می‌شود و افراد عوام نیز تحت تأثیر قرار گرفته و همان اعمال را به امید برآورده شدن حاجاتشان انجام می‌دهند! علمای منطقه و عقلای قوم هنوز برای جلوگیری از گسترش این خرافه گرائی اقدامی نکرده‌اند.

 

روزنامه جوان

«مانور ۲۴ میلیارد دلاری در مقابل تورمی که تکذیب می شد» تیتر یک روزنامه جوان است که به تصمیم گروه کار تنظیم بازار برای واردات ۲۰ قلم کالای اساسی اشاره دارد.

«آتش تروریست ها به آتش بس عنان» تیتر دو صفحه نخست روزنامه جوان است که به انفجارهای سوریه اختصاص دارد.

 

روزنامه دنیای اقتصاد

«فرمان واردات ۲۴ میلیارد دلاری» تیتر یک روزنامه دنیای اقتصاد است. بر اساس این گزارش معاون اول رییس‌جمهور از این مصوبه دولت خبر داده.

«زمزمه آغاز فاز دوم یارانه از خردادماه» تیتر دو صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد است.

گزارشی از تجمعات در پنجاه شهر اسپانیا با عنوان «آغاز دوباره اعتراضات اقتصادی؟»، در صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد منعکس شده است.

عناوین برگزیده دنیای اقتصاد:

احمدی‌نژاد: ابلاغیه‌های مجلس غیرقانونی است

محمود احمدی‌نژاد با صدور یک بخشنامه، بر تمام ابلاغیه‌های رییس مجلس درباره اعلام مغایرت مصوبات دولت با قوانین مهر باطل زد؛ رییس‌جمهور با استناد به اصول ۱۱۳ و ۱۲۱ قانون اساسی و با اشاره به رویه رییس مجلس در اعلام مغایرت برخی مصوبات دولت با قوانین، خطاب به دستگاه‌های اجرایی نوشته است: «مکاتبات مذکور بر خلاف نص صریح قانون اساسی بوده و فاقد وجاهت حقوقی است و نمی‌تواند مناط عمل باشد.»

بازداشت یک قاضی تعلیق شده کهریزک

تابناک نوشت: پس از گذشت نزدیک به سه سال از ماجرای جنایت کهریزک روز دوشنبه، یکی از قضات سابق دادسرای تهران ـ که پس از آشکار شدن این جنایت و ورود رهبر معظم انقلاب و تعطیلی بازداشتگاه کهریزک از مقام خود تعلیق شده بود ـ بازداشت شد. بر اساس این گزارش، علی اکبر حیدری‌فرد، معاون سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران که احکام اعزام افراد بازداشت شده به کهریزک را امضا کرده بود، بازداشت شد و به بازداشتگاه اوین انتقال یافت.

 

روزنامه رسالت

«هشدار ایران به استقرار هواپیماهای آمریکا درامارات» تیتر یک روزنامه رسالت است.

گزارشی از جریان سازی سیاسی و اجتماعی مکتب مطهر با عنوان «زمانه مطهری و مطهری های زمانه»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه رسالت است.

 

روزنامه شرق

دستور رییس‌جمهوری خطاب به دستگاه‌های اجرایی با عنوان «بخشنامه جدید» تیتر یک روزنامه شرق است. به نوشته این روزنامه، در این بخشنامه آمده: «لغو مصوبات دولت توسط مجلس غیرقانونی است».

گفتگو با «کیتارو»، نوازنده و آهنگساز ژاپنی با عنوان «آهنگ صلح در جاده ابریشم بنوازیم»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه شرق است.

گفته های کاظم اکرمی، وزیر اسبق آموزش‌وپرورش با عنوان «عمده مشکلات معلمان در ضعف مدیریت است»، در صفحه نخست روزنامه شرق به چاپ رسیده است.

سخنان دبیر کمیسیون اصل ۹۰ با عنوان «درخواست برخورد قضایی با مدیرعامل و دبیر سازمان هدفمندی یارانه‌ها»، نیز در صفحه نخست روزنامه شرق منعکس شده است.

«کشف یک تخلف بزرگ دیگر در شبکه بانکی کشور»، عنوانی است که روزنامه شرق به نقل از سازمان بازرسی در صفحه نخست خود منتشر کرده است.

«قهرمانی وزنه‌برداری ایران در آسیا بعد از ۹ سال»، عنوانی است که روزنامه شرق، بالای صفحه نخست خود منعکی کرده است. بنا بر این گزارش بهداد سلیمی با سه طلا درخشید.

عناوین برگزیده شرق»:

حکم رییس سازمان استاندارد تمدید شد

ریاست برزگری در سازمان استاندارد با حکم رییس‌جمهور تمدید شد. به گزارش روابط عمومی سازمان استاندارد، ریاست نظام‌الدین برزگری با حکم رییس‌جمهور برای یک دوره سه ساله دیگر تمدید شد. به استناد ماده ۲۱ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران حکم شماره ۱۲۵۸۵۱ مورخ ۲۴مهر۱۳۸۷ صادره از سوی محمود احمدی‌نژاد دوره ریاست نظام‌الدین برزگری در ۱۰اردیبهشت ۹۱ در این سازمان تمدید شد.

آمادگی ایران برای کمک به لیبی

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه از آمادگی ایران برای کمک به مردم و دولت منتخب لیبی برای عبور از مرحله گذار سیاسی و بازسازی و اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای این کشور خبر داد.

بولتون: آمریکا از ترس ایران اقدامی جدی علیه سوریه نمی‌کند

فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در مقاله‌ای به قلم «جان بولتون»، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل نوشت که رییس‌جمهوری آمریکا از ترس انتقام ایران حاضر به اتخاذ اقدام جدی علیه دولت سوریه نیست. بولتون با اشاره به این مطلب ادامه داد: به نظر می‌رسد که «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا به دو دلیل عمده نمی‌تواند با دولت «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه مقابله کند؛ اول آنکه وی به روند صلح سازمان ملل که به طور قطع با شکست مواجه می‌شود پایبند است و دوم آنکه نگران است که در صورت تقابل با دولت سوریه با انتقام ایران مواجه شود.

پزشک ربوده‌شده گردن زده شد

جسد پزشک بریتانیایی، در شهر کویته پاکستان پیدا شد. خلیل ساجد دیل که به امر طبابت زیر نظر صلیب‌سرخ جهانی کار می‌کرد، در پنجم ژانویه سال جاری در جنوب غربی کویته هنگام رفتن به خانه‌اش توسط افرادی ناشناس ربوده شد. او ۶۰ساله و مدیر برنامه بهداشت در کویته بود و پیش از این در کشورهای افغانستان، عراق و سومالی برای صلیب‌سرخ جهانی طبابت کرده بود. غیرنظامیان طالبان مسوولیت مرگ این شهروند بریتانیایی را به‌عهده گرفته‌ و اعلام کرده‌اند ویدیوی گردن زدن این پزشک را منتشر خواهند کرد.

۵ میلیون کودک و نوجوان ایرانی مبتلا به آسم هستند

رییس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی گفت: بر پایه نتایج مطالعات و پژوهش‌های علمی انجام‌گرفته در سال‌های اخیر بیش از پنج‌میلیون کودک، نوجوان و جوان مبتلا به آسم هستند. دکتر مصطفی معین اظهار داشت: حدود ۱۴/۱۳درصد کودکان و جوانان کشور نشانه‌های بالینی آسم مانند سرفه، خس‌خس و تنگی نفس را از خود بروز می‌دهند و در ۱/۵ تا ۵/۷درصد از موارد تشخیص آسم قطعی شده است. رییس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی، تدوین کتاب راهنمای ملی‌ آسم را از اقدامات این مرکز جهت کنترل و پیشگیری از این بیماری برشمرد و گفت: در این کتاب آخرین استانداردهای تشخیص، پیشگیری و درمان متناسب با آخرین تحقیقات علمی جهان تدوین شده و در اختیار سایر متخصصان کودکان و پزشکان خانواده قرار گرفته است. از صبح امروز پانزدهمین همایش ملی روز جهانی آسم در تهران کار خود را آغاز خواهد کرد.

اعلام جزییات معافیت‌های جدید

معاون سازمان وظیفه عمومی گفت: در مقررات به مددجویان، معافیت‌های قابل توجهی برای فرزندان ذکور خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در نظر گرفته شده است. سرهنگ محمدرضا اکبرحلوایی بیان داشت: در اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین تنها پسر خانواده‌هایی که حداقل دارای سه دختر بوده و تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند. وی افزود: علاوه بر معافیت‌های ذکرشده همچنین مشمولانی که با بانوان معلول ازدواج می‌کنند نیز با درخواست بهزیستی و تایید معلولیت در شورای پزشکی وظیفه عمومی تا مدت پنج سال از تاریخ ثبت عقد از معافیت موقت استفاده و در پایان پنج سال معافیت دایم اخذ می‌کنند. این مقام مسوول معافیت دیگر مددجویان تحت پوشش بهزیستی را درخصوص آن دسته از مشمولانی عنوان کرد که دارای فرزند معلول هستند و با درخواست بهزیستی استان و تایید معلولیت در شورای پزشکی وظیفه عمومی این‌گونه مشمولان نیز از معافیت دایم برخوردار می‌شوند.

 

روزنامه کیهان

«دولت نظامیان مصر در آستانه سقوط» با روتیتر «عبور مسلمانان انقلابی از یک مانع دیگر» تیتر یک روزنامه کیهان است.

«قهرمانی پولادمردان ایران در قاره کهن» تیتر دو صفحه نخست روزنامه کیهان است. بر اساس این گزارش رضازاده گفته: «حالا به دنبال قهرمانی در المپیک و جهان هستیم».

«مصوبه ۲۴ میلیارد دلاری دولت برای تامین کالاهای اساسی» عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه کیهان است. بنا بر این گزارش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۲۴ میلیارد دلار اعتبار از سوی دولت برای تامین کالاهای اساسی کشور خبر داد.

عناوین برگزیده کیهان:

عراق درخواست کویت برای پیوستن به شورای همکاری خلیج فارس را رد کرد

وزیرخارجه عراق درخواست همتای کویتی خود برای پیوستن کشورش به شورای همکاری خلیج فارس را رد کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، «هوشیار زیباری» در حضور وزیر خارجه کویت در بغداد به خبرنگاران گفت: عراق خواستار تقویت روابط خود با تمامی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است، اما هرگز نمی خواهد وارد محوربندی های سیاسی علیه کشورهای خاصی شود. این رویکرد عراق، این کشور را مقابل نظم تحمیلی آمریکا و اروپا بر منطقه قرار می دهد. غربی ها که برای حضورشان در منطقه، معمولا کشورها را مقابل هم قرار می دهند، شورای همکاری خلیج فارس را به وجود آورده اند و با این اقدام خود، برای رژیم های مرتجع عرب یک دشمن فرضی (ایران) ساختند. وظیفه شورای همکاری خلیج فارس طی دهه های اخیر، دشمن سازی از ایران به جای اسرائیل، برای اعراب بود.

حزب الله : آمریکا مصیبت تازه ای را برای لبنان تدارک دیده است

یک عضو پارلمان لبنان با اشاره به سفر قریب الوقوع یک مقام کاخ سفید به بیروت گفت، آمریکا احتمالا مصیبت جدیدی را برای لبنان تدارک دیده است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الانتقاد، «علی المقداد» عضو پارلمان لبنان وابسته به فراکسیون وفاداری به مقاومت، سفرآینده جفری ف معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد که وی هرگاه به لبنان قدم می گذارد، مصیبتی به همراه دارد، چرا که وی غیر از سیاست کینه و نفرت و قتل و کشتار مردم سیاستی با خود همراه ندارد.المقداد افزود که وی بار دیگر با پروژه ای جدید وارد لبنان می شود، شاید فکر می کند که برخی ها در لبنان بخش هایی از پروژه های وی را فراموش کرده اند و وی می خواهد تا بار دیگر این موارد را مورد تاکید قرار دهد.

پاکستان نشست آتی ناتو در شیکاگو را تحریم کرد

مقامات پاکستانی اعلام کردند که به تلافی حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در استان وزیرستان شمالی نشست آتی ناتو در شهر شیکاگو را تحریم خواهند کرد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، یک مقام بلندپایه پاکستان اظهار داشت، دولت اسلام آباد به تلافی حمله روز یکشنبه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در استان وزیرستان شمالی نشست آتی ناتو در شهر شیکاگو را تحریم کرده و تصمیم برای بازگشایی مسیرهای تدارکات ناتو را به تاخیر می اندازد.وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای حمله اخیر را محکوم و از آن به عنوان نقض حاکمیت پاکستان یاد کرد.در این بیانیه آمده است: چنین حملاتی نقض فاحش قوانین بین المللی و هنجارهای پذیرفته شده میان دو کشور است.قرار است این مسئله از طریق مجراهای دیپلماتیک در اسلام آباد و واشنگتن مطرح شود.مارک گراسمن، فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان و پاکستان در جریان سفر اخیر خود از رهبران پاکستان خواست تا در این نشست حضور پیدا کنند.

گویانیوز: باید بین خدا و جنبش سبز(!) یکی را انتخاب کنید!

سایت گویانیوز که به دلیل وابستگی به سازمان «سیا» و درج آگهی استخدام برای این سازمان در میان اپوزیسیون به «سیانیوز» معروف است در مقاله ای به قلم امیر سایه- نام مستعار منوشه امیر- طی مقاله ای اعتقاد به خدا، نماز و روزه را «توهین به شعور تک تک مردم ایران و لگدمال کردن شرافت انسانی»! دانسته است. این مقاله ضمن تقدیر از مواضع مهدی خزعلی در حمایت از فتنه ۸۸ به بخشی از اظهارات اخیر وی که در آن گفته بود «… باید نظام و انقلابم را از دست نامحرمان و غاصبان نجات دهم» اعتراض کرده و خطاب به وی می نویسد هدف جنبش سبز(!) سرنگونی همین نظام اسلامی بود و شما نمی توانید در همان حال که خود را طرفدار جنبش سبز(!) می دانید از اعتقاد به «نظام» و «انقلاب» دم بزنید! در ادامه این مقاله به بخش دیگری از اظهارات مهدی خزعلی که گفته بود «به لطف خدا و با سوگند به خون ندا و سهراب و…» اشاره شده و خطاب به وی آمده است «آقای خزعلی، اگر اعتقادی به خداوند و نماز و روزه دارید باید حرفتان را پس بگیرید و پشت سر کشته شدگان بعد از انتخابات پنهان نشوید و از قول آنها سخن نگوئید و به شرافت انسان ها، چه قبل و چه بعد از مرگ احترام بگذارید»! مقاله گویانیوز که به قلم منوشه امیر نوشته شده، تعریف دقیقی از فتنه ۸۸ ارائه کرده است، چرا که فتنه یاد شده در فاصله کوتاهی بعد از شروع آن از تمامی مبانی دینی و اسلامی عبور کرد و همانگونه که در مقاله گویانیوز آمده است؛ اعتقاد به خدا و معاد و نماز و روزه نمی تواند با جنبش سبز(!)- فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸- همخوانی داشته باشد و این نکته بدیهی تر از آن است که قابل انکار باشد، اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع)، نفی وجود مبارک حضرت بقیه الله الاعظم- ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- آتش زدن مسجد، حذف قید اسلام از گزاره «جمهوری اسلامی ایران» و ده ها اقدام مشابه دیگر که حمایت آشکار موسوی و کروبی و خاتمی را در پی داشت، فقط چند نمونه از مجموعه شواهد و اسنادی است که جای کمترین تردیدی در ماهیت نه فقط غیردینی بلکه ضد اسلامی و ضد دینی فتنه ۸۸ باقی نمی گذارد. بنابراین حامیان فتنه سبز(!) نمی توانند از یکسو مدعی اعتقاد به خدا و اسلام باشند و از سوی دیگر کفش مدیران بیرونی و سران داخلی فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ را جفت کنند! برخورد حقارت آمیز افرادی نظیر منوشه امیر اسرائیلی با اینگونه افراد- که به یقین از اعتقادات اسلامی خود دست نکشیده اند- می تواند و باید عبرت انگیز و درس آموز باشد.

 

روزنامه مردمسالاری

«کشف یک تخلف بزرگ دیگر در یک بانک دولتی» تیتر یک روزنامه مردمسالاری است که به نقل از سازمان بازرسی کل کشور منتشر شده است.

گفتگو با داریوش مهرجویی با عنوان «نارنجی پوش آنتی‌تز جدایی نادر از سیمین نیست»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه مردمسالاری است.

انتقاد نادران از دولت با عنوان «مقصران گرانی‌ها برکنار شوند»، در صفحه نخست روزنامه شرق منعکس شده است.

عنوان برگزیده مردمسالاری:

شکایت سپاهان علیه فدراسیون فوتبال به فیفا 

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان شکایت خود در مورد تعلیق غیرقانونی محرومیت رودریگو توزی بازیکن تیم تراکتورسازی و حضور این بازیکن در دیدار با سپاهان را به فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) ارائه داد. به گزارش ایسنا، سایت باشگاه سپاهان با اعلام این خبر نوشت: «متاسفانه با توجه به پیگیری‌ها و مکاتبات مکرر این باشگاه با فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی این فدراسیون در مورد تعلیق غیرقانونی محرومیت بازیکن مذکور، کمیته انضباطی فدراسیون هیچ پاسخی را به شکایت سپاهان ارائه نداده است. لذا باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بیش از این تامل و تحمل در این رابطه را جایز ندانسته و طبق حق قانونی، شکایت خود را تقدیم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال کرده است. نکته جالب توجه در سکوت کمیته انضباطی در این مورد شکایت باشگاه سپاهان این است که طبق اسناد و نامه‌های موجود، درخواست بخشش یک جلسه محرومیت رودریگو توزی از سوی باشگاه تراکتورسازی در تاریخ ۰۲ اسفند ۰۹۳۱ انجام شده و رای کمیته انضباطی مبنی بر یکسال تعلیق محرومیت این بازیکن نیز در همان روز یعنی بیستم اسفندماه صادر شده است. حال سوال این است که کمیته انضباطی که به سرعت در پاسخ به درخواست باشگاه تراکتورسازی در همان روز رای خود را صاردر کرده چطور هنوز نتوانسته پاسخ شکایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان را بدهد. شکایتی که با شروع تقدیم لوایح در تاریخ ۴۲ اسفندماه ارائه و ثبت شده است. پیگیری شکایت این باشگاه به فیفا حتی در صورت قهرمانی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در رقابت‌های لیگ برتر امسال ادامه خواهد داشت و فرای بحث قهرمانی برای مقابله با آرای غیر قانونی و اشتباه مصرانه این شکایت را پیگیری می‌کنیم. شکایت و احقاق حقوق از طریق مرجع جهانی فیفا، حقی است که در اساسنامه فدراسیون فوتبال برای باشگاه ها به رسمیت شناخته شده است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.