پشت پرده بازداشت استاد دانشگاه شریف در آمریکا

90.jpg

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از ارسال پیامی از سوی دکتر سید مجتبی عطاردی استاد بازداشت شده این دانشگاه در آمریکا خبر داد.

رضا روستاآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت:‌ دکتر عطاردی در این پیام که به خانواده خود ارسال کرده بود، درباره بازداشت خود مطالبی عنوان کرد.

وی افزود: در پیامی که استاد عطاردی تأکید داشت به دست من برسد آمده است:‌ ” بنا بر اظهار دادستان، نظر دولت مرکزی آمریکا و بخش قضایی این است که دانشگاه شریف از مراکز مهم تامین تجهیزات برای ایران است و اساتید آن در این امر نقش زیادی دارند. ما شما را به زندان محکوم می‌کنیم تا درس عبرتی برای دیگران شود.”

رییس دانشگاه شریف با تاکید بر اینکه عزم دانشگاهیان دانشگاه شریف بر گسترش مرزهای دانش است، گفت: اینگونه اقدامات و تهدیدات واهی، تاثیری در تلاش و عزم علمی دانشگاهیان ندارد.

به گزارش ایسنا، دکتر عطاردی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف، در تاریخ ۱۶ آذر ماه سال گذشته در بدو ورود به کشور آمریکا به اتهام خرید و انتقال برخی وسایل آزمایشگاهی و شکستن تحریم‌های این کشور در شهر لس‌آنجلس دستگیر شد. وی در حال حاضر در حبس خانگی به سر می‌برد و در انتظار حکم دادگاه است.

بازداشت دکتر عطاردی درحالی صورت گرفت که به گفته رئیس دانشگاه صنعتی شریف، شرکت در کنفرانس معتبر الکترونیک کالیفرنیا، دیدار با استاد راهنمای دوره دکتری در دانشگاه کالیفرنیا – که دانشگاه محل تحصیل این استاد دانشگاه شریف است – و ادامه معالجات قلبی، مهمترین دلایل مسافرت دکتر عطاردی به آمریکا بود.

همچنین دانشگاهیان دانشگاه شریف چندی پیش با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ضمن تشریح فعالیت‌های علمی دکتر عطاردی به عنوان یک عضو هیأت علمی که صرفاً مشغول فعالیت‌های صلح آمیز علمی بوده و طبعاً در جهت تجهیز آزمایشگاه خود فعال بوده است، خواستار تلاش برای آزادی وی شدند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.