پلاتینی: لیگ قهرمانان قاتل فوتبال اروپا

۱۲م اسفند ،

میشل پلاتینی گفت، تورنمت‌های غیرمهم در اروپا باید از زیر سایه لیگ قهرمانان اروپا خارج شوند. او همچنین عنوان کرد: قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ باید دو خواسته را رعایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لیگ قهرمانان اروپا از سال ۱۹۹۲ جانشین جام باشگاه‌های اروپا شد و از آن زمان تاکنون به معتبرترین تورنمنت اروپا تبدیل شده است اما این محبوبیت به قیمت منحل شدن تورنمنت‌هایی مثل اینترتوتو و جام برندگان جام اروپا بوده است. همچنین آینده لیگ اروپا (یوفای سابق) نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. میشل پلاتینی امیدوار است، تورنمنت‌های کم اهمیت‌تر در اروپا از سایه لیگ قهرمانان اروپا خارج شده و به اهمیت بالایی دست پیدا کنند.

پلاتینی در گفت‌وگو با روزنامه بیلد، چاپ آلمان عنوان کرد: اطلاعات غلط بسیاری نوشته شده است اما اکنون یوفا هیچ سببی برای تغییر مسابقات ندارد. یوفا کاملا دموکراتیک است. اگر نتوانیم به توافق برسیم، هیچ چیز تغییر نمی‌کند. در یوفا کشورهای صاحب فوتبال نظیر آلمان و اسپانیا هیچ قدرت بیشتری نسبت به ارمنستان و گرجستان ندارند. همه ۵۳ عضو یوفا از حق یکسان برخوردار می باشند. لیگ اروپا جایی است که در قلب تمامی تیم‌های فوتبال اروپا قرار دارد. لیگ‌های دیگر همگی با افزایش توجه به لیگ قهرمانان اروپا از بین رفتند ولی ما دوست داریم، یوفا به شرایط خوب بازگردد.

پلاتینی دربارهٔ احتمال جانشینی سپ بلاتر در آینده گفت: باید دربارهٔ این موضوع فکر کنم و ببینم آیا واقعا دوست دارم به آن پست در آینده برسم یا خیر. با بلاتر دوست هستم اما در همه مسایل با او تفاهم ندارم. شاید تنها پنج درصد با او اختلاف‌نظر داشته باشم.

رییس یوفا دربارهٔ انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: من برای انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی به این کشور رای دادم. همان‌طور که برای انتخاب روسیه به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ نیز به روسیه رای دادم. همان موقع اعلام کردم که این دو کشور به سبب این که تاکنون میزبان جام‌جهانی نشده‌اند، بهتر است میزبانی مسابقات را برعهده بگیرند. من از قطر برای میزبانی جام‌جهانی دو تقاضا داشتم: یک آن‌که جام‌جهانی در زمستان برگزار شود؛ زیرا بازی در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد برای بازیکنان و هواداران امکان‌پذیر نیست. شرط دوم این است که کشورهای عرب همسایه در میزبانی جام‌جهانی سهیم باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.