پلنگ کم بود، یک قلاده خرس هم در اردبیل تلف شد

پس از پلنگ قائمشهر؛ یک قلاده خرس هم در اردبیل تلف شد!

پلنگ کم بود، یک قلاده خرس هم در اردبیل تلف شد

به گزارش ممتاز نیوز، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تلف شدن یک قلاده خرس ‌قهوه‌ای در روستای کنازق شهرستان نمین خبر داد.

پیرو گزارش تلفنی محیط‌بانان شهرستان نمین مبنی بر اعلام حضور یک قلاده خرس ‌قهوه‌ای در روستای کنازق شهرستان نمین، ماموران یگان حفاظت محیط زیست، کارشناسان، رییس اداره حیات‌وحش استان، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل و مدیرکل به محل اعزام شدند.

بر اساس این گزارش متاسفانه مشاهده شد که اهالی روستا پیش از رسیدن ماموران محیط زیست، با توسل به روش‌ها و رفتارهای نامناسب، پس از تعقیب و گریز و ضرب و جرح حیوان و از پا انداختن آن، با استفاده از ادواتی نظیر تراکتور، گونه مذکور را مهار نموده و آسیب جدی به این جانور وارد کرده‌اند که این اقدام روستاییان باعث شکستگی استخوان پا و لگن و آسیب ستون فقرات حیوان شد.

اکیپ یگان حفاظت محیط زیست با همکاری عوامل نیروی انتظامی مستقر در محل برای ایجاد امکان انتقال آن به کلینیک حیات وحش استان و جلوگیری از احتمال خطر حمله به افراد حاضر در محل و روستائیان با بکارگیری اسلحه بیهوشی و بیهوش نمودن خرس اقدام و گونه مذکور را با قفس به مرکز استان و کلینیک حیات‌وحش انتقال داد.

دامپزشک معتمد راهنمایی‌های لازم برای بهبود و بازگشت حیوان به شرایط عادی را ارائه و معاینات بالینی و مداوای لازم نیز بر روی این جانور صورت گرفت ، حیوان به محرک‌های وارده عکس‌العمل نشان داد و ضربان قلب و تنفس آن به حالت عادی برگشت لیکن با توجه به شدت آسیب‌دیدگی حیوان از ناحیه ستون فقرات و خونریزی داخلی تلف شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به مردم و روستاییان توصیه کرد چنانچه به هر نحو ممکن با حضور حیات وحش در روستا و اطراف آن مواجه شدند، بدون آسیب به حیوان و یا حمله و رفتار غیرحرفه‌ای با آن، مراتب را به نزدیک ترین پاسگاه محیط‌بانی و یا اداره محیط زیست و یا شمار تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، مراتب را با رعایت اصول فنی و ایمنی لازم رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.