پلیمر مقاوم با کمک تابش پرتوهای الکترون ساخته شد

دوشنبه ۲۲ خرداد – ۰۵:۱۸:۰۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

توسط محققان هسته‌ای کشور؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- پژوهشگران دانشکده مهندسی هسته‌ ای و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت پلیمر مقاوم با کمک تابش پرتوهای الکترون شدند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، این نانو کامپوزیت با کاربرد در صنایع دریایی، مخازن حمل و نگهداری مواد شیمیایی و صنایع پوشش‌دهی و مقاوم سازی در برابر خوردگی کاربرد گسترده‌ای دارد.
مریم رزازان، پژوهشگر طرح که این تحقیق را در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای، گرایش کاربرد پرتوها زیر نظر دکتر آفریده و دکتر ضیاعی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ارائه کرده است، با اشاره به کاربرد گسترده کامپوزیت‌ها یا مواد ترکیبی در صنایع مختلف گفت: کامپوزیت‌ها بر مبنای پلیمر، سرامیک و فلز هستند که برای رسیدن به خواص مورد نظر و با توجه به نوع کاربرد با مواد مختلفی به عنوان تقویت کننده ترکیب می‌شوند.
وی افزود: یکی از موادی که مورد توجه پژوهشگران واقع شده، استفاده از تقویت کننده پرک شیشه یا ذرات بسیار ریز شیشه دراپوکسی است که در این پژوهش این دو ماده با مقادیر مختلف ترکیب شدند و پس از پخت، نانوکامپوزیت اپوکسی – پرک شیشه با مقاومت عالی در برابر آب به دست آمد.
پژوهشگر طرح، مرحله دوم تحقیق خود را افزایش مقاومت این کامپوزیت با استفاده از پرتودهی ذکر و تصریح کرد: نمونه‌های ساخته شده برای ایجاد پیوند عرضی در پلیمر و افزایش مقاومت به محل دستگاه رودوترون در یزد برده و پرتودهی شد.
وی افزود: نتایج حاصل از پرتودهی نشانگر افزایش مطلوب و موفق مقاومت کامپوزیت بود.
رزازان تصریح کرد: مقاومت کامپوزیت اپوکسی – پرک شیشه پرتودهی شده با دستگاه مقاومت سنج بررسی و سطح آن با استفاده از میکروسکوپ SEM بررسی شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۱۱۷۱۸۰۵۳۹۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.