پلیس‌های چاق اخراج نمی‌شوند

۲۷ آبان ،

abdolvahed mirzazadeh-8-3.jpg

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی گفت: پلیسی که می‌خواهد ماموریت‌های انتظامی و امنیتی را انجام دهد، باید از نظر چابکی و چالاکی در حدی باشد که بتواند با انواع مجرمان برخورد کند.

سردار سعید شکری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه اولتیماتومی به پلیس‌های حاوی قد و وزن نامناسب نداشتیم، گفت: یک پلیس چابک باید بتواند در ماموریت‌های خود با مجرمانی که همواره از جهت آمادگی بدنی در سطح بالایی قرار دارند، مقابله کنند.

وی با تاکید بر اینکه همین امر سبب لزوم برخورداری پلیس از یکسری ویژگی‌های جسمانی می‌شود، گفت: ویژگی‌های جسمانی هر فرد به تناسب جثه‌ای که دارد، تامین می‌شود.

معاون تربیت و آموزش ناجا با بیان اینکه در پلیس حداقل و حداکثر قد و وزن پرسنل مشخص شده است، گفت: بارها در صحبت‌ها و جلساتی که با مجموعه کارکنان و مسئولان داشتیم، بر این امر تاکید کردیم که پلیسی که مظهر اقتدار ملی است، باید از نظر جسمانی و ظاهری نیز به گونه‌ای باشد که بدون دست بردن به تجهیزات پلیسی و تنها با اتکا به اقتدار خود از ارتکاب جرم از سوی مجرمان جلوگیری کند.

شکری‌پور با اشاره به اینکه بحث تناسب جسمانی کارکنان ناجا از سال‌های پیش نیز وجود داشته، گفت: از سال قبل یادآوری‌های بیشتری در این زمینه به مسئولان شد که آنان هم در سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و جلسات خود این موضوع را مطرح کردند.

سردار سعید شکری‌پور

وی با بیان اینکه این امر نه به شکل یک اولتیماتوم بلکه به عنوان موضوعی سازمانی مطرح است، ابراز امیدواری کرد که در موضوعات مختلف به این موضوع توجه شود.

به گفته معاون تربیت و آموزش ناجا، اظهارات مطرح شده از جانب بعضی از فرماندهان نیز پیرامون همین مباحث کلی بوده است.

شکری‌پور با بیان اینکه انتظار ما از همکارانمان این است که با یک برنامه ورزشی و غذایی مناسب به سمتی پیش روند که به یک تناسب جسمانی برسند به ایسنا گفت: در اجرای این طرح اگرچه الزام وجود دارد، اما بحث اخراج نیست.

وی اضافه‌کرد: البته با شناختی که از همکارانم دارم مطمئنم که آنان همان‌طور که در قبل نیز ثابت کرده‌اند، در این جهت پیش‌قدم خواهند بود و دستورات را اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.