پلیس فتا: از تلفن همراه به عنوان رایانه استفاده نکنید

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از شهروندان خواست اطلاعات و تصاویر شخصی و خانوادگی خود را بر روی گوشی های همراه قرار ندهند و از تلفن همراه به عنوان رایانه استفاده نکنند. 

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)،سرگرد"سهیل خاکشور" با اشاره به استفاده گروه های سنی مختلف از تلفن همراه و قرار گرفتن این وسیله ارتباطی در بین کودکان و نوجوانان، گفت: تلفن همراه ، رایانه همراه شخصی محسوب نمی شود. 
وی از هموطنان خواست تا از قرار دادن اطلاعات حیاتی و ضروری خود و همچنین تصاویر شخصی و خانوادگی خود بر روی این گوشی ها خودداری کنند. 
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به افزایش شکایات و پرونده های مردمی در خصوص افشاء عکس های خانوادگی و اطلاعات بانکی ، افزود: عدم آگاهی شهروندان از فناوری بلوتوث و همچنین بازگرداندن اطلاعات کارت های حافظه توسط یکسری مراکز تعمیرات تلفن همراه غیر مجاز سبب بروز چنین جرایمی شده است. 
 
سرگرد"خاکشور" به شهروندان توصیه کرد: از تلفن همراه برای تماس های ضروری و همچنین ارسال و دریافت یکسری خدمات اپراتورها استفاده کرده و در حد ممکن از قرار دادن رمز حساب های بانکی و یا اطلاعات مهم و با ارزش بر روی کارت های حافظه این تلفن ها جدداً خودداری کنند. 
این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس فتا با کسانی که با بدست آوردن اطلاعات خصوصی اشخاص از طریق هک بلوتوث ، برگرداندن اطلاعات پاک شده کارت های حافظه اقدام به هتک حیثیت و افشاء اطلاعات اشخاص کنند، برخورد قانونی و قاطعی خواهد داشت و این پلیس با تلاش شبانه روزی خود مانع از تجاوز چنین اشخاصی به حریم خصوصی هموطنان عزیز می شود. 
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.