پلیس فرانسه به سوی معترضان در نانت گاز اشک‌آور شلیک کرد

۰۶م آذر ،

rt(france).jpg

نیروهای پلیس فرانسه تلاش کردند معترضانی را که در اعتراض به پروژه ساخت یک فرودگاه در نزدیکی شهر نانت در محل ساخت آن اردو زده بودند، از آن محل خارج کنند این در حالی است که در جریان درگیری میان پلیس و معترضان در این محل هشت تن دستگیر و سه تن نیز مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،به نقل از شبکه راشا تودی، نیروهای پلیس فرانسه به سوی این معترضان گاز اشک آور شلیک کردند و معترضان در مقابل با پرتاب سنگ و بمب‌های گازی پاسخ دادند.

معترضان مدعی می باشند ساخت این فردگاه در آینده سبب ایجاد آلودگی و از بین رفتن مناطق جنگلی خواهد شد.

پلیس فرانسه با هدف متفرق کردن معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد ومعترضان با پرتاب بطری، سنگ و مواد محترقه اقدام آنها را تلافی کرده ویک افسر پلیس و دو خبرنگار را مجروح کردند.

نیروهای پلیس هم چنین در جریان پاک سازی محل دو بیل مکانیکی و یک زباله دان بزرگ نیز مستقر کردند.

تجمع‌های دیگری نیز در حمایت از معترضان به ساخت این فرودگاه در شهر‌های پاریس ونانت برگزار شد و ده‌ها تن ازمعترضان در شهر پاریس بازداشت شدند.

براساس برنامه‌ریزی این فرودگاه قرار است در نزدیکی شهر نانت در غرب فرانسه تا سال ۲۰۱۷ ساخته شود تا جایگزین فرودگاه فعلی در منطقه شود. این پروژه از حمایت نخست وزیر سوسیالیست فرانسه برخوردار است زیرا وی از سال ۱۹۸۹ تا سال جاری میلادی شهردار شهر نانت بوده است.

سیاست‌مداران حزب سبزها و چند تن از دیگر سیاست‌مداران به سبب نگرانی‌های زیست محیطی با ساخت این فرودگاه مخالف می باشند. معترضان حامی محیط زیست مدت چند ماه است که اردوهایی را در اطراف منطقه برپا کرده و در مقابل تلاش‌های پلیس برای اخراج آنها ایستادگی می‌کنند.

وزات کشور فرانسه برای مقابله با این معترضان تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند و اعلام داشته برای خارج کردن معترضان، نیروهای پلیس را مستقر خواهد کرد.

مناقشه بر سر این فرودگاه سبب اختلاف در دولت فرانسه که سیاست‌مداران حامی محیط زیست نیز در میان مقامات آن وجود دارد، شده است.

این پروژه درسال ۲۰۰۸ تصویب شد و هزینه آن حدود ۷۴۷میلیون دلار خواهد شد.قرار است ساخت فرودگاه در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.