پلیس مصر به سوی معترضان در التحریر گاز اشک‌آور پرتاب کرد/دفاتر اخوان‌المسلمین در آتش سوخت

۰۳م آذر ،

DW1-3.jpg

پلیس مصر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در اطراف میدان التحریر قاهره اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کرد. معترضان همچنین دفاتر حزب اخوان‌المسلمین در شهرهای مختلف این کشور را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران تن از مردم مصر در اعتراض به فرمان تازه محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر و افزایش شدید اختیارات وی در قاهره دست به تظاهرات زده‌اند.

گاز اشک‌آور در خیابان منتهی به میدان التحریر در حد فاصل ساختمان کابینه و پارلمان پرتاب شد. یک شاهد عینی می‌گوید، بعضی از تظاهرکنندگان در این خیابان‌ آتش افروخته‌اند.

نیروهای سیاسی مخالف محمد مرسی در اعتراض به دستورات اخیر وی از ادامه تحصن خود در میدان التحریر خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، نیروهای سیاسی مخالف محمد مرسی عصر روز جمعه از آغاز تحصن خود در میدان التحریر قاهره برای منصرف کردن مرسی از تصمیمات اخیرش خبر دادند.

“جریان مردمی” به ریاست حمد بن صباحی، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری اخیر مصر اعلام کرد: جریان مردمی از عصر جمعه در میدان التحریر با توافق با تمام گروه‌های سیاسی انقلابی از برگزاری تحصن خبر می‌دهد و خواهان تجمع گسترده در میدان التحریر در روز سه‌شنبه شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از حامیان این تحصن گزارش داد که ۲۶ جنبش و حزب سیاسی تاکنون موافقت خود را برای مشارکت در تحصن اعلام کرده‌اند.

خبرنگار شبکه روسیا الیوم در قاهره گزارش داد که تظاهرات در میدان التحریر ادامه دارد و درخواست‌هایی برای برگزاری تحصن تا زمان منصرف شدن مرسی از تصمیمات اخیرش بیان شده است.

در حالی که هزاران تن از مخالفان اخوان‌المسلمین همچنان در میدان التحریر تجمع کرده‌اند، هواداران اخوان‌المسلمین از اطراف کاخ ریاست جمهوری مصر خارج شدند.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد، حمله‌ به دفاتر اخوان‌المسلمین در استان‌ها مختلف مصر ادامه دارد و نیروهای پلیس نیز در این مساله مداخله‌ای نمی‌کنند.

به گفته شاهدان، خیابان‌های مصر صحنه “جنگ خیابانی” میان هواداران و مخالفان اخوان‌المسلمین است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.