پل تاریخی آمل با شش میلیارد ریال مقاوم سازی می گردد

۱۳م اسفند ،

ˈاحمد امیرسلیمانی ˈ روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری آمل برای مقاوم سازی پل معلق شهر آمل که بنای تاریخی و نماد شهر آمل است، با همکاری دانشگاه تهران و بصورت علمی و تخصصی اقدام خواهد کرد .

وی افزود: اجرای این طرح از چندی قبل با پاکسازی ، اصلاح و نصب درز انبساط بر روی این پل که اجرای صحیح سامانه های درز آن از مهمترین جزییات عرشه پل است، با دقت بیشتری انجام شد.

شهردار آمل اضافه کرد: پل معلق آمل دارای ۴ درز انبساط است که این درزها از قطعات خاصی تشکیل شده و ترکیبی از مواد پلیمری و ورق‌های فلزی است و به منظور کنترل انبساط و انقباض عرشه پل و جلوگیری از ایجاد ترک بر روی عرشه این پل‌ نصب ‌شده است.

امیرسلیمانی با بیان اینکه تعویض درزهای انبساط عملیات طبیعی است، افزود: این درزهای انبساط بر اثر تردد هر روزه وبیش از چندین دهه وسایل نقلیه بر روی پل آسیب دیده و تعویض آن طی بازدیدهای دوره‌ای که از این پل صورت ‌گرفته تشخیص داده شد.

وی اضافه کرد: اکنون نیز مرحله ی مطالعات تکمیلی، میدانی و آزمایشگاهی برای مراحل بعدی پل تاریخی آمل در حال انجام است که به صورت جدی در سال آینده اجرا خواهد شد.

پل معلق آمل مربوط به حدود ۷۰سال پیش و در مرکز این شهر، جنب پل دوازرده چشمه واقع شده و یکی از بناهای باشکوه و ارزشمند توریستی شهر آمل محسوب می گردد.

این آثرتاریخی که درفهرست آثارملی کشور نیز ثبت شده است، از اولین نمونه های پل های بزرگ و تازه ایران ودر تاریخ این پل به نام پل معلق هم شناخته می گردد.ک/۳

ک/۷۳۲۷/۴۰۲

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.