پل قوسی سد کارون ۴ تا پایان تیرماه ۹۲ بهره برداری می گردد

۰۳م اسفند ،

به گزارش ایرنا، ˈعلی اصغر عنابستانیˈ عصر جمعه در دیدار از روند ساخت و تکمیل پل قوسی سد کارون ۴ در شهرستان اردل اظهار داشت:مراحل طراحی، ساخت و نصب سازه های این پل به پیشرفت ۸۳ درصدی رسیده است.

وی ادامه داد:ساخت و تکمیل این پروژه در سه فاز ˈجاده ها و تونل در قسمت جنوبی، جاده ها و تونل در قسمت شمالی و پل قوسیˈ در حال انجام است و با بهره ‌برداری از این پل قوسی، بار ترافیکی محور ارتباطی بروجن- لردگان به ایذه و خوزستان کاهش یافته و رفت و آمد مردم از شهرکرد به استان خوزستان و بالعکس نیز افزایش می یابد.

عنابستانی با بیان اینکه ‌عملیات انتقال سازه‌های این پل از کارخانه ماشین‌سازی اراک به طور کامل به محل نصب پل انجام شده است، اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ متخصص ایرانی در روند اجرایی نصب این پل فعالیت می کنند و احداث بیش از پنج کیلومتر جاده های دسترسی آن نیز انجام شده است.

استاندار چهارمحال وبختیاری تاکید کرد:قرار بود، این پل تا پایان سالجاری بهره برداری شود ولی به سبب برودت هوای منطقه و بارش برف و باران، تکمیل و بهره برداری از آن به تاخیر افتاد.

فرماندار اردل نیز در این دیدار با بیان مشخصات فنی این پروژه، ادامه داد: دهانه اصلی این پل ۳۰۰ متر، طول عرشه آن ۳۸۰ متر و عرض آن ۱۱٫۸ متر است و دارای دو باند عبور و دو پیاده رو است.

ˈفیروز خسرویˈ ارتفاع این پل از کف دره را ۲۵۰ متر و ارتفاع آن از سطح آب دریاچه در بالاترین حد آبگیری را ۷۲ متر اعلام کرد و افزود: برای ساخت این پل، سه هزار و ۷۵۰ تن سازه فلزی به کار رفته است و عرشه آن تمام فلزی است.

وی افزود:این پروژه بر اساس تصمیم دولت در قالب پروژه های مهر ماندگار قرار گرفته است و در مجموع، ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل جاده ها، تونل ها و پل قوسی این طرح اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، پل قوسی سد کارون ۴ در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز چهارمحال و بختیاری در دست ساخت است.

۵۴۷/

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. asghar:

    اگر اقای علی یوسف پور ونمایندگان بروجن ولردگان دخالت نمی کردندجاده گورمیزه واین پل سال ها از احداثش میگذشت این جاده از هان اول از اردل بوده از کورش کبیر تا اکنون با احداث این جاده روحشان شاد خواهد شد دستت درد نکنه اقای عزیزی همچنان پیگیر احداث سد بهشت اباد باشید پیشتیبانتان خواهیم بود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.