پناهندگان افغانی در ایران بیمه می شوند

جامعه

وزیر کشور با بیان اینکه برای اولین بار در جامعه جهانی ایران پناهندگان خود را تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد، گفت: پناهندگان افغانی جزو اولین پناهندگانی هستند که در ایران تحت پوشش بیمه‌ای قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی محمدنجار در دیدار با گوترس کمیسرعالی پناهندگان سازمان ملل در امور پناهندگان که صبح امروز شنبه در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه ایران به دلیل پایبندی به مسایل اسلامی و انسانی میزبان پناهندگان کشورهای همسایه است، گفت: ایران حایلی میان پناهندگان افغان و کشورهای غربی است و در واقع بخش زیادی از این هزینه ها را ما به خاطر کشورهای غربی هزینه می‌کنیم و ضرورت دارد که همه در این هزینه‌ها سهیم شوند و به ایران کمک کنند.

همچنین مصطفی محمدنجار وزیر کشور با بیان اینکه بیش از ۳ دهه است که ایران از پناهندگان پذیرایی می‌کند، گفت: در این مدت ایران هزینه‌های بسیار زیادی در این راه خرج کرده و علاوه بر بعد مالی هزینه‌های اجتماعی نیز برای ایران داشته است.

وزیر کشور با بیان اینکه جامعه جهانی باید زیرساخت‌‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین اشتغال را در کشور افغانستان برای ایجاد انگیزه برای بازگشت پناهندگان فراهم سازد، گفت: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل قول دادند تا جایی که می تواند از لحاظ مالی و همچنین اسکان ثانوی افغان‌‌ها در دیگر کشورها به ایران کمک کنند.

وی تصریح کرد:‌ ایران به تازگی کار مشترکی با سازمان ملل برای بیمه درمانی پناهندگان شروع کرده است که این کار برای اولین بار در جامعه جهانی اتفاق می‌افتد و افغانی‌ها اولین پناهندگان هستند که در ایران تحت این پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.