پناهیان: در مقابل حماسه‌سازان، حماسه‌سوزان وجود دارند

۲۱فروردین۱۳،

53[1]-1.jpg

پناهیان با اشاره به این‌که «تقوا یعنی رعایت قوانین الهی در مسیر اقامه حق» گفت: تقوا مکانیزم تحقق حماسه است. سیاستمداران به سبب امکاناتی که در اختیار دارند، همواره در معرض تحریک به وسیله شیطان می باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در همایش مشق حماسه که به همت جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی برگزار شد، همچنین افزود: محدودیت‌هایی که تقوا بر رفتار انسان ایجاد می‌کند، می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد حماسه باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که «نباید عرصه سیاست را رها و به مردم پیشنهاد کرد که تقوا را رعایت کنند» خاطرنشان کرد: اثر رفتار سیاستمداران بر وضعیت معنوی جامعه بسیار بیشتر از اثر تربیت خانوادگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «در مقابل حماسه‌سازان، عده‌ای حماسه‌سوز نیز وجود دارند» تصریح کرد: ویژگی حماسه‌سازان این است که عزت را بر ذلت ترجیح می‌دهند، حق‌طلبی را بدون خودخواهی دنبال می‌کنند، از حق برای مصلحت جامعه استفاده می‌کنند، برخورد حداکثری با قانون دارند. در مقابل حماسه‌سوزان منفعت را بر عزت ترجیح می‌دهند حق‌طلبی را با خودخواهی در هم می‌آمیزند، از حق علیه مصلحت سوءاستفاده می‌کنند، قانون را رعایت نمی‌کنند و برخلاف حماسه‌سازان خوبی‌های خود را بزرگ و بدی‌های خود را کوچک می‌بینند.

پناهیان در پایان افزود: ملت ایران با سر دادن شعار انرژی هسته‌یی حق مسلم ماست، به دنبال کسب عزت می باشند، اما عده‌ای وقیحانه می‌گویند راحتی و آسایش حق مسلم ماست. باید بدانیم راحتی و آسایش در سایه عزت به دست می‌آید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.