پنتاگون: روسیه در حال گسترش زرادخانه‌های هسته‌ای خود است

همزمان با تهدید مسکو مبنی بر احتمال استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ اوکراین، وزیر دفاع آمریکا گفت، روسیه در حال بروزرسانی و گسترش زرادخانه‌های هسته‌ای خود است.

پنتاگون: روسیه در حال گسترش زرادخانه‌های هسته‌ای خود است

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با یک سند خط مشی سیاسی پنتاگون که اخیرا منتشر شد، همخوانی دارد.

کارشناسان می‌گویند که روسیه بزرگترین ذخایر تسلیحات هسته‌ای جهان را دارد، یعنی نزدیک به ۶۰۰۰ کلاهک هسته‌ای. آمریکا و روسیه مجموعا ۹۰ درصد از کلاهک‌های هسته‌ای جهان را دارند. این تعداد سلاح هسته‌ای برای چندین بار نابود کردن کره زمین کافی است.

آستین جمعه گفت: روسیه هم در حال بروزرسانی و گسترش زرادخانه‌های هسته‌ای خود است. در جنگ ظالمانه‌ای که روسیه به دلخواه خود علیه اوکراین به راه انداخته، جهان شاهد تهدیدات هسته‌ای غیرمسئولانه پوتین است.

روسیه اعلام کرده است که در ۲۰۲۳ توجه ویژه‌ای به ساخت زیرساخت‌های نیروهای هسته‌ای خود خواهد داشت. پوتین روز جمعه تهدید کرد که اگر کشوری به روسیه حمله هسته‌ای کند، از روی زمین محو خواهد شد.

پوتین در ۲۱ سپتامبر به غرب هشدار داد که وقتی می‌گوید آماده است تا برای دفاع از روسیه به حمله هسته‌ای دست بزند، بلوف نمی‌زند.  او در ۳۰ سپتامبر هم یادآور شد که آمریکا با پرتاب دو بمب اتمی بر فراز ژاپن در ۱۹۴۵، بدعت جنگ هسته‌ای را گذاشته است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.