پنجاهمین سالروز پذیرش زنان در رشته مدیریت بازرگانی

۱۳م آذر ،

56-131.jpg

پنجاهمین سالگرد بزرگداشت پذیرش زنان در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه هاروارد برگزار شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ۵۰ سال پیش یعنی در دسامبر ۱۹۶۲هیئت علمی مدرسه عالی بازرگانی هاروارد با پذیرش زنان در دوره کامل دو ساله مدیریت بازرگانی این دانشکده موافقت کردند که در آگوست همان سال هشت دانشجوی زن در این رشته پذیرفته شده و آماده به تحصیل شدند.

بنا به گزارش پایگاه خبری “ایندیا اجوکیشن دایری”، صدها دانشجوی زن که در مدرسه بازرگانی هاروارد در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل می‌کنند و هزاران زن که راه این هشت دانشجو را ادامه داده‌اند به افتخار آنها سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۱۲ را جهت بزرگداشت این اتفاق مهم برگزیدند.

این هشت دانشجوی زن شاغل به تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۶۲ تنها تشکیل‌دهنده کمتر از یک درصد کل این کلاس بودند. در حالی که در سال تحصیلی جاری ۴۰ درصد جمعیت این رشته را زنان تشکیل می‌دهند. این زنان نه تنها در تشکیل بدنه دانشجویی این دانشگاه نقش مهمی ایفا می‌کنند، بلکه در هیئت علمی و مدیریت این دانشگاه نیز حائز جایگاه ویژه‌ای می باشند.

گفتنی است شمار فارغ‌التحصیلان این دانشکده در رشته‌های مختلف از قبیل رشته‌های مدیریت بازرگانی و مدیریت اجرایی از ۱۱هزار تن فراتر می‌رود.

سال آینده و در آستانه پنجاهمین سالگرد گرامیداشت دانشجویان زن پیشگام رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه هاروارد برنامه‌های متنوعی شامل ارزیابی جامع فارغ‌التحصیلان و مقایسه جامعه فارغ‌التحصیل مرد با فارغ‌التحصیلان زن در انتخاب حرفه‌شان، در نظر گرفته است. ضمنا بخش اصلی برنامه بزرگداشت دانشگاه هاروارد متقارن با روز جهانی زن برگزار خواهد شد.

مدرسه عالی بازرگانی هاروارد به همراه گروهی از استادان این مدرسه در حال بررسی موانع پیش روی زنان در این رشته جهت فراهم آوردن شرایط موردنیاز آنها و مشارکت کامل در زندگی تجاری و سازماندهی و آموزش در تمام رده‌ها می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.