پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی چوب در مجموعه آب و آتش

۱۹فروردین۱۳،

اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی چوب از ۱۰ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پارک نوروز واقع در مجموعه آب و آتش برگزار می‌شود.

مجتبی موسوی مدیر بخش تجسمی‌ سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی چوب به خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی چوب از ۱۰ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پارک نوروز مجموعه آب و آتش واقع در بزرگراه حقانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این سمپوزیوم هم مانند دوره‌های قبل در دو بخش اصلی و دانشجویی اجرا می‌شود گفت: این دوره از سمپوزیوم هم مانند دوره‌های قبل در دو بخش اصلی و دانشجویی برگزار می‌شود. بر این اساس در بخش اصلی ۷ هنرمند خارجی و ۱۰ هنرمند ایرانی حضور پیدا می‌کنند. همچنین در بخش دانشجویی هم ۱۰ هنرمند دانشجو حضور می‌یابند.

موسوی با اشاره به مشکلات مربوط به خرید بلیط و ویزا برای هنرمندان خارجی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه صدور ویزا و خرید بلیط برای هنرمندان خارجی وجود دارد تصمیم گرفتیم ثبت نام و داوری آثار هنرمندان خارجی را اسفندماه انجام دهیم. اما ثبت نام هنرمندان ایرانی در بخش‌های اصلی و دانشجویی از ۱۷ فررودین ماه آغاز شده و تا ۲۱ فروردین ماه هم ادامه دارد. در روزهای ابتدایی هفته آینده هم داوری و انتخاب آثار این هنرمندان انجام می‌شود.

مدیر بخش تجسمی‌ و مسئول برگزاری این دوره از سمپوزیوم در پاسخ به این پرسش که چرا برای این دوره چوب انتخاب شده است گفت: با توجه به درخواست و پیشنهاد تعداد بسیاری از هنرمندان مجسمه‌ساز مبنی بر انتخاب چوب برای این دوره از سمپوزیوم تصمیم گرفتیم که برای اولین بار از چوب در سمپوزیوم استفاده کنیم از اینرو پیش بینی استقبال هنرمندان برایمان کار بسیار مشکلی است.

با توجه به اینکه سمپوزیوم امسال همزمان با روز خلیج فارس افتتاح می‌شود عنوان یادواره خلیج فارس را به آن داده‌اند اما به نقل از موسوی موضوع این سمپوزیوم آزاد است.

اما نکته قابل توجه و متمایز این دوره نسبت به دوره‌های قبل این است که سمپوزیوم امسال به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود. موسوی با بیان این موضوع اذعان کرد: به رغم اینکه سازمان زیباسازی ترجیح می‌داد این دوره را مانند دوره‌های قبل به شکل رقابتی برگزار کند اما به درخواست و پیشنهاد تعدادی از هنرمندان برجسته مجسمه‌سازی تصمیم گرفتیم این دوره را به صورت غیر رقابتی اجرا کنیم و تجربه تازهی به دست آوریم. از این رو به هر هنرمند در بخش اصلی ۵ میلیون تومان و در بخش دانشجویی یک و نیم میلیون تومان پرداخت می‌شود و در نهایت آثار ساخته شده در اختیار برگزار کنندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.