پنجمین نشست سراسری دبیران هیات‌های دانشجویی کشور در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

Multimedia_pics_1387_11_Photo_3511.jpg

مدیر تشکلهای دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: هیات‌های عزاداری دانشگاهی باید الگوی رفتاری مناسبی برای هیات مذهبی در جامعه باشند و پربارترین برنامه‌های مذهبی و معنوی را داشته باشند تا بتوانند آموزه‌های فرهنگ حسینی را نشر دهند.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی ایسنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد طاهری، اظهار نمود: ماه محرم نعمتی است که با استفاده از آن می‌توانیم از توسعه هرچه بیشتر معنویت در دانشگاه‌ها استفاده کنیم و در واقع محرم در دانشگاه به نوعی مانور معنوی دانشگاهیان محسوب می‌شود به همین جهت بهترین برنامه‌های عزاداری در این ایام باید در دانشگاه‌ها باشد.

وی درباره برنامه‌های در نظر گرفته برای هیات‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: پنجمین نشست هیات دانشجویی سراسر کشور ۱۸ و ۱۹ آبان در مسجد کرامت مشهد مقدس با شعار دانشگاه،‌ استقامت، مکتب حسینی برگزار می‌شود و در این جهت سعی نمودیم از استادان توانمند و متبحر برای آموزش و توجیه دانشجویان استفاده کنیم.

مدیر تشکلهای دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تصریح نمود: دراین همایش ۵۰۰ نفر از مداحان و دبیران هیات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور شرکت خواهند نمود و در این دو روز کارگاه تخصصی با موضوعات”کتابشناسی عاشورا”، “آیین هیات‌داری” و “الگوهای هیات‌های موفق” و “جایگاه و اهمیت عزاداری در قرآن و عترت ” را می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه در افتتاحیه این نشست حجت الاسلام سید مجید قریشی سخنرانی می‌کند، افزود: کمیسیون‌هایی با عناوین “مدیریت استراتژیک و توسعه”، “تبیین اندیشه‌های امام و رهبری” “نقش هیات در شرایط فرهنگی سیاسی موجود در جامعه”،” اهمیت و نحوه استفاه از ابزار و فضای رسانه‌ای در هیات” و” ویژگی‌های یک مداح” در این نشست سراسری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام طاهری تصریح نمود: اختتامیه این نشست روز جمعه ۱۹ آبان با سخنرانی حجج الاسلام محمد محمدیان، علیرضا مستشاری و علیرضا پناهیان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.