پنج “فرودگاه” جدید در کشور ساخته می شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در مراسم بهره برداری از طرح های عمرانی فرودگاه اهواز افزود: این فرودگاه ها با مشارکت بخش خصوصی در شهرهای تربت حیدریه، گناباد، بروجرد(بین بروجرد-ملایر)، ماکو و منطقه سلفچگان در دست ساخت و مطالعه است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ رسولی نژاد با اشاره به اینکه هشت فرودگاه از  ۵۸ فرودگاه فعال در کشور متعلق به وزارت نفت است افزود: تنها فرودگاه‌هایی که متعلق به وزارت راه و شهرسازی باشد، از بودجه دولتی اعتبار دریافت می‌کنند.

وی گفت: در فرودگاه امام خمینی یک سالن توسط بخش خصوصی با اعتباری در حدود ۱۲۰ میلیارد ریال احداث شده است و هتل این فرودگاه نیز با اعتبار ‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی  در حال ساخت است و ۴۰پیشرفت دارد .

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور افزود : امسال  انتظار می‌رود که هشت درصد در پرواز خارجی و چهار درصد درپرواز داخلی افزایش داشته باشیم.

رسولی نژاد همچنین با بیان اینکه پارسال حدود هشت‌ و‌ نیم میلیون مسافر با پرواز خارجی و ۳۳ میلیون مسافر با پرواز داخلی در کشور جابه‌جا شده است افزود: در این مدت حدود ۲۵ میلیون سفر هوایی صورت گرفته است که بر این اساس ۴۱ میلیون نفر مسافر  جابه‌جا شده‌اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.