پنج موضوع که می تواند روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر هم زند

روزنامه لوتان نوشت: پنج موضوع شامل اقتصاد ،‌سیاست خارجی ، آراء اسپانیایی زبانها ، پول اهدا کنندگان و روایت نامزدها می تواند وزنه تعادل را به نفع باراک اوباما یا میت رامنی بر هم زند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لوتان، این روزنامه افزود:‌ اقتصاد بزرگترین داور انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکاست. هیچگاه از زمان رکود بزرگ، رئیس جمهوری با نرخ بیکاری بالای ۷٫۲ درصد مجددا انتخاب نشده بود. البته از زمانی که باراک اوباما وارد کاخ سفید شد بیکاری به کمتر از هشت درصد نرسید. دموکراتها بی صبرانه منتظر آمار بیکاری در ماه اکتبر اند که چهار روز قبل از انتخابات منتشر می شود. یکی دیگر از نگرانی های بزرگ کاخ سفید بحران یوروست. در صورت تشدید بحران یوورو اقتصاد آمریکا نیز مصون نخواهد ماند و رئیس جمهور دموکرات باید هزینه آن را بپردازد.

بالاخره اگر رشد تولید ناخالص داخلی امریکا از دو درصد فاصله بگیرد احتمال دارد بانک مرکزی اقدام به سومین مرحله تزریق نقدینگی برای تحریک اقتصاد کند.

سیاست خارجی بطور کلی عاملی حاشیه ای در انتخابات است.

آراء اسپانیایی زبان ها برای میزبان کنونی کاخ سفید حیاتی است. گروه تبلیغاتی او می گویند می توانند روی ۶۵ درصد آراء لاتین ها حساب کنند در حالی که میت رامنی روی ۲۵ درصد آراء اقلیت مهم آمریکا حسا می کند. اما برای لاتین ها نیز مسئله اقتصادی بسیار مهم است اما اردوگاه محافظه کار نیز مواضع سرسختانه ای در زمینه مهاجرت در پیش گرفته است. اوباما باید این رای دهندگان را بخصوص در ایالات سرگردان بسیج کند.

انتخابات آینده آمریکا یکی از گران ترین انتخابات تاریخ آمریکا خواهد بود. شش میلیارد دلار برای انتخابات ریاست جمهوری و کنگره هزینه خواهد شد.

و به بالاخره روایت و شعار نامزدها یکی از عوامل برهم زننده تعادل در رقابت کنونی است. اوباما در سال ۲۰۰۸ توانست با شعار “ما می توانیم” شور بسیاری برپا کند؛ شعاری که هرگز محقق نشد. او اکنون “رو به جلو” را تبلیغ می کند. راهبرد او جلب آراء‌ طبقه متوسط است. میت رامنی کارنامه اقتصادی اوباما را هدف گرفته است. دموکرات ها بدون شک به پیام های نفرت انگیزی که علیه رئیس جمهور سیاه پوست بیان می شود پاسخ می دهند. اکنون نوبت آنهاست که بیشترین حملات شخصی خود را علیه میت رامنی به کار گیرند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.