پنیر پیتزا را با سبزیجات فراوان مصرف کنید

استفاده همزمان پنیر پیتزا با سبزیجات فراوان باعث می‌شود که مواد ناسالم آن کمتر جذب رگ‌های خونی شود و مضرات آن را کاهش می‌دهد.

دکتر پروین میر میران، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: چربی موجود در پنیر پیتزا از نوع خوبی نیست چرا که این چربی اشباع شده است و پنیر پیتزا دارای درصد بالایی از اسید چرب ترانس است.

وی افزود:  اسید چرب ترانس، پروسه کش دار  شدن پنیر پیتزا را افزایش می‌دهد و در حقیقت فرآیند کش دار شدن پنیر پیتزا، کیفیت آن را بطور قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهد.

میر میران با بیان اینکه اسید چرب ترانس موجب تخریب رگهای خونی می‌شود اظهار داشت: به بیماران قلبی توصیه می‌شود که تا حد امکان از پنیر پیتزا استفاده نکنند و یا همراه با سبزیجات فراوان استفاده کنند.

وی ادامه داد: استفاده همزمان پنیز پیتزا با سبزیجات پخته یا خام فراوان باعث می‌شود که مواد ناسالم پنیر پیتزا کمتر جذب رگ‌های خونی شود و از مضرات آن کاهش دهد.

میر میران کالری زیاد پنیر پیتزا را عامل چاقی دانست و گفت: این ماده غذایی دارای کالری زیادی است و در صورت استفاده بی‌رویه ، باعث چاقی مفرط می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در طول روز، بدن ما اسید چرب ترانس را از شیر، گوشت و دیگر مواد لبنی و پروتئینی دریافت می‌کند، لذا دریافت این اسید را از دیگر فرآورده‌های غذایی توصیه نمی‌کنیم.

میرمیران به مادران توصیه کرد:بچه‌ها را به خوردن پنیر پیتزا عادت ندهیم، جوان ها نیز کمتر  از این ماده غذایی مضر استفاده کنند .

وی ادامه داد: در صورت تهیه پیتزا در خانه از سوسیس و کالباس استفاده نکنیم و بجای این مواد از قارچ، فلفل دلمه و دیگر سبزیجات استفاده کنیم و به جای نوشابه‌های گازدار، دوغ را در کنار این غذا بگذاریم.

وی یادآور شد: اسید چرب ترانس و اشباع باعث خوشمزگی غذا می‌شود و علت خوشمزگی غذاهایی همچون همبرگر، کباب کوبیده و جود این ماده غذایی مضر است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.