پهباد آمریکایی بر فراز خلیج فارس به دنبال چه بود؟

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

دو روز پیش خبر هایی مبنی بر پرواز پهباد آمریکایی بر فرازآسمان خلیج فارس وشلیک جت ایرانی به پهباد آمریکایی بر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت خبری که از سوی وزارت دفاع نیز تایید شد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز،  وزارت دفاع آمریکا اعلام نمود جنگنده‌های ایرانی هفته پیش به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک نموده اند.

اخیرا پنتاگون مدعی شد که هواپیماهای جنگی ایران هفته قبل در حریم هوایی بین‌المللی به یک پهپاد آمریکایی غیرمسلح شلیک نموده‌اند، گرچه شلیک‌شان به هدف‌ نخورده است.

رویترز با اعلام این خبر گزارش تفسیری داد اتفاق اول نوامبر که سبب اخطار رسمی به تهران از طریق کانال‌های دیپلماتیک شد اولین باری است که تهران به یک هواپیمای آمریکایی بدون سرنشین شلیک می‌کند.

رویترز در ادامه گزارش تفسیری داد که اگر شلیک ایران واقعا به این پهپاد اصابتکرده بود، آمریکا مجبور به انتقام‌گیری می‌شد که عواقبی جدی را به دنبال داشت.

پنتاگون مدعی شد که دو هواپیمای ایرانی در ساعت ۴:۵۰ دقیقه صبح اول نوامبر این پهپاد را که عملیات نظارتی معمول و محرمانه خود را بر فرازآبهای خلیج فارس و در حدود ۱۶ مایلی سواحل ایران انجام می‌داد دیدند.

به گفته جورج لیتل سخنگوی پنتاگون ، لئون پانتا – وزیر دفاع آمریکا – واعضای کنگره و کاخ سفید بلافاصله در جریان این اتفاق قرار گرفتند وآمریکا با ارسال اخطاری به ایران از طریق کانال‌های دیپلماتیک گفت که
واشنگتن از حاویی‌های نظامی خود دفاع می‌کند و به فرستادن هواپیما برای عملیات‌های نظارتی ادامه خواهد داد.

پنتاگون در حالی مدعی شده که این هواپیمای بدون سرنشین در فضای بین المللی بوده است که سردار وحیدی وزیر دفاع ورود یک هواپیمای ناشناس به حریم هوایی ایران را تأیید نمود و سردار جزایری معاون فرهنگی سپاه نیز
گفت: هر پرنده بیگانه را در آسمان ایران می زنیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مدافعان جمهوری اسلامی ایران هرگونه تجاوز هوایی، زمینی و دریایی را با قاطعیت پاسخ می‌دهند.

در پی ادعای پنتاگون مبنی بر اینکه جنگنده‌های ایران به سوی یک پهپادآمریکایی که بر فراز خلیج فارس پرواز داشت شلیک نموده است؛ سردار سیدمسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح درگفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مدافعان جمهوری اسلامی ایران هرگونه تجاوزهوایی، زمینی و دریایی را با قاطعیت پاسخ می‌دهند.

وی تصریح نمود: چنانچه هرگونه پرنده بیگانه‌ای بخواهد وارد فضای کشورمان شود نیروهای مسلح ما با آن برخورد خواهند نمود..

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع نیز با تایید خبر برخورد نیروهای مسلح با هواپیمای ناشناس در خلیج فارس، گفت: هفته قبل یک فروند هواپیمای ناشناس به فضای فوقانی دریای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس وارد شد که با اقدام به هنگام هوشمندانه و قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مجبور به فرار گردید.

وی افزود: این تجربه و نیز سوابق پیشی حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری لازم، همه تحرکات را به طور دقیق رصد موده و با اقتدارموثر، اقدام‌هایی قاطع، لازم و به موقع را معمول خواهد نمود.

سردار وحیدی تاکید نمود: همچنین جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همه ظرفیت‌های ذی‌ربط از جمله مراجع ذی صلاح بین المللی موضوع را در دست پیگیری دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.