پهلوگیری ماهانه هفت نفتکش در اسکله نکا

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران، ‘حمید رضا شاهدوست’ افزود: در حال حاضر سه اسکله در پایانه نفتی شمال فعال هستند که با افزایش حجم سوآپ، از دو اسکله دیگر نکا نیز می توان استفاده کرد و در مجموع ۵ اسکله برای انجام ماموریت سوآپ به کار گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش حجم سوآپ در آینده، کشف ذخایر نفت در دریای خزر و راه اندازی خط لوله نکا – جاسک، جایگاه پایانه نفتی شمال بیش از پیش اهمیت می یابد وموقعیت استراتژیک پیدا خواهد کرد.

شاهدوست با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد از فاز اول ساخت حوضچه فراگیر شمال اجرا شده و پیشروی یال شرقی به اتمام رسیده است، گفت: با ساخت حوضچه فرگیر شمال، تعداد اسکله های عملیاتی این ترمینال از سه اسکله به ۱۴ اسکله می رسد.

به گفته وی، به این صورت عمق آبخور کشتی ها از ۴ متر فعلی به ۱۴ متر افزایش می یابد وهمچنین ظرفیت عملیات چند برابر ظرفیت فعلی خواهد شد.

ریس پایانه نفتی شمال، ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ نفر در این ترمینال مشغول به کار هستند که بیش از ۹۸ درصد از کارکنان این منطقه بومی هستند.

وی در ادامه به نقش پایانه نفتی شمال در تامین سوخت نیروگاه نکا اشاره کرد و افزود: همکاری بین شرکت پایانه های نفتی ایران و مدیریت پخش فرآورده های نفتی در استان مازندران موجب شده است که همواره در تمام شرایط و به موقع سوخت این نیروگاه تامین شود.

اقتصام**۹۱۸۹**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۱۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.