پهپادهایی که می‌توانند به عنوان نارنجک عمل کنند!

تفنگداران آمریکایی در حال آزمایش پهپادهایی هستند که می‌توانند پس از بلند شدن به هوا از یک ایستگاه کنترل زمینی سیار کنترل شوند و به عنوان نارنجک عمل کنند.

به گزارش ممتازنیوز و به نقل از آی‌ای، ما تاکنون درباره چگونگی استفاده از انبوه پهپادها در خط مقدم جبهه‌ها و فناوری‌های مقابله با آنها صحبت کرده‌ایم. اما ارسال پهپادها به مأموریت‌های انتحاری چطور؟ این همان کاری است که یک شرکت دفاعی استرالیایی موسوم به “دیفنتکس”(Defendtex) قصد دارد با پهپادهای خود موسوم به “درون۴۰”(Drone۴۰) انجام دهد.

اخیراً تفنگداران دریایی ایالات متحده برای اولین بار یک تمرین آموزشی با این پهپادها در کارولینای شمالی انجام دادند. این تمرین با هدف مقایسه قابلیت اطمینان و عملکرد “درون۴۰” در برابر ادعاهای سازنده و تعیین اینکه آیا آنها می‌توانند به راحتی در این زمینه مستقر شوند، انجام شد.

اما این پهپادها چگونه به عنوان نارنجک عمل می‌کنند؟ برخلاف پهپادهای رایج که سازه پهنی دارند، “درون۴۰” بدنه‌ای عمودی دارد. البته هنوز هم از چهار پره برای پرواز خود استفاده می‌کند، اما رد پای کمتری دارد و حجم کمتری اشغال می‌کند. این پهپاد با بدنه عمودی طراحی شده است تا بتواند از طریق یک اسلحه مخصوص پرتاب نارنجک شلیک شود. بدنه این پهپاد را می‌توان به مواد منفجره مجهز کرد و این پهپاد می‌تواند به عنوان یک نارنجک قابل هدایت عمل کند.

نحوه پرواز نارنجک “درون۴۰” پس از پرتاب با استفاده از یک ارتباط رادیویی از یک ایستگاه کنترل زمینی سیار قابل کنترل است و می‌توان این پهپاد را مستقیما به هدف مورد نظر اصابت داد تا منفجر شود و یا اینکه در صورت پشیمانی، آن را به سادگی به پایگاه بازگرداند تا دوباره برای مأموریت‌های آینده استفاده شود.

ضمن اینکه محموله آن می‌تواند به راحتی تعویض شود و مثلا دوربین بجای آن قرار گیرد تا این پهپاد در مأموریت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی قابل استفاده باشد.

وزن “درون۴۰” حدود ۱۹۰ گرم است و حداکثر وزن آن نیز ۳۰۰ گرم است.

این پهپاد می‌تواند به عنوان نارنجک، دودزا، یا نارنجک صوتی و نوری عمل کند و حتی یک لیزر نیز همراه خود داشته باشد.

باتری ۲۰.۵ وات‌ساعتی آن زمان پرواز ۳۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای را با برد بیش از ۲۰ کیلومتر و سرعت ۲۰ متر بر ثانیه فراهم می‌کند.

همچنین در صورت لزوم، این پهپاد می‌تواند به سادگی با دست پرتاب شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.