پهپاد ایرانی به نام چه کسی ثبت شد؟

به گزارش ایرنا از بیروت، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی که پنجشنبه شب به شکل مستقیم از شبکه خبری ˈالمنارˈ پخش شد، با اشاره به اینکه نام این عملیات ˈایوبˈ گذاشته شده، اظهار داشت: ما اسم این عملیات را هم برای تیمن به نام پیامبر صبر حضرت ایوب (ع) و هم برای گرامی‌داشت یاد شهید ˈحسین ایوبˈ این گونه انتخاب کردیم چراکه این شهید بزرگوار از اولین سازندگان این نوع سلاح در حزب الله بود.

شهید ایوب جزو نیروهای متخصص حزب الله در جنگ الکترونیک بود که در نبرد با نظامیان صهیونیست در زمان اشغال جنوب لبنان در عملیات های جهادی بسیاری شرکت کرد.

وی به عنوان یکی از مغزهای متفکر حزب الله به شمار می رفت که در زمینه توسعه و تجهیز نیروی هوایی مقاومت اسلامی لبنان نقش بسیاری داشت.

شهید ایوب که فرمانده کل نیروی هوایی حزب الله لبنان بود در سال ۱۹۹۶ و در سن ۲۴ سالگی در نبرد با اشغالگران صهیونیست به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

در رابطه با این عملیات اخیر که به نام این شهید حزب الله نامگذاری شده، سید حسن نصرالله از برخی جزییات آن پرده برداشت و گفت: هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) که اخیرا بر فراز فلسطین به پرواز درآمد، ساخت ایران بوده و این سخن که گفته می شود این هواپیما روسی بوده، صحیح نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان با پذیرفتن مسئولیت این عملیات، گفت: هواپیمای بدون سرنشین که اخیرا در عملیاتی بی‌سابقه و تاریخی تا عمق قلب دشمن به پرواز درآمده و در شرق فلسطین اشغالی توسط نیروی هوایی اسراییل سرنگون شد، متعلق به حزب الله بوده است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: این هواپیما از غرب لبنان وارد دریای مدیترانه شده و پس از طی صدها کیلومتر بر فراز دریا از جنوب فلسطین، وارد این کشور شد و با گذشتن از مواضع بسیار مهم، در نزدیکی منطقه ˈدیموناˈ (منطقه هسته ای و استراتژیک رژیم صهیونیستی) سرنگون شد.

خاورم**۲۰۲۴**۱۰۳۰

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.