پوتین بر لزوم حل موضوع هسته ای ایران از راه های دیپلماتیک تاکید کرد

به گزارش ایرنا، دستور پوتین با عنوان تدابیری برای اجرای سیاست خارجی روسیه روز پنجشنبه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شد و در آن خطاب به وزارت امور خارجه این کشور آمده است: باید تلاش کرد وضعیت پیرامون برنامه های هسته ای ایران صرفا از راههای سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود.

رییس جمهوری روسیه همچنین بر حل و فصل اختلافات درباره موضوع فعالیت های هسته ای ایران از طریق برقراری گفت و گوها بر اساس اصول گام به گام و اقدام متقابل تاکید کرد.

پوتین در بخش دیگر دستور خود وزارت امور خارجه روسیه را موظف کرد برای حل و فصل مسالمت آمیز برنامه هسته ای شبه جزیره کره در چارچوب مذاکرات شش جانبه و ادامه اقدامات برای ایجاد ساز و کار برای تقویت صلح و امنیت در شمال شرقی آسیا تلاش و برنامه ریزی کند.

وی در بخش مربوط به رویکرد روسیه در قبال آمریکا خاطرنشان کرده است که وزارت امور خارجه روسیه باید برای پیشگیری از اعمال تحریم های یکجانبه و فراملی آمریکا علیه شخصیت های حقیقی و حقوقی روسیه تلاش کند.

رییس جمهوری روسیه در زمینه روابط با اتحادیه اروپا هم بر لزوم تلاش برای ایجاد پهنه واحد اقتصادی و انسانی از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام به عنوان هدف راهبردی تاکید کرد.

روسیه در از سرگیری مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ مشارکت فعال داشته و مقامات این کشور بارها حمایت خود را از حل و فصل اختلافات درباره برنامه هسته ای ایران از راه مذاکره و گفت و گو اعلام کرده اند.

‘سرگئی لاوروف’ وزیر امور خارجه روسیه بتازگی اعلام کرد که مسکو نسبت به موفقیت گفت و گوهای ایران و گروه ۱+۵ خوشبین است و مذاکره را بهترین وسیله برای حل موضوع هسته ای ایران می داند و از آن حمایت می کند.

ایران و گروه ۱+۵ دو هفته پیش دور اول مذاکرات را در استانبول برگزار و در آن توافق کردند که ‘ان پی تی’ چارچوب و پایه همکاری ها باشد و به مذاکرات برای حل مسایل موجود ادامه دهند.

دور دوم مذاکرات ایران و ۱+۵ قرار است سوم خرداد ماه آینده در بغداد پایتخت عراق برگزار شود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۶۰۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۳۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.