پوتین: ترکیه جنگنده ما را سرنگون کرد تا محموله‌ی نفتی داعش درامان باشد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد ترکیه برای حفظ و تداوم قاچاق نفت هواپیمای جنگی روسیه را سرنگون کرد.پوتین: ترکیه جنگنده ما را سرنگون کرد تا محموله‌ی نفتی داعش درامان باشد

پورتال خبری ممتاز نیوز: پوتین آنکارا را متهم کرد هفته گذشته هواپیمای بمب افکن روسیه را در نزدیکی مرز سوریه به منظور حفظ نفت قاچاقی که گروه داعش به ترکیه تحویل می دهد، ساقط کرد.

پوتین در کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه کنفرانس آب و هوایی در نزدیکی پاریس، پایتخت فرانسه، اعلام کرد: ما در حال حاضر اطلاعات بیشتری به دست آوردیم که نشان می دهد که داعش و دیگر گروه های تروریستی محموله های بزرگ نفت مسروقه را به اراضی ترکیه قاچاق می کنند. ما بر این باوریم تصمیم سرنگون کردن جنگنده ما برای حفظ امنیت کاروان های محموله های نفتی مسروقه بوده است تا این محموله ها در کشتی های نفت کش بارگیری شود.

وی افزود: ترکیه جنگنده ای را سرنگون کرد که بر روی بمب های آن همبستگی با شهروندان کشته روس در سینا و شهروندان کشته شده در پاریس نوشته شده بود. ما به تلاش های خود برای تشکیل ائتلاف گسترده و قوی برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد. باید مقابله با تروریسم در صدر توجه قرارگیرد و توجه به منافع موقت کنار گذاشته شود. یکی از اولویت های مورد نظر در این زمینه تدوین فهرست سازمان های تروریستی است.با اخبار بین المللی سایت واکنش همراه باشید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.