پوتین: روسیه آماده کمک به زلزله زدگان ایران است

در پیام تسلیت به احمدی نژاد:

ایران > سیاست‌خارجی
“ولادیمیر پوتین” (Vladimir Putin) رییس جمهور روسیه در رابطه با وقوع زمین لرزه در منطقه جنوب شرقی ایران به “محمود احمدی نژاد” رییس جمهوری اسلامی تسلیت گفته و آمادگی کشور خود برای مساعدت در رفع پی آمدهای زلزله را اعلام کرد.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از مرکز مطبوعاتی کرملین اعلام کرد: در تلگرام پوتین برای احمدی نژاد ضمن آرزوی سلامتی و شفای عاجل مجروحان اتفاق زلزله، دولت روسیه  آمادگی خود را برای مساعدت در رفع عواقب زمین لرزه اعلام کرده است.

یادآور می گردد زمین لرزه ای به شدت هفت و نیم درجه ریشتر ساعت ۱۵ و ۲۵ دقیقه روز سه شنبه نواحی مرکزی و جنوبی استان سیستان و بلوچستان ایران را لرزاند.

“زارع” معاون پژوهشگاه زلزه شناسی ایران گفت این زمین لرزه در ۵۵ کیلومتری شمال غربی سراوان و در عمق بین ۱۸ تا ۲۵ کیلومتری زمین روی داده است.

به گفته وی وقوع زمین لرزه با قدرت هفت و نیم ریشتر طی ۵۶ سال قبل در ایران بی سابقه بوده است.

معاون پژوهشگاه زلزله شناسی ایران اظهار کرد: “قدرت این زمینه لرزه ۳۳ برابر بیشتر از زلزله اخیر بوشهر بوده است”.

این زمین لرزه در کشورهای همجوار از جمله هند، پاکستان و کشورهای عربی خلیج فارس نیز احساس شد.

در ایران تقریبا هر ده سال زمین لرزه ای به قدرت بیش از ۷ ریشتر رخ می دهد و این کشور در میان ده منطقه زلزله خیز جهان قرار دارد. در اثر زمین لرزه های مخربی که در شهرهای بم (سال ۲۰۰۳) و زرند (سال ۲۰۰۵) در استان کرمان رخ داد، بیش از ۳۱ هزار نفر کشته و حدود ۴۲ هزار نفر مجروح شده و ارگ باستانی بم تقریبا به طور کامل ویران شد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.