پوتین فعالیت در بورس‌های خارجی را ممنوع کرد

رئیس‌جمهوری روسیه دستوری صادر کرد که به موجب آن، شرکت‌های روسی باید سهام خود را از بازارهای بورس خارجی خارج کنند.

پوتین فعالیت در بورس‌های خارجی را ممنوع کرد

به گزارش ممتاز نیوز، امثال ولادیمیر پوتانین، ثروتمندترین مرد روسیه، حال باید ساز و کار مالکیت تجارت‌های خود را تغییر دهند. این بدین معناست که میلیاردرهای روسیه که مالک شرکت‌هایی در خارج از روسیه هستند، نمی‌توانند سود رسید سپرده‌های خود را در قالب ارزهای خارجی وارد روسیه کنند.

به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، تجارت رسید سپرده‌ها در بورس‌های خارجی نیز باید متوقف شود. این در حالیست که از قبل، بورس نیویورک، نزدک، بورس اوراق بهادار لندن و سایر بورس‌های برتر بین‌المللی با حمله روسیه به اوکراین، سهام‌های روسیه را مسدود کرده‌اند.

این همچنین بدین معناست که سهام‌داران خارجی رسید سپرده‌های روسیه که لغو شده‌اند، باید از طریق حساب‌های بانکی غیرمقیم، سهام عادی دریافت کنند.

ممنوعیت فعالیت در بازارهای بورس خارج از روسیه، تازه‌ترین ضربه به میلیاردرهای روسی است که تا به همینجا هم هدف تحریم‌های غرب و همچنین محدودیت‌هایی مالی از سوی دولت روسیه برای انتقال پول‌هایشان به خارج از کشور قرار داشتند.

یک سرمایه‌دار به روزنامه‌ای روسی گفت: حق سهام‌دارانی که به روسیه باور دارند، ضایع می‌شود، کسانی که چندین سال است که در بازارهای روسیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نمی‌توانند مستقیما سهام‌های روسی را خریداری کنند.

در همین حال، «سازمان درآمدها و گمرکات سلطنتی» انگلیس، روز گذشته اعلام کرد که وضعیت «به رسمیت شناخته‌شده» بورس اوراق بهادار مسکو را لغو خواهد کرد، اقدامی که بر تحریم‌های بی‌سابقه انگلیس علیه روسیه می‌افزاید.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.