پوتین وکلینتون درباره مسایل سوریه مذاکره می کنند

به گزارش ایرنا، ˈیوری اوشاکوفˈ دستیار رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: ˈولادیمیر پوتینˈ روز شنبه در حاشیه اجلاس سران جامعه اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (آپک) در ولادی واستوک با ˈهیلاری کلینتونˈ دیدار می کند.

وی افزود: دو طرف در این دیدار قصد دارند درباره موضوعات دوجانبه و مسایل مهم بین المللی از جمله در خصوص اوضاع سوریه مذاکره کنند.

دستیار رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: این دیدار به درخواست طرف آمریکایی انجام می گیرد وادامه گفت وگوهای پوتین و اوباما در ˈلاس کابوسˈ مکزیک (در حاشیه اجلاس بیستگانه) خواهد بود.

اجلاس سران آپک روزهای شنبه و یکشنبه آینده در جزیره روسکی در نزدیکی بندر ˈولادی واستوکˈ در خاور دور روسیه برگزار می شود و در ان سران بیست کشور عضو و وزیر امور خارجه آمریکا شرکت می کنند.

اوباما به بهانه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سفر به این اجلاس خودداری کرده و بجای خود کلینتون وزیر خارجه را عازم می کند.

به عقیده کارشناسان، اوباما این تصمیم را با توجه به بروز تنش شدید در روابط کشورش و با روسیه و نیز نگرانی از استفاده جمهوریخواهان از سفر وی به روسیه برای اهداف تبلیغاتی علیه وی گرفته است.

روسیه بر خلاف کشورهای غربی که فقط درصدد مداخله در امور داخلی سوریه هستند و قصد خود از برکناری نظام قانونی این کشور را پنهان نمی کنند، تلاش می کند تا موجبات آشتی ملی در سوریه و آغاز گفت و گوهای سیاسی برای رفع بحران در این کشور را فراهم کند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸*۵۳۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.