پورابراهیمی: سند ملی تجاری‌سازی از اولویت‌های مهم کمیسیون اقتصادی است

۲۹خردادماه،

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سال قبل طرح‌ها و لوایح متعددی به تصویب و بررسی کمیسیون اقتصادی مجلس رسیده است که اتمام آن‌ها و ارسال باقی‌مانده آن‌ها برای تصویب به صحن علنی از اولویت‌های مهم کمیسیون است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «سند ملی تجاری‌سازی نیز به عنوان یک طرح مهم در دستور کار کمیسیون قرار دارد» افزود: طرح سند ملی تجاری‌سازی در خصوص تجاری‌سازی واحدهای تحقیقاتی و تولید علم به ثروت در کمیسیون اقتصادی در حال تدوین است و تصمیم نهایی این طرح می‌تواند تاثیرات مهمی در ارتباط صنعت و دانشگاه و تولید ثروت از محل علم و فناوری داشته باشد که ان‌شالله تا شهریورماه برای بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

وی تاکید کرد: کشورمان در حوزه تبدیل علم و فناوری به ثروت دچار مشکلاتی است؛ چراکه ما در حوزه تولید علم از کشورهای مطرح منطقه هستیم، اما در بخش تبدیل علم به ثروت هرگز نتوانسته‌ایم با کشورهای بزرگ آسیایی مانند هند که درآمد هنگفتی از محل فروش نرم‌افزار دارد رقابت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «با توجه به منویات رهبری و رویکرد اقتصاد دانش‌بنیان کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال تصویب و تدوین طرح‌ها و لوایح بر همین اساس است» گفت: طرح جامع قانون ساماندهی نهادی اقتصادی و تجاری ایران نیز یکی دیگر از اولویت‌های کمیسیون برای افزایش بهره‌وری و سوددهی واحدهای صنعتی و تجاری است که تصویب آن بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس نیز طرح حمایت از تولید ملی را در دستور کار خود دارد که به زودی تقدیم به هیات رییسه مجلس می‌شود و رویکرد این طرح یک رویکرد حمایتی است و براساس اصول ۴۴ قانون اساسی و همچنین لایحه بودجه سال ۹۲ است.

وی در ارتباط با اولویت‌های اقتصادی دولت‌ آینده نیز خاطرنشان کرد: طراحی و تاسیس بورس ارز به عنوان ضرورت اجتناب‌ناپذیر و کارشناسی می‌تواند از اولویت‌های دولت آینده باشد که با کمک کمیسیون و همت دولت مشکلات بسیاری را از بازار ارز مرتفع خواهد نمود.

وی تصریح کرد: دولت آینده باید با توجه به مر قانون و تعامل با کمیسیون موانع موجود بر سر راه اقتصاد، تولید و صنعت را مرتفع نماید؛ کمیسیون آمادگی دارد که با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و تخصصی و البته با ثبات در دولت آینده در راستای بهبود فضای کسب و کار قدم بردارد.

پورابراهیمی گفت: در این راستا قوانینی نظیر طرح هدفمندی یارانه‌ها که از مسیر قانونی و درست خود خارج شده و به صورت سلیقه‌ای اجرا شده است باید به ریل مورد نظر قانون و مجلس باز گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.