پوران درخشنده با فیلم « بچه های ابدی » در جشنواره فیلم کار

ممتازنیوز:

News-634975640636115368

پوران درخشنده با”بچه های ابدی” به جشنواره فیلم”کار” می آید

پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینما با فیلم”بچه های ابدی” در بخش داستانی نخستین جشنواره فیلم”کار” شرکت می کند.

این کارگردان در گفت وگو با ستاد خبری نخستین جشنواره فیلم “کار” گفت: قصد دارم با فیلم”بچه های ابدی” که در سال ۸۵ ساختم در بخش فیلم های داستانی نخستین جشنواره فیلم”کار” شر کت کنم.

وی در ادامه بیان کرد: در نخستین جشنواره فیلم”کار” نیز با توجه به عنوان و مفهوم این جشنواره که در مورد کار از منظر انسانی است، آثار شرکت کننده در این جشنواره باید براساس همین تعریف انتخاب شوند و در یک ساختار کیفی و موضوعی مناسب حرفی برای گفتن داشته باشند.

این فیلم نامه نویس ادامه داد: کیفیت آثار شرکت کننده در جشنواره های هنری مختلف به سازنده آن اثر باز می گردد زیرا مسئولان برگزاری در هیچ جشنواره ای نمی توانند کیفیت و محتوای آثار تولید شده را هدایت کنند. مسئولان محتوای کلی اثر را پیشنهاد می دهند، کیفیت و ساختار فیلم تولید شده به سازنده آن باز می گردد.

وی تاکید کرد: در سال های اخیر اگر کیفیت آثار شرکت کننده در جشنواره های هنری کمتر شده است این موضوع به سیاست گذاری های جشنواره ها ربطی ندارد زیرا خود فیلم ساز در کیفیت محتوایی و تولیدی اثر دخیل است.

این تهیه کننده تعداد جشنواره های سینمایی و موضوعی را در سال های اخیر زیاد دانست و بیان کرد: جشنواره های موضوعی متاسفانه نتوانستند در طول این سال ها به موضوع و هدف های خود پرداخت مناسبی داشته باشند. در جشنواره های مختلف شاهد هستیم که کمتر اثری با تناسب به موضوع جشنواره ساخته شده است؛ در بیشتر آثار خط فرعی داستان به موضوع جشنواره ارتباط پیدا می کند.

درخشنده موضوع جشنواره فیلم”کار” را خاص و مهم ارزیابی کرد و گفت : بیش از نیمی از زندگی روزمره ما انسان ها در کار می گذرد؛ باید از طریق مراکز آموزشی و فرهنگی هنری ،فرهنگ درآمد سالم و مشروع تبلیغ شود. ما در این زمینه به فرهنگ سازی وسیعی نیاز داریم.

وی افزود: کار به دلیل نقش مهمی که در زندگی روزمره دارد از یک تقدس خاص برخوردار است؛ باید در ابتدا، اعتقاد به مقدس بودن این امر تبلیغ و اشاعه شود و در ادامه، عشق به شغل و کسب درآمد سالم از طریق آن توصیه شود. البته این اهداف به برنامه ریزی مشخص و وسیعی نیازمند است.

کارگردان فیلم”هیس، دخترها فریاد نمی زنند” اظهار کرد: جشنواره فیلم کار عنوان و محتوای خاص و مهمی دارد، ما در این جشنواره باید تولید آثاری در مورد مفهوم انسان و انسانیِ کار را شاهد باشیم.

متاسفانه بسیاری از کسانی که شاغل هستند به کار خود علاقه ای ندارند و بدون توجه به این موضوع از مسائل شغل خود به سادگی می گذرند.

وی ادامه داد: این موضوع در حالی ست که انسان با شغل خود، آینده ساز جامعه است. آثار شرکت کننده در جشنواره فیلم کار باید از پسِ این موضوع مهم درآیند و بتوانند بازنگری و ایجاد تغییرات هر چند کوچک در بین مخاطبان خود را باعث شوند، زیرا جامعه امروز ما به حرکت های جدی در این زمینه نیازمند است.

یادآور می شویم؛ پوران درخشنده برای فیلم”بچه های ابدی” پروانه زرین بهترین دستاورد هنری و فنی و بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان ( دوره بیست و یکم) را دریافت کرد و این فیلم جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان ( دوره بیست و یکم) را کسب کرد.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.