پوررنجبر از تشکیل کمیته مدیران اجرایی در مخابرات خبر داد

پوررنجبر از تشکیل کمیته مدیران اجرایی در مخابرات خبر داد

برای مشارکت دادن همه مدیران در تصمیمات اساسی و کلان شرکت مخابرات ایـــران ، کمیته های مدیران اجرایی در بخش های مختلف تشکیل می شود.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از شرکت مخابرات ایران ، مهندس پور رنجبر ، که در جمع مدیران شرکت مخابرات ایران سخن می گفت ضمن بیان این نکته که در ارایه نقطه نظرات و موضع گیری ها ، باید به مبنا و زیرساخت فکری مباحثات و نقطه نظرات مدیران توجه داشته باشیم گفت : در نظام کاری و سازمانی نیز همینطور است و اگر در امور مسایل سازمانی نقطه نظرات مخاطبان را بدانیم ، آنوقت دیگر مباحث ، سازمان شده و مدیریت شده مطرح می شود.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود : صرف نظر از نیاز شرکت به تغییر ساختار و رفع معضلاتی که در حال حاضر در شرکت مخابرات ایران وجود دارد ، توجه به این حقیقت ضروری است که اداره سازمان بدون همدلی غیر ممکن است ، و وقتی این همدلی که مبنای آن توجه به ارزشهای انسانی و شخصیت افراد است ایجاد شود ، روابط دوستانه و صادقانه تحکیم می یابد و کج خلقی های متقابلی که در کار ممکن است ایجاد شــود مورد تحلیل و تفسیر قرار نمی گیرد و کارها به خوبی پیش می رود.
وی اظهار داشت : برای اینکه این همدلی را به صورت سازمانی در آوریم ، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به توانمندی هایی که در مجموعه مدیریتی شرکت مخابرات ایران ، توسط مرحوم دکتر غفاریان ایجاد شده است مجموعه ای به نام « کمیته مدیران اجرایی » تشکیل شود که وظیفه آن تدوین ، پیاده سازی و حفظ پایداری توافقات بعمل آمده یا همان استراتژی شرکت باشد.
وی در خصوص تعیین افراد کمیته مدیران اجرایی و وظایف آن اظهار داشت : برای اینکه بتوانیم سازمان درختی شرکت را حفظ کنیم ، در مرحله اول از هشت SC کشور دعوت می کنیم و با تعریف هفت یا هشت حوزه و با توجه به چارت سازمانی جدید ، تولیت هر یک از حوزه ها را به یکی از SCها واگذار می کنیم تا این دوستان اعضای هر کمیته را انتخاب کنند. در اینصورت تمامی نقطه نظرات هر حوزه در کمیته مربوطه جمع و استراتژی آن به صورت اعم و احض تدوین می شود.
مهندس پور رنجبر در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات داخلی سازمان ها اظهار داشت : هر سازمان بزرگ دارای یک ســری مشکلات داخلی است که نام « مشکل ارتباطی » به آن اطلاق می شود و راه حل برطرف کردن آن ، استاندارد نمودن ارتباطات سازمان است به گونه ای که ارتباط مابین مدیر عامل با سایر مدیران و همچنین ارتباط مابین مدیران کاملاً استاندارد بوده و دستور جلسات کلاً مشخصی دارد که مصوبه ها حول آن دستور جلسه مطرح و تصویب می شود و همگی پایبند به آن هستند ، که این پایبندی همان همدلی مورد انتظار در سازمانهاست.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اظهار این نکته که کمیته مدیریت اجرایی سمبل مدیران استانها هستند تأکید کرد رویکرد این کمیته ها تصمیم گیری سریع و صحیح خواهد بود.
وی سپس با بیان لزوم تغییر ساختار سازمان شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی سازی ، به شرح نتایج بدست آمده توسط شرکت مشاور و تأسیس سه شرکت مادر تخصصی ، شرکت ارتباطات ثابت و شرکت ارتباطات سیار پرداخت.
مهندس پور رنجبر در پایان ، با تأکید بر هدف ایجاد همگرایی در شرکت مخابرات ایران گفت : با این امکاناتی که داریم و با توجه به عوامل بیرونی و داخلی باید به سمتی پیش برویم که بتوانیم تمام سرویس های فعلی و تمام سرویس های پیش بینی نشده آینده را از پشت یک میز به مشتری ارائه بدهیم و با داشتن صرفاً یک واحد فروش و یک واحد بازاریابی ، هم کار ارایه سرویس ها توسعه پذیر خواهد بود و هم درآمدزایی بیشتر می شود.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.