پوررنجبر: مخابرات در سال قبل ۲۱ میلیارد ریال سود خالص داشت!

۱۵اردیبهشت،

 

شرکت مخابرات ایران گفت: ‌۳۰ درصد از درآمد ارتباطات سیار، ۸درصد از درآمد تلفن ثابت و ۵ درصد از درآمد دیتای شرکت مخابرات سهم دولت است.
 
به گزارش  فارس، پنجمین مجمع سالانه شرکت مخابرات ایران امروز برگزار شد.
 
مظفر پوررنجبر در این مجمع اظهار داشت: در سال ۹۱ دایری تلفن ثابت ۲۷ میلیون و ۴۷۷ هزار، تعداد مشترکان همراه اول ۵۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک بوده است.
 
وی ادامه داد: در سال ۹۱ همراه اول ۱۰ میلیون سیم کارت عرضه کرده که از این تعداد ۵ میلیون فعال شده‌اند.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: اگر از من بپرسند شرکت مخابرات در آینده چه خواهد کرد، می‌گویم تنها کار شرکت مخابرات در آینده این است که ببیند مشترک چه می‌خواهد، همان سرویس را به او ارائه کند؛ فارغ از سیم، پایگاه اینترنتی، بیت و بایت.
 
وی گفت: به این معنا که با هر واحد مصرف‌کننده و کاربر خدمت‌گیرنده ارتباط برقرار کنیم.
 
پوررنجبر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شبکه مخابرات ایران از عمر میانی خود قبل و باید به سرعت توسعه پیدا کند.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در سال ۹۱ درآمد شرکت ۹۸٫۹۷۰ میلیارد ریال و در سال ۹۰ مبلغ ۸۲٫۸۰۱ میلیارد ریال بوده است.
 
پوررنجبر گفت:‌ همچنین در سال ۹۱ سود خالص شرکت ۲۱٫۸۷۷ میلیارد ریال بوده که این مبلغ نشان می‌دهد علی‌رغم رشد ۲۴ درصدی هزینه‌ها، درآمد عملیاتی شرکت فزاینده بوده است و نشان از تغییر جهت هیئت مدیره به درآمدهای عملیاتی و اصل کسب و کار است.
 
وی همچنین اظهار داشت: از مسئولان سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی استدعا دارم در بحث‌های تعرفه همانگونه که تاکنون مساعدت خوبی با ما داشته‌اند، اکنون نیز لطفشان شامل حال ما شود تا مسیر توسعه شرکت مخابرات فراهم شود.
 
مدیرعامل مخابرات ایران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان پرداختی مخابرات به دولت در سال ۹۱ گفت: در ارتباطات سیار ۳۰ درصد از درآمد، در ثابت ۸ درصد و در دیتا ۵ درصد متعلق به دولت است.
 
پوررنجبر همچنین میزان پرداختی دولت را در سال‌های قبل اعلام کرد، اما در مورد میزان پرداختی به دولت در سال ۹۱ گفت: این مبلغ هنوز جمع‌بندی نشده است.
 
پوررنجبر همچنین با بیان چالش‌های پیش روی مخابرات اظهار داشت: شرایط تحریم و بین‌المللی، پایین بودن تعرفه، عدم صدور مجوز واگذاری سرویس‌های تازه از جمله نسل ۳ و ۴ و محدودیت موجود در مدیریت بنگاه‌ها براساس شاخص‌های اقتصادی، از جمله چالش‌های پیش روی مخابرات است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.