پورشه‌های دردسر ساز دیگر به ایران نمی‌آیند

۲۳خردادماه،

واردات این خودروهای لوکس و گران قیمت در شرایطی که محدودیتهای خارجی تشدید شده و افزایش نرخ ارز مشکلاتی را برای تامین ارز مورد نیاز صنایع ایجاد کرده بود، انتقادات بسیاری را برانگیخت.

اگرچه واردات تعداد بسیاری پورشه در سال قبل انتقادات بسیاری را به دنبال داشت اما با پایان اعتبار مجوزهای ثبت سفارش واردات، این خودرو دیگر وارد کشور نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، پورشه از گران قیمت‌ترین خودروهای تولیدی در جهان است که حجم بالای واردات آن به کشور در سال قبل سر و صدای بسیاری را به پا کرد به‌گونه‌ای که پارسال ۵۱۸ دستگاه از این خودرو به ارزش ۶۰٫۷ میلیون دلار وارد شد.

واردات این خودروهای لوکس و گران قیمت در شرایطی که محدودیتهای خارجی تشدید شده و افزایش نرخ ارز مشکلاتی را برای تامین ارز مورد نیاز صنایع ایجاد کرده بود، انتقادات بسیاری را برانگیخت تا جایی که بعضی از قطعه‌سازان عنوان کردند با پول خودروهای گران قیمت وارداتی از جمله پورشه می‌شد، صنعت خودرو را از تنگنای موجود نجات داد.

سال قبل تعدادی پورشه پانامرا توربو ساخت ۲۰۱۲ و مدل ۲۰۲۴ به ارزش هر کدام ۲۱۱ هزار و ۹۳۴ دلار و تعدادی نیز پورشه هشت سیلندر سفید ۲۰۱۲ پانامرا توربو به ارزش هر کدام ۲۱۰ هزار و ۶۰۳ دلار وارد کشور شد که این خودروها بعد از مرسدس بنز S500L، گران قیمت‌ترین خودروهای وارداتی به کشور بودند.

برخی از این پورشه‌ها با توجه به میزان تعرفه گمرکی و دیگر هزینه‌های جانبی واردات خودرو به کشور به قیمت حدود یک میلیارد تومان در ایران به فروش رسیدند.

با این حال با توجه به ممنوعیت ثبت سفارش واردات پورشه و دیگر خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی به بالا و با توجه به نزدیکی به زمان پایان اعتبار ثبت سفارش‌های پیشین صورت گرفته برای واردات این خودرو، می‌توان گفت که پورشه دیگر وارد ایران نخواهد شد.

پورشه (Porsche) یکی از شرکتهای بزرگ تولید خودرو در جهان‌ است که در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه پسر فری پورشه یک طراح اتومبیل اهل اتریش، در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شد.

جدی‌ترین رقبای پورشه در آلمان شرکتهای بی‌.ام.و، مرسدس بنز و آئودی و در خارج از این کشور لوتوس٬ جگوار و شورلت کوروت می باشند. مدل‌های گران قیمت پورشه رقیب محصولات فراری٬ لامبورگینی و بوگاتی است.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.