پورمحمدی:اختیارات رئیس‌جمهور فوق‌العاده است

۰۹اردیبهشت،

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان گفت: معتقدم اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی فوق‌العاده است و انسان باید فهم دقیق و صحیحی از قانون اساسی، جایگاه خود و مجموعه‌ای که می‌خواهد در آن قرار بگیرد داشته باشد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، مصطفی پورمحمدی عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه نشست با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که نظرتان در خصوص اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی چیست،‌گفت:‌ این اختیارات، اختیارات فوق‌العاده‌ای است.

وی افزود: انسان باید فهم دقیق و صحیحی از قانون اساسی، خود و مجموعه‌ای که می‌خواهد در آن قرار بگیرد، داشته باشد. هر قوه تعریف مشخص و تفکیک شده‌ای دارد و فکر می‌کنم ترکیب موزونی است. البته منظورم این نیست که نقدی وجود ندارد، ولی ظرفیت فعلی قانون اساسی ظرفیت فوق‌العاده و بالایی است و با همین ظرفیت فعلی هم می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا ضرورتی در تغییر قانون اساسی می‌بینید یا خیر، گفت: نه فقط در حوزه ریاست جمهوری بلکه در بخش‌های دیگر قانون اساسی هم نیاز به اصلاح وجود دارد.

پورمحمدی در پاسخ به این پرسش که اگر شورای نگهبان شما را رد صلاحیت کرد، این تصمیم را حجت قرار می‌دهید، تصریح کرد: من به طور جدی تسلیم هستم و سببی ندارد، آن را قبول نداشته باشم، بلکه باید به صورت منطقی تسلیم باشیم و من این کا را اخلاقی فاخر، قانونی و مدنی می‌دانم و این روش باید ترویج یابد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.