پورمحمدی: حضور در انتخابات ریاست جمهوری را نفی نمی‌کنم/هاشمی و روحانی همچنان در جلسات جامعه روحانیت شرکت نمی​کنند

مصطفی پورمحمدی به عنوان یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت که تا کنون در این تشکل، بحثی درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در نگرفته و افزود: جامعه روحانیت مبارز در نوبت‌های مختلفی افرادی را به جامعه افزوده است. بنده نیز جزو آخرین افرادی هستم که چهار سال پیش به این مجموعه اضافه شدم. این اضافه کردن عضو در جامعه روحانیت مبارز سابقه داشته و این روند ادامه دارد درباره عضویت آقایان هاشمی رفسنجانی و روحانی نیز باید بگویم که آنها بنا به خواست خودشان در جلسات جامعه شرکت نمی‌کنند.

گزیده سخنان وی را در گفت​وگو با سایت قانون بخوانید:

·         در چند سال گذشته بین ۶ تا ۸ درصد گزارش‌های ما منجر به تعقیب کیفری و اداری شده است. عمده پیشنهادهای ما نیز به منظور ارائه راه حل، پیشگیری، اصلاح و ارتقای فعالیت‌های اداری ارائه می‌شود. از میان ۱۳ هزار گزارشی که سازمان بازرسی تاکنون ارائه کرده تنها هفت درصد منجر به تعقیب کیفری شده و ۹۳ درصد این گزارش‌ها و پیشنهادها مربوط به مواضع اصلاحی بوده است. هنوز برآورد سال ۹۰ را در اختیار نداریم ولی در سال‌های ۸۸ و ۸۹ حدود ۶۰ درصد پیشنهادات ما اجرایی شده است.

·         ما نیازمند یک تحول بزرگ در اخلاق اداری کشور هستیم. اگر کشور بخواهد از یک سامانه مطلوب برخوردار شود شرط اصلی آن تحول اداری است. در این تحول بزرگ اداری، وجود یک مجموعه قدرتمند و هماهنگ اداری بسیار نقش‌آفرین خواهد بود. البته ما بستر آن را مهیا خواهیم کرد و در صورتی که اراده مدیریتی قانون‌مدار و نظارت و پاسخگویی ایجاد شود این بستر می‌تواند ابزار بسیار مفید و کارآمدی برای تحقق آن هدف باشد.

·         {سازمان بازرسی در برنامه‌های بازرسی خود سیاسی‌کاری می‌کند}این مباحث کهنه شده است. متاسفانه همه جامعه را از عینک سیاسی می‌بینیم لذا برای هر اقدام و رفتاری دلایل سیاسی می‌تراشیم. بنده در یک مقطع خاص وزیر کشور بودم و وظایفی بر عهده‌ام بود. وزیر کشور به عنوان وزیر اول دولت باید وظایف خود را به خوبی انجام دهد و با مجموعه دولت همگرا باشد چرا که اگر وزیر کشور با دولت همگرا و همراه نباشد نمی‌تواند نقش خود را به نحو احسن ایفا کند. وزیر کشور قدرتمندترین شخص دولت است و همه شبکه اداری کشور زیر نظر وی فعالیت می‌کند، لذا طبیعی است که از حریم، آرمان‌ها و مجموعه دولت دفاع کند چرا که در غیر این صورت به اهدافش نمی‌رسد. بنابراین پس از آنکه بنده به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور انتخاب شدم مسئولیتم به عنوان بازرس و ناظر بر عملکرد دولت تغییر یافت. این مسئولیت که مدیریت یک بنگاه اقتصادی و تجاری یا باشگاه ورزشی نیست بلکه نظارت بر عملکرد دولت به عنوان ناظر و بازرس دولت است. بنابراین اگر بنده به دولت تذکر نمی‌دادم دوست دولت نبودم. امروز بنده صمیمی‌ترین دوست دولت و ملت هستم چون وظایف خود را جدی انجام می‌دهم لذا رفتارم سیاسی نیست. اگر تذکرات را نادیده بگیرم سیاسی‌کاری کرده‌ام لذا رفتار مبنی بر تذکر به دولت، دلیل سیاسی بودن نیست، بنابراین این گفته که من سیاسی‌کاری می‌کنم را قبول

·         سازمان بازرسی بانک اطلاعاتی مدیران متخلف را تشکیل نداده است. ضمن اینکه نیازی هم نیست که این بانک تشکیل شود بلکه می‌توان از بانک‌های اطلاعاتی که سازمان‌های مختلف برای خود تشکیل داده‌اند استفاده کرد و تمامی دستگاه‌ها برای بکارگیری افراد از بانک‌های اطلاعاتی دیگر سازمان‌ها استفاده کنند.

·         از منظر بنده به عنوان بازرس، عامل اصلی پیدایش اختلاس و اینگونه فسادها، بی‌انظباطی، عدم نظارت و شفاف نبودن فعالیت‌ها و طبق برنامه عمل نکردن است.

·         سازمان حسابرسی جزء مجموعه‌های مستقل مانند NGOهاست که متشکل از حسابرسان خبره و مجموعه‌ای است که کارحرفه‌ای و تخصصی انجام می‌دهد لذا باید مستقل از نهادها و خارج از نفوذ آنها بتواند وظیفه حسابرسی خود را انجام دهد. البته این مدل‌ها در سایر کشورها اجرا شده و به صورت الگو قابل بهره‌برداری است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.