پوری حسینی:‌ سرخابی‌ها با قیمت پایه یکسان تا پایان سال وارد مزایده می‌شوند/ اشخاص عادی مورد تایید نیز می‌توانند در مزایده شرکت کنند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز

به گزارش سرویس ورزشی سایت خبری ممتازنیوز، درحالی‌که وزارت ورزش و جوانان خبر از واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در پایان آذرماه سال جاری به بخش خصوصی داده بود،‌ مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی تاکید دارد که سهام سرخابی‌ها تا پایان سال بواگذار خواهد شد و تا پایان آذر نیز مراحل برگزاری مزایده انجام می‌شود.

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی معاون وزیر امور اقتصادودارایی و مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با سرویس ورزشی سایت خبری ممتازنیوز به پرسش‌هایی درباره واگذاری سرخابی‌ها پاسخ داد که شرح آن را در زیر می‌خوانید:‌

** مراحل برگزاری مزایده تا پایان آذر انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار است تا پایان سال جاری به بخش خصوصی واگذار شود، گفت:‌ طبق صحبت‌هایی که با مسئولان و هیات واگذاری سرخابی‌ها انجام دادیم مقرر شد تا سهام این دو  باشگاه تا پایان سال ۹۳ به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار شود و اکنون نیز در صدد برگزاری مزایده و ثبت نام از افرادی هستیم که واجد شرایط برای خرید باشگاه‌ها هستند.

**همه می‌توانند در این مزایده شرکت کنند

وی با رد شایعاتی که در هفته‌های قبل مبنی بر حضور افراد خاص و وابسته به دولت در مزایده استقلال‌و پرسپولیس در رسانه‌ها مطرح شده بود،عنوان کرد:‌ چنین موضوعی به هیچ عنوان صحت ندارد و این مزایده در اوج سلامت برگزار خواهد شد. هدف از واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی حضور افراد حقیقی یا حقوقی برای هدایت آنهاست و اینکه بگوییم شخص خاصی مد نظر وزارت ورزش و جوانان،‌وزارت اقتصاد و دارایی یا سازمان خصوصی‌سازی است کاملا اشتباه است زیرا همه افراد می‌توانند در این مزایده شرکت کنند و برای پیروزی در آن بخت خود را بیازمایند. به عبارت دیگر همه مردم به صورت حقیقی یا حقوقی می‌توانند در این مزایده حضور داشته باشند.

** نگران نباشید هیچ زدوبندی در کار نیست

پوری حسینی با بیان اینکه هیات واگذاری سرخابی‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود،‌اظهارکرد: همان‌طور که گفتم همه می‌توانند در این مزایده شرکت کنند. همین‌جا اعلام می‌کنم هیچ فردی مد نظر وزارت ورزش و جوانان،‌وزارت اقتصاد و دارایی یا سازمان خصوصی‌سازی که هیات تصمیم‌گیرنده  برای واگذاری سرخابی‌ها هستند، نیست و حتی دولت محترم نیز تاکید بر این دارد که  تنها افراد واجد شرایط پس از تایید صلاحیت در مزایده حضور یابند؛ بنابراین خیالتان راحت باشد، جای نگرانی وجود ندارد و هیچ زد و بندی نیز در کار نیست. تمام افراد حتی اشخاص عادی جامعه نیز می‌توانند در این مزایده شرکت کنند اما هر شخصی که مبلغ بیشتری هزینه کند و البته مورد تایید نیز قرار بگیرد پیروز این عرصه خواهد شد.

**سرخابی‌ها تا پایان سال واگذار می‌شوند

 سالیان دراز از وعده‌ ها مبنی بر واگذاری سهام  دو باشگاه به بخش خصوصی می‌گذرد اما این وعده‌ها تا کنون رنگ عمل به خود نگرفته است  این بار چه تضمینی وجود دارد که تا پایان سال  چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟ پوری‌حسینی در پاسخ به این پرسش گفت: من ۱۴ ماه است که به عنوان مدیرعامل سازمان خصوصی سازی فعالیت خود را آغاز کردم بنابراین نمی‌توانم درباره گذشته اظهار نظری داشته باشم و تنها پاسخگوی بخشی هستم که در این مدت نسبت به اقدامات آن آگاه بودم. با توجه به این موضوع و بر مبنای قاعده‌ای که دولت محترم تبیین کرده است عزم راسخی برای واگذاری  و باشگاه فراهم شده  است و ان‌شاءالله تا پایان سال جاری  دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

 **هیچ انسان عاقلی سرمایه خود را آتش نمی‌زندی

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سوال که اگر فرد خریدار نتوانست به وعده‌های خود در مقابل باشگاه‌ها عمل کند در آن صورت چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ اظهار کرد: قطعا افرادی که در این مزایده‌ها شرکت می‌کنند با فکری اقتصادی و البته برای کسب سود قدم در عرصه می‌گذارند بنابراین هیچ فرد عاقلی دوست ندارد تا سرمایه خود را آتش بزند. فردی که استقلال یا پرسپولیس را خریداری می‌کند به خوبی می‌داند سود وی در کسب نتایج خوب،استفاده بهینه از برند و البته رضایت کامل هواداران است. از سوی دیگر سازمان خصوصی سازی برای اطمینان بیشتر با توجه به قانون مصوب تا تایید صلاحیت نهایی بر عملکرد خریدار نظارت دارد و در صورت تحقق نیافتن وعده‌ها این شخص خریدار است که سرمایه خود را از دست می‌دهد.

**سرخابی‌ها با قیمت پایه  یکسان وارد مزایده می‌شوند

پوری حسینی در پاسخ به این سوال که پیش از این قیمت پرسپولیس بر اساس داشتن بیشترین هوادار ۴۵ میلیارد و قیمت استقلال ۴۰ میلیارد تومان تعیین شده بود، آیا قیمت‌های جدید نیز بر همین اساس تعیین می‌شود، با تاکید بر اینکه هنوز قیمت گذاری برای این  دو  باشگاه انجام نشده است، گفت: همانطور که گفتم درباره گذشته نمی‌توانم صحبت کنم اما اکنون تصمیم براین است که هر  دو باشگاه با یک قیمت پایه وارد مزایده شوند اما این قیمت هنوز مشخص نشده است.

** سازمان خصوصی سازی بر واگذاری سرخابی‌ها نظارت کامل دارد

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی در پایان خاطرنشان کرد: همه اقدامات لازم برای واگذاری سرخابی‌ها مراحل پایانی خود را طی می‌کند و تا ۱۹ روز دیگر قیمت‌گذاری و البته نحوه حضور افراد واجد شرایط نیز مشخص خواهد شد. بعد از اعلام وصول درخواست‌ها بررسی‌های لازم انجام می‌شود و مطمئن باشید سازمان خصوصی سازی بر واگذاری این  دو باشگاه نظارت کامل دارد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – ورزشی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.